mri scan bij baby.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tammy77, 26 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Tammy: Hier is mijn zoontje pas met 13mnd onder de mri scan geweest (na hele lange wachtlijst)
    Die duurde 1uur en gebeurde wel onder algehele narcose omdat ze idd heel stil moeten blijven liggen. Daarna naar de uitslaapkamer en als ze goed wakker zijn mogen ze naar de verpleegafdeling.

Heel veel succes meid, hoop dat het niks ernstigs is. Maar heel goed dat ze het nu gaan nakijken!

Hoop dat het meevalt en jullie kindje wel met een roesje geholpen word.

Dikke knuffel.

2. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Mijn dochtertje heeft toen ze 10 maanden was een mri scan gehad, de ka wilde het eerst met een licht roesje proberen, maar toen we toen in de scan gingen, ging ze heel hard huilen en lag dus toen niet stil, toen is ze uiteindelijk in slaap gevallen en toen hebben we het nog een keer geprobeerd en toen is het gelukt. Ze is gewoon blijven slapen de hele scan (weet niet meer precies hoe lang die duurde 40 min ofzo geloof ik) En ik ging trouwens met haar mee erin.

Lorenza haar rechterkant werkt dus niet goed en door de scan zijn we erachter gekomen dat ze een cyste in haar hersenen heeft.

Veel succes alvast !

3. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey meid!

Hier hebben we morgen een MRI-scan, vandaar dat ik op dit topic stuitte (ga me nu pas echt inlezen, heb het beetje voor me uit geschoven...). Dit ivm teveel vocht in haar hoofd; ze gaan kijken of ze een oorzaak kunnen vinden.
    Na morgen kan ik je dus vertellen hoe het was. Ze gaat onder narcose met een kapje, verder weet ik niet zoveel. Oh ja, ze gaan ook urine afnemen, ik denk met een katheter? Maar dat laatste weet ik niet zeker...
    Iig succes alvast! Wanneer is de scan precies? Volgende week al?

4. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou, we hebben de scan gehad en het viel me alles mee. We moesten ons om 10:15 melden, maar hoorden toen pas dat de daadwerkelijke scan gepland stond voor 11:25. Ik zou dus goed vragen vanaf wanneer precies ze het nuchter zijn rekenen, want hier moest ze dus nog uiteindelijk ruim 1.5 uur langer wachten.
    Ze had wel erge honger, maar was redelijk goed af te leiden en stil te houden. Het kapje vond ze vervelend, dus ze ging huilen en probeerde weg te draaien, maar ging niet erg schokken ofzo, raakte niet in paniek, en het was binnen een seconde of 10 gebeurd, iig voor mijn gevoel. Toen ze teruggebracht werd was ze al wakker aan het worden, toen was ze wat huilerig, op een schorre manier, maar toen ze eenmaal helder keek en dus een fles mocht, was het snel over en was ze weer net zo blij als altijd.
    Wij vonden het dus echt meevallen!
    Succes!

Oh ja, probeer zoveel mogelijk kleren zonder metalen drukkertjes ofzo aan te doen! Bij de romper lukt dit waarschijnlijk niet, maar dat is vaak niet zo erg, als ze maar niet bij de schouder ofzo zitten.

5. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    gwn.wat fijn dat het allemaal meegevallen is.

ik weet niet wanneer de neuroloog bij steyn de scan wil doen.
    we zitten nu een beetje in een conflict met de arts.

hij heeft zelf in een verslag laten weten,dat hij bij steyn een scan van het brein wil doen.
    nu heeft de fysio dus gevraagt of hij dan niet meteen een scan van de romp en schouder van steyn wil maken.
    krijgt ze als antwoord terug,dat hij het niet nodig acht.
    dus de fysio weer mailen met hem waarom hij dat niet nodig acht.
    krijgt ze een mailtje terug,dat er een gegronde rede moet zijn om van de romp en schoudercapsel een msi scan te maken.
    die rede heeft ze dus heel duidelijk verteld aan hem.
    dus als ik de 4de naar de neuroloog moet,zal ik mijn mondje eens open trekken.

Deel Deze Pagina