Kan een mri scan een negatief effect op sperma hebben? Het sperma van mijn man is erg achteruit gegaan, hij is wel begonnen met roken en heeft vorige maand een antibiotica kuur en een mri scan van zijn nek gekregen. Een dag na de sperma test weer een mri scan maar ditmaal van zijn lies! Dat komt toch wel meer in de buurt, kan dit effect op sperma hebben?
MRI kan sowieso geen kwaad. Mijn man heeft vorig jaar verschillende MRI's van zijn heup gehad, dus dicht bij het zaakie dit duidelijk nagevraagd, maar kon geen kwaad. Later had hij ook nog een röntgen onderzoek, waarbij ze contrastvloeistof in zn heup spoten en daarna fotos maakten. Hij hoefde geen beschermer om voor zijn zaakie. Röntgenstraling blijkt inmiddels ook minder schadelijk te zijn dan men dacht, het is alleen schadelijk zodra er echt op het zaakie gemikt wordt zeg maar
Haha geen dank ik heb toevallig een man die nogal eens wat mankeert ik vraag altijd meteen of het kwaad kan voor t zaad. Zou t zonde vinden om pogingen te verspillen. Maar tot nu heeft niets invloed gehad, gelukkig.
Koorts, antibiotica en roken kunnen wel nadelig effect hebben. Een MRI-behandeling heeft dat niet. Succes!