Ik heb een half jaar geleden een MRI gehad voor m'n knie. Uiteindelijk vond ik het ook niet zo'n hele prettige ervaring. Maar ik kreeg gelukkig wel headphones op en gelukkig was er net iets grappigs op de radio waardoor ik wat afleiding had. Ik heb er verder niets van gevoeld.
Ik heb twee keer een MRI gehad. In juli eentje van mijn gehele wervelkolom. Ik voel het warm worden op sommige plekken. Niet in het hele gebied wat gescand wordt, alleen hier en daar. Het voelt inderdaad een beetje als een warme golf.
Lijkt me heerlijk! Nee ik voelde echt datzelfde effect wanneer je 2 sterke magneten tegenover elkaar beweegt met de verkeerde kant)op mijn huid. als een rimpeling..of zoiets. hele rare gewaarwording. op die manier ook alleen op mijn handen hoor! Wel jammer dat ze bij mij geen muziek deden!
Ben 3 keer door scan geweest dit jaar en 1 keer door pet scan 1 keer ct en 1 keer mri. Nergens last van gehad...
Ik ben er een aantal jaren gelden in geweest wegens mijn rug......Ik vond het AFSCHUWELIJK! Nooit gedacht dat ik zo paniekerig kon worden in die kleine ruimte. ik kan me het goevoel nog heel goed herinneren dat benauwde....Hoop dat ik er nooit meer in hoef.
Ik heb het ook gehad vanwege onverklaarbare koorts e.d. Had toen hoge bloeddruk ineens en ze vermoedde een niertumor, had ik gelukkig niet. Maar ik voelde die straling ook, werd er gewoon misselijk van, ook van dat gore drankje op mijn nuchtere maag en dat infuus met die vloeistof. Dus werd ook paniekerig, want was bang dat ik moest braken in dat ding haha. Gelukkig ging het snel. Heb ook een PET scan gehad, maar daar voelde ik niets.
Ik heb regelmatig voor collega's die wetenschappelijk onderzoek doen met MRI in de scanner gelegen. Soms wel TWEE UUR LANG Dan zeiden ze van te voren: ongeveer een uurtje... Maar ik val dus echt meteen in slaap daarin. Leg mij ergens neer en ik slaap, dus ook in de MRI. En ja, dan scannen ze lekker door, ik lig toch te tukken Dus nee, hier geen angst.
Ik vond het verschrikkelijk en moest ook nog eens op mijn buik liggen. Ik ben ook echt wel een ramp met kleine ruimtes, zelfs een lift is bij mij al drama. Als je echt in paniek raakt mag je trouwens om een roesje vragen... Ik voelde niet de golven die jij beschrijft, maar wel die warmte. Ook kreeg ik nog een bepaald infuus waardoor je je even heel warm gaat voelen en dorstig en dat je ineens heel nodig moet plassen, is ook niet echt een prettige ervaring in zijn kleine ruimte kan ik zeggen. Verder kreeg ik wel een koptelefoon op, de muziek kwam niet eens over de pokkeherrie heen. Wat ik wel heel prettig vond is dat mijn schoonmoeder erbij mocht zijn en mijn been vast hield zodat ik contact bleef houden met haar zeg maar. Dat gaf me veel steun
Ik heb er ook1 gehad vorig jaar.. Heb niets gevoeld en vond het 'gelukkig' ook niet eng.. Alleen verschrikkelijk saai 30 minuten in zo'n ding liggen met die herrie!
Brrrr ik vind ze dood eng. Ik kan niet tegen kleine ruimtes. Ik zou de volgende x mocht het nog een keer moeten om een open mri vragen. Deze zijn op meerder plaatsen in het land. Hier kun je alleen komen op doorverwijzing van de arts. Deze mri word vaak gebruikt voor mensen met klausterfobie of hele dikke mensen.
Ik heb hem 2 weken geleden gehad.. Van buiten dacht ik dat het wel mee zou vallen tot ik erin werd geschoten toen schrok ik wel even maar na een paar minuten ging het beter.. Vervelend dat je je zo voelde! Ik heb er verder niks van gevoelt af en toe leek de lucht wel een beetje warm..
Wat een verschillende ervaringen allemaal,wel leuk om te lezen. Een eventuele volgende keer zou ik wel weer gewoon in deze gaan..weet nu wat ik kan verwachten.Laten we maar hopen dat het niet nodig is. Het duurde een uur trouwens.
Ik merkte ook wel degelijk iets van de MRI, warme golven door mn lichaam. En op de plek waar mijn tattoo's zitten kreeg ik kleine steekjes zegmaar.. Dat claustrofobische herken ik ook wel, maar doe ook altijd m'n ogen dicht