olijfolie

Discussion in 'Gezondheid' started by WLE, Oct 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. WLE

WLE Niet meer actief

Mag je tijdens de zwangerschap (extra) olijfolie eten?
    Ik las ergens dat het niet mocht.
    Ik heb heel erg last van obstipatie en hoopte dat olijfolie me kon helpen!

Iemand tips of ervaringen?

2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,202
    509
    113
    Volgens mij mag dat gewoon. Ik gebruik zelf Roosvicee Laxo als ik wat verstopt zit, dat helpt bij mij goed en is denk ik wat gezonder dan pure olijfolie. Verder als je wakker wordt een glas water drinken, dat kan ook helpen. Sterkte!

3. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

Jahoor dat mag. Als het echt te erg wordt drink ik een glas jus 'd orange met een flinke laag olijfolie erin (dan proef je het niet zo). En dan loopt het binnen een half uur weer als gesmeerd :D

xx

4. gusto

gusto Niet meer actief

Haha, ik ook! Werkt als een trein :p

5. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

May 12, 2011
    1,318
    0
    0
    NULL
    NULL

Hmmm hier ook het probleem om gek van te worden! Ik heb speciale zakjes maar ik vind dat maar niets. Dit is wel een goede tip ga ik meteen even proberen :)

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Ik begreep dat als je dat tegen t einde van je zwangerschap doet,je beeb ook aan de diarre kan raken en t benauwd kan krijgen

7. justxme

justxme Bekend lid

Mar 27, 2013
    671
    0
    0
    Probeer het eerst eens gewoon gezond dan meteen allerlei middeltjes te zoeken. ;)
    Bruin brood, meergranen producten, verse groente, genoeg fruit etc. En genoeg vocht!!

Daarna kun je altijd als ondersteuning nog die roosvicee laxo gebruiken of even langs je ha.

8. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

May 12, 2011
    1,318
    0
    0
    NULL
    NULL

Ohhh echt? Ik heb net vanmiddag beprobeerd voor t eerst ( ben 36 weken zwanger) en het hielp overigens niets.... Ik moet donderdag naar verloskundige en zal het meteen even vragen :( bah....

Hier helpt gezond eten ook niet helaas! Ik heb het probleem altijd al erg vervelend :( maar met bevalling op komst vind ik het nog vervelender maar ga nu probiotica gebruiken schijnt ook goed voor darmflora van baby goed te zijn!

9. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

Jun 12, 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Waarom zou olijfolie niet mogen? Ik zou niet weten waar ik anders mee zou moeten koken... Maar misschien is dat ook gewoon gewenning. Op mij heeft het totaal geen laxerend effect.

10. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Hmm goeie tip die ga ik zeker even onthouden. ;)

11. justxme

justxme Bekend lid

Mar 27, 2013
    671
    0
    0
    Ik kook ook standaard met olijfolie;)
    Is denk ik gewenning idd. Merk er nooit iets van.

12. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Jus d'orange is weer niet zo'n goed idee als je later in je zwangerschap last van maagzuur krijgt. Olijfolie mag je gewoon volgens mij. Ik bak erin en doe het door sladressing etc. Misschien heb je daar ook al baat bij?

13. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    magnesiumtabletten werken ook goed!

14. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,394
    10,333
    113
    sommige mensen reageren meer op olijfolie, ik heb er geen last van mijn man moet juist rennen ;)

Ik neem elke dag in mijn schaaltje yoghurt/vla een schep zemelen, heb het idee dat het help (moet je er wel voldoende bij drinken anders stopt het)
    Peren en pruimen helpen bij mij ook.

Succes

15. mol

mol Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    1,860
    0
    36
    Female
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    dat mag zeker ,ik heb dat nagevraagd aan de gynaecoloog en neem nu elke dag twee eetlepels olijfolie.ik maak er soms iets mee om op een toastje te doen,een soort tapenade of ik doe het in een slaatje,in ratatouille,....

Share This Page