MRI ervaringen

Discussie in 'De lounge' gestart door allwoman, 24 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Vandaag heb ik voor het eerst een MRI scan gehad van mijn wervelkolom en mijn bekken.
    Niet verwacht dat ik niet tegen krappe ruimtes zou kunnen,maar helaas,ik raakte in paniek en moest zelfs huilen :)
    Later,met de ogen dicht ging het wel..maar mijn hobby zal het nooit worden..

Nu zeggen ze dus dat je er niets van voelt..ik voelde het dus wel.
    Niet erg,maar wel waar het gebeurde en om mijn handen,vingers heeel duidelijk. Alsof mijn huid ging golven.
    Ook was er een serie die echt warmte gaf. Ik zei het tegen de persoon die me hielp en die gaf aan dat dat idd wel kan.

Hoe was jullie ervaring met de MRI an sich en heb je ook wat vernomen?
    Ben stiekem blij dat het erop zit :D

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Zelf geen ervaring mee, maar mijn vriend heeft er in de afgelopen jaren al een paar maal eentje ondergaan. De laatste keer was heel spannend voor hem... hij heeft in april in stent gekregen na een hartinfarct en toen in augustus door de MRI.... ja het is toch een magnetisch veld en die stent bevat toch metaal :$
    Nou werd het opgevangen met een soort van "loodschort", maar wel heul spannend.

Dat golven heb ik nooit van hem gehoord, wel dat zijn hele lichaam heel warm werd tijdens de scan. En het maakt een teringherrie zegt ie.

3. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Kan me voorstellen dat dat spannend was!(ik zat ook van o jee toch geen piercings ofzo vergeten he :D)
    En ja het maakt idd veel herrie!

Hoop dat alles goed gaat met je vriend!

4. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik heb afgelopen half jaar 3x een MRI gehad maar ik vond het ook doodeng. Maar die golven voelde ik overigens niet.

5. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Vond je het elke keer weer eng?

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    hihi hij had zn riem nog in zn broek zitten :D
    Gelukkig gaat het inmiddels weer aardig goed met mn vriend, al zijn we nog wel steeds aan t dokteren.... de ouwe fiets (hij) krijgt wat te veel gebreken... wordt tijd voor een nieuwe fiets denk ik :D :)

Nee hoor... ik ruil m voor geen goud in!

7. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ;) Het beste voor hem hoor !

8. Within

Within Niet meer actief

Ik heb er begin dit jaar 1 gehad, vond het helemaal niks die kleine ruimte. Was blij dat ik muziek op mn oren had anders was ik gek geworden denk ik :p
    Sowieso, ik kan niet stil liggen dus kreeg al verzwaring op mijn voeten, hihi :p En inderdaad, wat een herrie.
    Kan me niet herinneren dat ik iets gevoeld heb..

Was blij toen ze me eruit trokken.

9. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik kreeg geen muziek,dus heb maar als een gek liedjes in mijn hoofd gezongen :D

10. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Kreeg je wel een koptelefoon op dan?
    Wou je geen muziek of waren ze dat vergeten?

Het is inderdaad normaal dat je dat kunt voelen.. En de meeste mensen krijgen het warm..je kunt het zien als magnetron!

11. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    diverse keren in de mri geweest waarvan 1 keer 6 maanden zwanger. Het is elke keer weer een teringherrie maar op een of andere manier viel ik toch bijna in slaap.
    Verder niets gemerkt ( vond het ook niet eng of zo)

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Een keer gehad voor m'n rugoperatie, om te kijken of er verder echt niets anders zat wat het probleem met m'n rug zou kunnen veroorzaken. Inderdaad veel herrie, kreeg oordopjes in (de variant waarmee je slaapt/naar een zwembad gaat, niet waarmee je muziek luistert :p), alleen die plopten er binnen een minuut alweer uit, was wel heel rustig en viel ook bijna in slaap. Vond het wel erg vervelend dat de verpleegsters maar aan me bleven trekken en snauwden dat ik recht moest gaan liggen, en ik er geen woord tussen kreeg. Uiteindelijk realiseerden ze zich dat niet recht KUNNEN liggen het probleem was waar ik voor kwam.. :')

Maar van de scan zelf dus geen last ondervonden!

