Bruiloft modetip

Discussie in 'De lounge' gestart door Wachtende, 11 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Beste allen,

Mijn zus zal in oktober gaan trouwen, enorm leuk!
    Echter heb ik lichte kleding stress...er is namelijk een dresscode...
    Ik moet in een jurk...ik had gehoopt dat ik een nette broek met verschillende bovenkleding kon gebruiken omdat ik dan natuurlijk een kleintje heb (bruiloft zal 2-3 weken na bevalling zijn).
    Oppas voor de kleine doe ik niet omdat ik borstvoeding ga geven en ik niet mn productie op het spel wil zetten.

Ik vind het heel lastig om een jurk te vinden die niet al te koud is...het zal voornamelijk buiten plaatsvinden...maar waar je wel borstvoeding mee kan geven.

Na de vorige bevalling ben ik ook heel snel veel afgevallen in de eerste week...ik durf nu nog niets te kopen...
    Maar zo vlak na de bevalling op jurkenjacht is misschien ook niet handig...

Ik probeer een beetje online te zoeken maar ik vind het heel erg lastig...
    - borstvoeding moet mogelijk zijn
    - niet al te koud
    - ik ben erg klein dus lange jurken werken vaak niet (1.58)
    -spuugvlekken van baby moeten er ook nog redelijk af...

Volgens mij zoek ik dus het onmogelijke...of heeft iemand een geniaal idee voor me?:D

2. Mimime

Mimime Niet meer actief

Met je zus overleggen, 2-3 weken na de bevalling zou ik zelf echt geen eisen gaan stellen aan je kleding.
    Misschien als je erover praat met haar vind ze het niet erg als je kets aantrekt waar je je prettig in voelt en bv in kunt geven.

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik zou voor een rok (kokermodel?) met een top gaan (lange mouw). voedingshempje en bh eronder. Als je het in dezelfde kleur doet lijkt het een jurk.

Ik heb zaterdag een bruiloft en hoef geen bv te geven. Maar heb een strakke top met een kokerrok. Als ik het aan heb lijkt het 1 geheel.

Op donkere kleding zie je vlekken sneller, maar ik denk dat je overal vlekken wel op ziet. Kies evt. voor een gladde stof. Neem hydrofielluiers mee als spuugdoek, die zijn net even groter waardoor je je kleding iets meer kan beschermen. Of desnoods een handdoek (kleine).

4. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Mag een rokje ook niet? Kan je die combineren met een leuk voedingsshirt of een vestje/colbertje erop? Kan je ook een extra vestje meenemen mocht er een vlek opzitten.

5. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    #5 tassie, 11 sep 2014
    Laatst bewerkt: 11 sep 2014
  6. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
  7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik vraag me af of alle mannen geen bezwaar hebben bij een jurk? ;)
    Als ik denk aan 2-3 weken na zwangerschap en een jurk aan moeten trekken denk ik: nope nope, pants. Pants everywhere.

Ik zou dus zeggen een soort tuniek met daaronder een legging of iets. Ik heb in de kast hier een dunne rode broek hangen, met daarop een tuniek in dezelfde kleuren, die lang genoeg is en een rood jasje en het geheel maakt het schitterend om te zien. Misschien kun je beter in die richting gaan. Dan heb je geen jurk, maar ook geen standaard broek.

8. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
  9. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    geen tips voor jurk, maar toen ik nog borstvoeding gaf droeg ik ook gewoon jurken. Ik trok dan wel de bovenkant naar beneden, dus de boop via de V-hals eruit. Ging prima!
    zorg wel voor een bola of dergelijke om je boops warm te houden wanneer je buiten bent. Je bent dan extra vatbaar voor een borstontsteking door de kou.

10. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Nice! Tenminste niet zo truttig!

11. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    misschien een keer kijken bij Mama Licious?

12. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Deze is erg leuk!!

13. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Kijk ook eens bij BellyFashion.nl! Staan hele leuke jurkjes tussen waarvan enkele ook zeker geschikt zijn voor een bruiloft :) Leuk jasje erover heen en je kan zo het eea aan de kant schuiven en je kindje aanleggen!

14. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Bedankt allemaal! Ga de linkjes eens goed bekijken

Deel Deze Pagina