Kerst vieren met schoonfamilie

Discussie in 'De lounge' gestart door Safraantje, 21 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Safraantje

Safraantje Actief lid

26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Je kent het wel 1 dag bij de een,1 dag bij de ander.
    Dat is tenminste wat ik gewend ben,
    Nu het volgende
    Is het in jullie ogen normaal als schoon familie kerst viert met 'het gezin'
    Dat betekend dus zonder mij en dat ik de dag daarna mag komen (welke mij dus totaal niet uit komt)
    Je zou denken in mijn ogen dat ik bij het gezin hoor? Dus dat iemand dan altijd welkom is?
    Ik denk dat ik een voorbeeldige schoondochter ben :p
    Ben altijd aardig en er is nooit iets voorgevallen,
    Is het raar dat ik de kerst gedachte mis?

2. SG2007

SG2007 Actief lid

15 dec 2016
    224
    1
    18
    Vrouw
    Behoorlijk raar ja... mijn schoonmoeder wil het speciaal 1 dag alleen met ons vieren, gezellig zonder schoonzus enzo, veel te druk. Daar gaat ze eerste kerstdag met veel moeite naartoe, ze verheugt zich meer op 2e kerstdag, want ze is zo dol op mij en mijn man.

3. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Heel erg raar. Jij hoort nu toch ook bij het gezin

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Dus je man/vriend mag wel komen? En jullie kindje? Rare actie!

5. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Vind ik ook vreemd, ja.

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.641
    5.667
    113
    En daar gaat je man mee akoord? Ik zou dat niet waarderen als dat op deze manier gaat. Rare bedoeling. En ik zou zeker niet de dag erna gaan.

7. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Nee, niet normaal. Zou ik ook echt niet accepteren. Mijn man welkom en ik mag thuis blijven. Dacht het niet. Zou mijn man ook nooit akkoord mee gaan. Maar gelukkig heb ik geen schoonouders met zulk soort rare ideeën.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

pffff deed mijn schoonfamilie dat maar....scheelde mij een boel ergernis!! (en daarmee bedoel ik absoluut niet mijn schoonvader, want dat is een schat van een man)

Wij zijn uitgenodigd om "gezellig" kerst te gaan vieren bij mijn zwager en zijn vriendin.....:(

Ik heb al tegen mijn man gezegd dat ik de autosleutels bij me houd en als het me te gortig wordt ik vertrek.

Maar nee, TS: ik vind dat inderdaad ook raar. Je nodigt niet je eigen kinderen uit en hun partners niet: kerst vieren doe je met het hele gezin, heel raar als jouw man jou en je kinderen thuis moest laten. Althans, zo lees ik het.

9. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Als mijn schoonmoeder 'ons ' gezin noemt dan hoor ik daar ook bij .. Ook als mijn moeder ' ons ' gezin noemt hoort mijn man daar ook bij .. Dus ja ik vind het wel raar

10. Safraantje

Safraantje Actief lid

26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Mijn kindje is uit een andere relatie, hij was al uit beeld voor ze geboren werd, maar je gaat er nu toch vannuit dat je geaccepteerd word, kleine meid is dan bij oma omdat het best even rijden is
    En dat voor de kleine meid echt niet fijn is heen en terug
    Hij heeft ook een dochter welke bij haar moeder is met kerst dit jaar

11. Safraantje

Safraantje Actief lid

26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Je wil toch bij het gezin horen en niet er even uit geknipt worden

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Uh ja, dat vind ik wel vreemd. Je bent toch ook onderdeel van het gezin. Maar goed, misschien is dit een bepaalde traditie die ze al jaren hebben?

Heb je het al eens gevraagd waarom je niet welkom bent tijdens het kerst-diner van het gezin?

13. Safraantje

Safraantje Actief lid

26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    ik heb het nog niet aangegeven of gevraagd wel
    Gevraagd aan mijn vriend en die doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat ik alleen een andere dag mag komen en hij wel wanneer hij wil. Word nog wel een gesprek want ook dat vind ik niet Ok, je vriendin laten wegschuiven

14. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Lijkt wel dat ze jou dan niet accepteren.
    Ik heb je vorige topics gevolgd en misschien dat ze wat huiverig zijn wat zou kunnen gebeuren omtrent jou ex.
    Als ik het fout heb, sorry bedoel het niet verkeerd.

15. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik vind dat heel raar ja. Mijn man zou dat overigens niet accepteren. Of ons hele gezin of niemand.

16. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoelang zijn jullie samen?? En nu ik vind dat echt niet normaal ..

17. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Wtf?!
    En die reactie van je vriend? Ik zou echt rennen gewoon, wegwezen, daar spoort iets niet 😳😳😳

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Hoe lang zijn jullie dan samen? Ik doe even de aanname vrij kort, want hoe ging dit voorgaande jaren dan met kerst? Wonen jullie ook samen?

Als jullie nu net samen zijn en nog apart van elkaar wonen, kan ik het een beetje begrijpen. Vreemd blijft het wel. Kerst vier je met mensen die je lief hebt of dat nu familie is of niet.

Maar goed, zoals ik al zei: misschien is het traditie. Heeft jouw vriend nog broers/zussen waarbij de partner ook niet welkom is.

Verder zou ik gewoon eens vragen aan je schoon familie waarom ze het prettig vinden het alleen met bloed eigen familie te vieren en waarom jij niet aanwezig mag/kan zijn.

19. Safraantje

Safraantje Actief lid

26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hier weten ze eigenlijk niks vanaf enkel dat hij mij mishandelde en wij uit elkaar zijn, er is namelijk nooit iets aan mij gevraagd hierover.
    Ik ben de enige schoondochter oid :) de rest van de kinderen is vrijgezel.
    We zijn al even samen en hebben toch echt een serieuze relatie

20. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Ik vind het ook vreemd, maar vind het ook een beetje afhankelijk van hoelang jullie al samen zijn. Als dat echt nog maar pril is kan ik wel begrijpen dat de familie van je vriend gewoon met hun gezin het wilt vieren. Ze kennen jou immers dan nog niet zo goed en wie weet ben je volgende maand wel al weer weg (even heel kort door de bocht natuurlijk). Zeker als je vriend een beetje zo'n verleden heeft van vriendinhoppen, dan kan ik de beweegreden wel begrijpen.

Zijn jullie echter al ff samen en ken je zijn familie ook goed, dan vind ik het wel heel raar.

Deel Deze Pagina