Alleen op controle

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kaas, 31 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik wil jullie eens wat vragen. Mijn vriend en ik verwachten in mei ons eerste kindje. Nu moet ik morgen op controle naar de VK, maar hij heeft het heel druk met zijn werk en heeft aangegeven dat hij het niet gaat redden. Nu voel ik me rot. Eigenlijk ben ik boos, maar ja.. Wat moet ik hier nu mee?

Alvast bedankt!

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Is het je eerste controle of zijn jullie al vaker samen bij de VK geweest?

Ik zelf heb me hier nooit druk om gemaakt hoor.

Bij de eerste zwangerschap is mn vriend denk ik drie keer meegeweest bij controles, echo's ging hij wel altijd mee.
    Bij de tweede is hij in het begin wel meegeweest, maar omdat de afspraken daar altijd vreselijk uitliepen en we steeds zaten met slaaptijd van de oudste, ben ik daarna meestal alleen gegaan.
    HIer wederom met de speciale echo's ging hij eigenlijk altijd mee. In het laatst lukte dat ook niet altijd, maar ik kreeg toen extra echo's ivm zwangerschapssuiker.

3. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    gewoon alleen gaan of je moeder ofzo meevragen?

mijn vriend is een aantal keer niet mee geweest toen ging ik alleen.

1 keer had ik mijn zusje al geregeld maar toen overleed mijn oma en was mijn vriend toen thuis. Hij heeft toen bewust en heel lief een stapje terug gedaan en is toch niet mee geweest omdat mijn zusje mee wilde.

nee ik had er niet super veel moeite mee als hij maar bij de 20weken echo en de bevalling :D zou zijn

4. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Mijn man is er wel bij de echo's bij maar de controles doe ik eigenlijk alleen. Vaak lastig te plannen en kost hem dan heel veel vrije tijd want hij moet steeds snipperen

5. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier vanaf t begin af aan om de 2 weken controlle gehad en moet zeggen het is maar een enkele keer voorgekomen dat mijn vriend niet mee geweest is. Plan de afspraken dan ook altijd 's avonds. Dit is wel een uitzondering geloof ik want van anderen hoor ik dat hun vriend nooit meegaat en mijn moeder en sm zijn ook altijd alleen geweest. Bij mijn eerste controle had ik trouwens een vriendin bij me omdat deze controle wel overdag was.

6. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de snelle reacties. We zijn al wel eerder samen geweest, maar het voelde zo gek. de echo's tot nu toe is ie ook altijd bij geweest.

Ok, ik vraag mijn moeder. Is het weer goed! Bedankt!

7. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    mag je niet in de avond?

8. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij ons hebben ze geen avondafspraken, helaas.

9. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    oh wat jammer zeg!!

10. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, inderdaad!

11. lyza

lyza Actief lid

24 okt 2011
    239
    0
    16
    Vrouw
    Mijn vriend is tot nu toe ook nog niet mee geweest. Druk met werk enz. enige wat ik erg jammer vond is dat hij daardoor de eerste echo ook gemist heeft. Maar straks met de 20 weken echo gaat die wel mee en ook de volgende controle kan hij mee (staat op half 8 's avonds in de planning en dat lukt met t werk wel)

12. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ik ga naar al mijn controles alleen. Geen probleem. Mijn man kan echt niet altijd vrij vragen om mee te gaan. Hoeft ook echt niet hoor.
    Voor de echo's is bij de eerste mijn vriendin mee geweest. Met 12 weken ging mijn man wel mee. Bij de 20 wk zijn eerst mijn ouders mee geweest en de vervolg 20 wk echo toch mijn man maar dan ook alleen omdat hij dan toch ziek thuis zat na een operatie en dus makkelijk mee kon.
    Ik heb liever dat hij zijn vrije dagen spaart voor de kraamweek. Een controle is prima alleen te doen.
    Het is dan wel zo fijn dat ie dan 's avonds gelijk vraagt hoe het ging hoor ;)

13. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik ga nooit alleen, omdat mijn moeder mee wil :D
    Anders ging ik ook alleen hoor. Omstandigheden daar gelaten, vind ik het ook niks voorstellen, alleen hartje luisteren natuurlijk.

Bij de 1e en de 20 weken echo is hij wel mee geweest. En ik denk 2 keer naar controle. Ook omdat ik het een fijn idee vond dat hij de vk al een keertje zag. Van de week hebben we bijeenkomst van de vk praktijk (voorlichting over bv, kraamzorg enz) en dan gaat ie wel mee. (Omdat ik het belangrijk vind)

14. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

niet moeilijk doen en alleen gaan. Ik doe alle controles alleen, zowel bij mijn oudste als bij deze zwangerschap. Wat niet gaat dat gaat niet!

15. Annanina

Annanina Lid

26 okt 2011
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik moet dalijk ook alleen voor mn eerste echo. mede omdat vriendlief nog niet zeker weet wat hij wil. ik heb begin dec het eerste gesprek met de VK en dat heb ik express in de avond gedaan maar hij weet ook nog niet of hij daar mee naar toe wil

16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier ook meestal alleen. Gyn zit bij mij op het werk, dus ik ga altijd ff tussendoor. Vind et ook een beetje onzin om hem vrij te laten nemen voor die 10 minuten dat ik daar binnen ben.
    (echo's en intake bij de vk is hij wel meegeweest)

17. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Loop bij de gyn, dus kan ook geen afspraken in de avond maken helaas.
    A.s. donderdag de eerste echo, manlief weet niet of hij weg kan, heb voor de zekerheid m'n moeder meegevraagd..Ga echt niet alleen de eerste keer hihi

18. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik denk dat mijn man maar 1x mee is geweest naar de vk. Hij is wel bij de termijnecho en 20weken echo geweest. Meer niet! Ik maak me er niet druk om. Maarja, getrouwd met een militair he.. hij is zo vaak weg! Ben ik ondertussen wel gewend.

19. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Mijn vriend is met de intake meegeweest en gaat met alle echo's mee maar de gewone controle afspraken doe ik alleen. Werk zelf 4 dgn in de week en vriendlief 5, ik plan het dus altijd op mn vrije dag maar hij moet er anders steeds vrij voor nemen. En zoveel vind ik die controles niet voorstellen, even wegen, bloeddruk meten, hartje luisteren en weer klaar. Vind het zonde als hij daar een halve vrije dag voor op moet nemen, die kan hij beter gebruiken straks na de bevalling.
    Hier zijn avond afspraken ook niet mogelijk trouwens, als dat wel kon was het een ander verhaal en ging hij natuurlijk mee!

20. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik loop bij de gyn en mijn man is alleen meegegaan naar de 7-weken echo, de 12-weken echo en de 20-weken echo, omdat we miskramen hebben gehad en een dochtertje met een geboorteafwijking die ze op de 20-weken echo hebben gezein. De rest doe ik gewoon alleen. Het is toch alleen maar bloeddruk opnemen en soms wat bloedonderzoek en zo. En om de week een groeiecho maar dat heb je ook wel een keertje gezien.

Deel Deze Pagina