13. Peace

Peace Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    Ik heb pas een MRI scan gehad voor mijn pols.
    Ik was zo verbaasd dat ik er helemaal in moest en zelfs mijn broek aan moest (natuurlijk had ik hier geen rekening mee gehouden :$)
    Ik raakte ook enigzins in paniek en hoop echt dat ik er nooit meer onder hoef!
    Ik heb wel wat golven gevoeld..
    Brr geen prettige ervaring!

14. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Ik krijg regelmatig MRI's en vind het niet zo erg. Ik zorg er altijd voor dat ik een joggingbroek en shirt zonder metaal aan heb en als ik er eenmaal in lig luister ik muziek of ga de tikken tellen. Meestal val ik bijna in slaap. Maar ik kan me voorstellen dat het heel vervelend kan zijn als je bang bent voor krappe ruimtes..

15. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik heb pas eentje gehadm vlak na een operatie waarbij ik niet kon bewegen en moest me in een onmogelijke houding begeven, waarvoor ik zelfs pijnstillers kreeg want eigenlijk mocht ik geeneens zo liggen maar ze dachten dat ik een longembolie had dus ja dan is dat belangrijker.

Ik had wel warm gevoel maar dat was van het infuus, net of ik mijn broek deed plassen haha (ovnd op dat moment niet zo grappig) gelukkig bleek alles goed, alleen was mijn galblaas ontstoken toen ze hem eruit haalde en hadden ze mijn lever geraakt en dat deed meer zeer dan een normale situatie zeg maar en ik kreeg te weinig pijnstilling waardoor ik niet kon ademen (en zuurstof dus daalde) flink wat pijnstillers gekregen en na 2-3 dagen ging het een stuk beter.

Ik vond het niet erg krap maar had zoveel pijn dat ook veel langs me is gegaan dus zou best kunnen..

16. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Elke keer weer.. Was elke keer weer blij als ik eruit mocht..:)

17. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    IkIk heb het niet echt als onprettig ervaren. Mijn vriend mocht erbij blijvrn, kon hem zien via een spiegel en mocht zelf muziek meenemen. Alleen de vloeistof die ik via infuus kreeg voelde ik wel, werd een beetje warm. Ik was toen alleen erg bang voor de uitslag 3 dagen later maar die viel gelukkig mee.

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik ben opzich niet bang van een mri maar altijd pijnloos klopt niet idd. 1ekeer totaal geen pijn gehad jaar de 2e keer leek het alsof mijn hand in brand stond en heb het dan over het gevoel dat iik hem in het vuur hield. Toen ik de arm van mijn heup aftroke ging de pijn ook weg.

Verder de klappen en getik zijn extreem hard en kreeg alleen oordopjes. Een half uur lijkt jaren te duren. Bij de 2e mri kreeg ik contrast vloeistof en dat was ook vervelend. Die golven vond ik alleen vervelend. Misselijk makend

19. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Fijn om te lezen allemaal! Ik kreeg geen muziek,of ze dat vergeten was of dat het niet kon ,weet ik niet...dacht er zelf ook niet meer aan ;)
    Ik had ook lekker een joggingbroek meegenomen en een sporttop aan ipv bh.

20. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik ben 2x in een mri geweest. De eerste keer vond ik verschrikkelijk(was 11) en pijnlijk. Maar dat kwam omdat ik in een, voor mij op dat moment, vervelende houding lag en dat was echt niet prettig.
    De tweede keer durfde ik natuurlijk echt niet, want ik associeerde dat ding met pijn. Maar daar had ik geen last van. Ik heb, ondanks de herrie, gewoon liggen slapen in dat ding haha.

Deel Deze Pagina