Hoi allemaal, Vraagje... Ik heb volgende maand een mri gepland staan. Mri staat gepland op 6 Oktober en dan zit ik rond de 7-9 dpo (heb elke maand rond dezelfde cyclusdag mijn eisprong). Ik word morgen of overmorgen ongesteld dus vandaar dat ik zo verder heb kunnen rekenen. Kan ik dan gewoon een mri krijgen? Of toch beter van niet? Ik overleg natuurlijk ook met het zkh maar was benieuwd naar jullie meningen. Bedankt alvast!
Tekst van de website van het Radboud UMC: Als u zwanger bent, vragen we u contact op te nemen met de afdeling Radiologie. Hoewel er geen bewijs is dat een MRI-scan schadelijk is voor uw ongeboren kind, doen we in de eerste 12 weken van uw zwangerschap liever geen MRI-onderzoek. Contrastvloeistof gebruiken we helemaal niet als u zwanger bent. En anders even bellen met je vraag.
Volgens mij kan een MRI gewoon. Mri maakt geen gebruik van straling. En zeker als je nog niet weet of je zwanger bent zou ik het er niet op uitstellen. Maar als je zeker wilt zijn kun je misschien verzetten naar een dag aan begin van je cyclus? maar dat hangt ook een beetje vanaf waarom je een mri krijgt en hoe het gevoel dat je zelf hebt erbij in relatie tot de ernst van de klachten staat.
Bedankt voor jullie reacties! Ik krijg een mri omdat ik vroeger meningites en hydrocephalus heb gehad. Ben nooit helemaal klachten vrij (overgehouden aan de meningites en hydrocephalus) dus soms een mri om te kijken hoe het eruit ziet. Afspraak is al 2 maanden geleden gemaakt en eigenlijk pas zo laat omdat mijn arts niet eerder kon. Heb nl na de mri altijd ook meteen een afspraak met mijn arts voor de uitslag. Ga morgen gewoon even bellen of ik de mri alvast kan krijgen.