Mri gehad

Discussie in 'De lounge' gestart door Mom2Boys, 19 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ballon

Ballon Niet meer actief

Thnx!

2. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik zou zeggen wat je hebt gezien en wat het met je doet. Mondeling tijdens het consult donderdag maar ook in een geschreven briefje. Vaak realiseren mensen niet wat je allemaal ziet en hoort. Of denkt te horen.

3. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Echt wat verschrikkelijk allemaal! Wat erg dat er geen herstelkans is!
    Heel veel sterkte in de vreselijke periode

4. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    veel sterkte met afwachten en je klachten mom2boys!

5. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Wat zul je in onzekerheid hebben gezeten zeg en wat schrik je dan als je bij je arts bent

Gaat alles nu weer de goed kant op?

6. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Dank jullie wel voor jullie berichtjes.

Ik moet geduld hebben

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Mom2Boys Lief dat je het vraagt! Ik kreeg de diagnose ruim zeven jaar geleden. Helaas kwam de ziekte drie keer terug, gelukkig alleen lokaal in mijn oksel en tot nu toe niet in de rest van mijn lichaam. De laatste keer was in 2014. Borstkanker is echter onvoorspelbaar en kan jarenlang alsnog de kop opsteken. Ik zit dus zeker nog wel tien jaar in de gevarenzone en in angst of de ziekte terug zal komen of nu eindelijk wegblijft. Heel hard duimen voor het laatste!

Maar wat ik nog dacht: Zou je in de overgang kunnen zijn? Ik ben geforceerd in de overgang gebracht vanwege de hormoongevoeligheid van de borstkanker. Eerst met medicijnen, later zijn mijn eierstokken verwijderd. Ik herken toch wel een aantal klachten, die jij ook hebt: opvliegers en zweetaanvallen, droge ogen en slijmvliezen, moeilijk op woorden kunnen komen, slecht geheugen, en nog veel meer. Bij mij deels door de overgang en deels ten gevolge van zware chemokuren.

Heel veel sterkte met het wachten op de uitslag. Ik hoop dat er niks ernstigs aan de hand is!

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik dacht meteen hetzelfde toen ik het las van TS.

Sterkte met wachten TS, ik hoop echt voor je dat er niks ernstigs uitkomt. Wat kunnen die dagen dan lang duren he, wachten in zulke onzekerheid is afschuwelijk....☹️

9. Ballon

Ballon Niet meer actief

Dank je wel. Het blijkt maar weer dat je van elk moment moet genieten.

Ts. Hoe gaat het?

10. Ballon

Ballon Niet meer actief

Wat heftig joh! Duim met je mee!!!

11. Ballon

Ballon Niet meer actief

Dit sowieso ja!

12. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Nou ik hoop dat het echt gewoon een soort van kijken was van de mensen.op de afdeling
    Lijkt.mij.dat ze er niet veel vanaf weten? Of.ze.moeten hebben gestudeerd voor alle eventuele ziektes?
    Neem aan van niet.

In het geval van meteen opgenomen worden als het slecht was is dat ook niet altijd zo
    Mijn moeder moest toen ze 41 was door de mri vanwege uitval in de benen en moeilijk praten en nog andere uitvalverschijnselen. Toen ze weg ging zei die persoon van de afdeling heel veel succes en gaf haar een schouderklopje.
    1.5 dag later kreeg ze drie hersenbloedingen achter elkaar.

13. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik loop regelmatig een mri kamer in om een spoed afspraak te moeten regelen. Die mensen hebben het heel gezellig daar staat altijd muziekje aan en verder moeten ze bepaalde dingen doen op de computer tijdens die mri wat ik gezien heb tijdens het wachten. Ze meten altijd bepaalde dingen ofzo net zoals ze bij een echo doen van je baby dan meten ze ook delen dus ja daar moeten ze vast hun aandacht bij hebben. Verder kunnen ze ook bellen (naar mij bijvoorbeeld omdat ze moesten overleggen met de radioloog wanneer die spoed mri kon) of worden ze gebeld.

Dus ik zou het niet persoonlijk opvatten wat je gezien hebt.

Verder nog eens mee gemaakt dat iemand van de rontgen vroeg aan een vrouw of ze wel meteen de afspraak bij de longarts had en ze keek er heel moeilijk bij(die vrouw dacht serieus dat er iets mega mis was en ze misschien een tumor had gezien!) bleek dat ze op de foto had gezien dat die vrouw maar 1 long had! Maar dat had die vrouw al een hele tijd dat was dus ''normaal'' maar die op de rontgen kreeg de schrik van haar leven! (en die vrouw dus ook...)

14. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier keken ze ook heel ernstig bij de röntgenfoto van mijn dochter na een hele nare val. zaten ook heel (in mijn ogen) ernstig met de arts te praten aan de telefoon die het beoordeelde, en dacht: ja hoor... is foute boel, maar alles was gewoon goed.
    Als er écht iets mis is in een mri bellen ze meteen.
    Zo werd ik een uur later gebeld dat ik de volgende dag direct terug moest gaan (hadden eerst zonder contrastvloeistof gedaan en dat moest dus alsnog omdat ze een plek hadden gezien)
    ik dacht ze hebben een tennisbal-grote ellende erin gezien ofzo... maar achteraf was het een oud litteken waarschijnlijk, door migraines of een mini bloeding na een val ofzo...

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het zal misschien verschillen per ziekenhuis en personeel, maar hier is mijn ervaring dat ze toch wel weten wat ze op de mri zien. Ze mogen geen diagnose stellen, maar wel de arts erbij halen als ze denken iets te zien wat meteen behandeld moet worden. In ons geval had mijn man al weken pijn en kon ook heel duidelijk aangeven waar het zat, en daar zagen ze dus iets zitten op de mri.

16. onzekerheid

onzekerheid Actief lid

16 sep 2012
    191
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geen ervaring maar wil je veel succes wensen, wellicht heb je al een uitslag binnen...

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik hoop dat je inmiddels goed nieuws hebt gehad!

18. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat je een goede uitslag hebt gehad en dat je je zorgen hebt kunnen uiten in het gesprek vandaag.

19. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Ik hoop van je te horen

20. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Afgelopen dinsdag kreeg ik hele hoge koorts en mijn man vertrouwde het niet. Huisarts is 's avonds laat geweest en heeft de neuroloog gebeld om uit te sluiten of het iets te maken had met mijn hersenen of dat ik een hele heftige griep had. Daardoor kon ze me dinsdagavond melden dat de mri uitslagen en bloeduitslagen goed waren.

Vanmorgen en nu weer een beetje op de been en vanmiddag naar de neuroloog geweest.
    Hij heeft het vermoeden dat er veel druk in de hersenen zit door hersenvocht. Ik heb medicatie gekregen die ik op moet bouwen per 4 dagen en met 12 dagen op z'n hoogtepunt zit.

Ook weer een controleafspraak bij de oogarts as woensdag en in januari bij de neuroloog om te kijken hoe het gaat.

Ik heb een trage schildklier die moeilijk doet, maar de neuroloog zegt dat ik daar deze klachten niet van kan hebben.

Dank jullie wel voor jullie berichtjes en ik hoop dat ik gauw opknap, want ik functioneer voor geen meter en de griep erbij helpt ook niet.

Ik hoop dat het met jullie ook gauw de goede kant op gaat!

Deel Deze Pagina