Hebben jullie een soort van dagschema? En dan heb ik het vooral over de ochtend (ontbijt, aankleden, enz), Lunch en avondritueel (avondeten, douchen enz). En de momenten tussentijds waarop jullie dingen doen. Ik ga voor mijzelf een schema maken omdat ik de structuur wel goed kan gebruiken nu. Dus wie heeft er inspiratie voor mij?
Ik heb niet echt dat ik bepaalde dingen op die tijd moet doen, maar gewoon wat uitkomt. s'ochtens samen ontbijten, Lorenzo even in de box,mama aankleden en de konijntjes eten geven. Dan lligt er aan wat we gaan doen,ene keer gewoon thuis,lekker spelen, andere x boodschappen. S'middags, middageten, saampies in z'n stoeltje met z'n favoriete tekenfilmpje erbij. dan weer lekker spelen.. meestal tussen 15u en 16uur word tie moe en gaat tie ongeveer 1,5 a 2 uur slapen. Mama even relaxen of de konijntjes verzorgen,of iets in de huishouding. Dan lorenzo wakker, avondeten... spelen... om de dag of 2 dagen,ligt eraan hoe ik moet werken, gaat tie in bad... dan z'n flesje...weer even spelen.... dan laatste flesje en slapen. en dan mama relaxen...hihi
Ochtend (als ik moet werken) - Opstaan (meestal rond 6.15 uur) - Douchen - Aankleden - Zoontje uit bed - Samen beneden ontbijten - Weer naar boven, tanden poetsen, haren doen (make-up, als ik zin/nog tijd heb) - De deur uit naar KDV / werk Ochtend (als ik vrij ben) - Opstaan (als zoontje wakker wordt, meestal tussen 6.30 en 7.30 uur) - Zoontje uit bed - Samen beneden ontbijten - Beetje spelen - Fruithapje/drinken - Samen douchen / badderen - Aankleden - De deur uit (boodschap, speeltuin of ergens anders heen) of lekker thuis spelen Middag (als ik vrij ben) - Samen lunchen (tussen 11.30 en 12.00 uur) - Zoontje naar bed - Wassen, opruimen, andere dingen in/om huis die moeten gebeuren - Serie kijken - Zoontje uit bed - Koekje en drinken - Evt. nog naar buiten (bv boodschap als dat 's ochtends niet is gedaan, of de stad in, of ergens anders heen) - Beginnen aan het avondeten Avond - Eten - Spelen - Zoontje naar bed - Vaat afruimen / beetje opruimen - Lekker tijd voor onszelf: tv kijken, boekje lezen, internetten. Zoiets?
Op de dagen dat we beide moeten werken: Ochtend - Opstaan (meestal rond 6:45 uur) - Douchen - Aankleden/haren/make-up doen - Zoontje uit bed - Samen beneden ontbijten - Tanden poetsen - De deur uit naar KDV / werk Avond - Eten (tussen 18:00 en 18:30) - Afruimen / keuken opruimen (doe ik, man speelt met zoontje) Als ik alleen ben speel ik met zoontje en doe ik de vaat als hij op bed ligt - Zoontje douchen en naar bed (tussen 19:15 en 20:00) - Nu lekker tijd voor onszelf, tv kijken en relaxen, soms nog wel even een was aanzetten of was ophangen. Op de dagen dat ik thuis ben + weekend: Ochtend - Opstaan (meestal rond 6:45 uur) - Douchen - Aankleden/haren/make-up doen - Zoontje uit bed - Samen beneden ontbijten - Tanden poetsen - Spelen (samen of hij alleen) - 1 uurtje naar buiten (meestal even een boodschap doen of naar de eendjes) - Tussendoortje (koekje/fruit) + drinken Middag - Samen lunchen (tussen 12.00 uur en 12:30) - 1 uurtje huishouden (zoontje speelt zelf) - Koekje/fruit en drinken - Samen spelen en als zoontje wil slapen, even wat huishoudwerk doen - Beginnen aan het avondeten. zoontje kijkt filmpje Avond - Eten (tussen 18:00 en 18:30) - Afruimen / keuken opruimen (doe ik, man speelt met zoontje) Als ik alleen ben speel ik met zoontje en doe ik de vaat als hij op bed ligt - Zoontje douchen en naar bed (tussen 19:15 en 20:00) - Nu lekker tijd voor onszelf, tv kijken en relaxen, soms nog wel even een was aanzetten of was ophangen.
