MRSA bacterie en zwanger

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door koffiebekertje, 7 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koffiebekertje

28 mrt 2012
    8
    0
    0
    30 weken zwanger van 2 jongens
    rotterdam
    #1 koffiebekertje, 7 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mrt 2013
    Halloo

Ik heb pasgeleden in het ziekenhuis gelegen en van de week te horen gekregen dat ik de mrza bacterie heb opgelopen.
    Ik ben 34 weken zwanger en maak me best wat ongerust. Heb veel gelezen dat wel maar zijn er mensen die er ervaring mee hebben?:)
    Ik hoor het wel
    groetjess

2. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Bedoel je mrsa?

Of de ziekenhuis bacterie ?

Er zijn mensen die drager zijn en je hebt mensen die er echt ziek van zijn.

Vaak worde deze gewassen met issobetadine zeep en afhankelijk van de plaats waar het zich bevind word er bij ons bactroban zalf gesmeerd!

Het is besmettelijk en je kan het door geven maar vaak voor mensen die dagelijks buiten komen kan dit geen kwaad en vervliegt het maar zoals jij in het zh hebt gelegen heeft het de kans gehad zich te nestelen. Vaak merk je zelf niets.

Enkel bij sterk verminderde afweer kan er zich een infectie optreden

Voor je zwangerschap kan dit geen kwaad. Maar ne moet je wel laten behandele .

Hopelijk heb je hier iets aan

Groetjes

3. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    zolang je gewoon gezond bent kan het geen kwaad. Wel zal je als je gaat bevallen geïsoleerd verpleegd worden. Klinkt allemaal heel eng, maar in ziekenhuizen willen ze de bacterie niet hebben omdat daar zulke kwetsbare patiënten ook liggen. Dus het is ter bescherming voor de ernstig zieke patiënten met een verminderde afweer en niet omdat de bacterie op zich zo gevaarlijk is. Je moet namelijk weten dat het om een "doodgewone" bacterie gaat die bijna iedereen wel ergens bij zich draagt, het bijzondere aan de MRSA-variant is dat deze resistent is voor de gebruikelijke antibiotica.
    Als je nog vragen hebt mag je me pb-en, ik weet er best wat van af. (heb m zelf ook gehad)

4. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Ja als je geïsoleerd gaat liggen gaan ze steeds met schorten en mondmaskers binnen komen je plateau van voeding moet appart gezet worden en al het materiaal dar ze bij jou gebruiken kunnen ze enkel bij u gebruike en na u ontslag moet alles ontsmet worden.

Dit ziet er eng uit maar het is zoals koekenpan zegt voor de zwakke patiënten te beschermen!

Groetjes

5. koffiebekertje

28 mrt 2012
    8
    0
    0
    30 weken zwanger van 2 jongens
    rotterdam
    Hallo

Fijn om te horen. Ik had er inderdaad ook een hoop over gelezen, maar het is altijd fijn om van iemand te horen die er ervaring mee heeft gehad.
    Ik had vrijdag vorige week te horen gekregen dat ik hem heb opgelopen, maar ze deden allemaal net of ze de bacterieen over me heen zagen lopen pfpfpfp. Alsof ik die bacterie daar in dat zieknhuis had gebracht toen ik moest wachten want was 5 minutjes vroeger. En toen ik nog niet eens wist dat ik hem had werd de gehele kamer leegehaald en stoelen van plastic neergezet. Ik zei nog volgens mij heb ik 1 of ander raar iets bij me en komen ze me zo ophalen in een wit pak voor de grap. Nou niks was minder waar want ze haalde inderdaad die kamer voor mij leeg en kwamen ook aan met mondkapjes en een fles ontsmetting hoe dat allemaal ging vond ik niet erg leuk.
    Ben vandaag weer geweest en had de gynaecoloog zelf en alles geen een stuk vriendelijker en hij vond het ook allemaal overspannen gedoe hoe het ging. Hij heeft me gerustgesteld net als de berichten hier. Ben jij er helemaal vanaf koekenpan of heb je een kuur gehad?
    En hoe zit dat als het zeg maar in je huis zit en ikzelf zou er vanaf zijn maar in de vloerbedekking zit het nog? krijg ik het dan weer?
    nou goed ik hoor het allemaal wel
    groetjesssss

6. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Het meid, wat vervelend allemaal dit. En ja, wat een toestanden maken ze ervan he? Maar ja, als je al zwak bent (zoals de meeste mensen in een ziekenhuis) dan kan je er nog veel zieker van worden. Probeer het je niet teveel aan te trekken, die mensen in een zuikenhuis zijn ook maar aan het werk en die moesten nu eenmaal een protocol volgen.

Over je vraag: Lees anders eerst dit even: Wat is MRSA? - Alles over MRSA

Zelf weet ik dat ik drager ben van de stafylokokken bacterie (Staphylococcus aureus). MRSA is hier de resistente vorm van. Heb verder gelukkig zelf nergens last van, althans nu niet meer (in het verleden akelige akkefietjes gehad met steenpuisten).
    Ik vraag me wel eens af in hoeverre ik hier rekening mee moet houden bij baby's, ziekenhuisbezoek enzovoort, ook omdat ongeveer 30% van de Nederlanders het bij zich schijnt te hebben (en veel weten het niet eens, ik wist het eerst ook niet).

7. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    ik werk in een ziekenhuis, dus heb maanden thuisgezeten. Ben er uiteindelijk afgekomen met een zware antibiotica kuur, wassen met Betadine en neuszalf. Ook moest ik dagelijks beddengoed en handdoeken wassen op 60 graden. En huis goed schoonhouden.

Deel Deze Pagina