Grappig om te zien dat jullie het allemaal het zelfde doen als ik. Dan zal dat wel de ideale dagindeling zijn
Het ziet er voor mij ook ideaal uit. Ik had zelf alleen in de middag naar buiten en de ochtend huishouden. Maar denk dat ik dat ga veranderen in de ochtend naar buiten. Als het dan slechter weer is kan ik altijd nog kijken of het smiddags wel lukt. Die optie heb je anders weer niet. Ik moet het nu alleen doen met 2 kids, dus een schema vind ik wel wat fijner.
Dit is idd de reden waarom ik 's ochtends naar buiten ga kan altijd verschoven naar 's middags Ik zelf vind een schema echt heel fijn, tuurlijk loopt het weleens anders, maar vooral het ochtendritme is erg fijn, het gaat dan allemaal wat sneller
Ja idd, hier gaat het nu echt megasloom. En ik merk dat ik zonder schema minder tijd maak voor het huishouden.
Oh, hier echt geen schema. Doe gewoon de dingen zoals ze komen. De ene dag gaan we al om 9 uur de deur uit om dingen te gaan doen. De andere dag liggen we (mijn dochter en ik) gewoon tot half 11 in bed tv te kijken. Heerlijk!!
Hier een strak schema (we moeten wel ) Rond 6.00 opstaan, eerste fles. Voor de fles wassen en kleertjes aan. Rond 8 uur klaar, zelf snel wassen of douchen en aankleden en ontbijten. 9.00 meiden fruit en naar bed. 10.00 zoontje voeding en naar bed, meiden zijn rond 11.30 wakker, spelen. 12.00/12.30 boterham voor de meiden en mezelf 13.00 meiden fles en naar bed 13.30 zoontje voeding en naar bed - ik heb dan vaak even een uurtje ofzo om op te ruimen, was te doen, even bankhangen. Rond 15.00 meiden en zoontje wakker en baar beneden, spelen 16.00 meiden warme hap 16.45 zoontje warme hap + sondevoeding 17.30 meiden pyjama aan en naar bed - zoontje ook als hij klaar is met voeding 18.00/30 koken en eten 19.00 laatste voeding meiden 19.45 laatste voeding zoontje Rond 21u ligt alles dan op bed en zijn de flessen gewassen enzo. Probeer dan rond 22u zelf ook op bed te liggen.
Ik hou me trouwens zelden precies aan jet schema hoor, maar het is fijn een richtlijn te hebben en zo zelf overzicht te houden....
7.00 Opstaan 7.15 Kleine meid de fles 7.45 Zelf eten 8.15 Stofzuigen 8.30 Kleine meid aankleden 9.00-11.00 Kleine meid naar bed, ik aan het huishouden 11.00 Kleine meid fruit geven 12.30 Samen een broodje eten 13.00-15.00 Kleine meid naar bed, ik vast eten klaarzetten en wat voor mezelf doen. 15.00 Kleine meid de fles geven 15.30 Flinke wandeling maken 17.30 Eten Na het eten ruimen we de bende op en doen we niks meer! Ik plan de verplichtingen altijd in de tijd dat mijn dochter slaapt. Zo heb ik lekker m'n handen vrij, wordt niet afgeleid en heb derest van de dag alle tijd voor haar!
Pff, echt respect voor jou! Ik loop af en toe al te piepen dat ik het zo druk heb met één baby (ze huilt nogal veel) . Hoe doe jij het als er eentje ziek is of een dag veel aan het huilen is? Ik ben er echt van onder de indruk!
Hier geen schema. Ik sta op en zie wel wat ik die dag doe... Ik heb een hekel aan schema's mijn moeder had altijd een schema vroeger en nu nog hetzelfde schema... Donderdagochtend hoef ik niet bij haar te komen bijv want dan verschoondt ze de bedden bijv. ik had er als kind een gruwelijke hekel aan en dit doe ik mijn zoon niet aan dus haha. Ik doe mijn ding en bekijk per dag wat ik doe. Heb ik een dag geen zin in huishouden dan doe ik dat de volgende dag wel. Ik werk wel 3 dagen in de week, daardoor heb ik wel enigsinds een schema dus, maar mbt opstaan en huishouden e.d. nee ik sta op wanneer mijn zoon wakker is en dan gaan we naar beneden.
7.30-8.30 opstaan Broodje eten Douchen aankleden tanden poetsen Was opruimen Wasmachine aanzetten Fruit eten Lekker naar buiten of in huis spelen 12uur Broodje eten Liam op bed Ik stofzuigen dweilen eten klaar zetten Tijd voor mezelf 14.30 Liam wakker Koekje fruit en drinken Naar buiten op visite naar het centrum Rond 18.00 eten Moeders afwassen Paps doet liam in de pyama Nog even spelen 19.30 Tanden poetsen en op bed. Meestal ga ik nog even strijken ofzo rond 20.00 uur lekker hangen op de bank