Is het het leven zoals je had verwacht!

Discussie in 'De lounge' gestart door Ally, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ally

    Ally Fanatiek lid

    22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    Ik had gisteravond een gesprek met iemand ,en die vroeg aan mij ,is dit het leven dat je verwachtte /droomde toen je stopte met school.
    Ik was 21 ,toen ik klaar was met mijn MBO ,en nu 10 jaar verder.
    Ik ben blij wat ik heb.
    In 10 jaar is ook veel gebeurd.
    Mensen om je heen ,die er opeens niet meer zijn ,dat heeft mij geleerd om het leven te waarderen,genieten van de kleine dingetjes.
    Ben nu bijna 2 jaar bezig geweest met zwanger worden,had dat nooit gedacht op mijn 21 ste.
    Ik dacht ook dat we echt in geld zouden zwemmen,maar dat is niet zoo belangrijk meer.
    Geld is niet alles .
    Ik denk een goede gezondheid,en dat je je kinderen opvoedt tot goede zelfstandige mensen,dat is het beste wat je als moeder kan wensen.

    Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen.

    Is het leven zoals je verwachtte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ally
     
  2. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Nee, mijn leven is niet zoals ik het verwachte! Mijn leven is beter! Ik woon nu alweer 8,5 jaar in het buitenland en heb hier echt mijn thuis gevonden! 10 jaar geleden hate ik mijn leven, mijn werk, alles! Nu voel ik me gelukkig en blij!
    Nee, geld hebben we ook niet, maar we komen nooit tekort, ik heb een schat van een baby, een lieve man, een eigen huis. Dat had ik 10 jaar geleden echt niet gedacht!

    Dus, MIJN LEVEN IS EEN STUK BETER DAN IK OOIT HAD KUNNEN HOPEN!
     
  3. alice

    alice Fanatiek lid

    16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Jeeeetje das een lastige vraag...ik weet het zo 1, 2 3 niet.
    Ik vind de tekst in een nummer van Acda en de Munnik wel toepasselijk:
    "het leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt"
    Dat is absoluut zo. Ik ben wel erg gelukkig!
     
  4. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik weet het niet. Ik ben nog heel jong. Maar als ik kijk naar wat ik 10 jaar geleden verwachtte van mezelf op 21-jarige leeftijd, dan is het toch wel heel anders. Maar zeker niet minder leuk.

    Ik houd van het onverwachtte wat ik tot nu toe in mijn leven heb meegemaakt. Ik weet ook dat verwachtingen van jezelf over bijvoorbeeld 10 jaar totaal niet reëel zijn. Je denkt nu waarschijnlijk totaal anders, dan over 10 jaar.

    Ik ben blij met mijn leven nu maar weet wel dat ik er nog véél meer uit wil halen! :)
     
  5. Ally

    Ally Fanatiek lid

    22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    ik geloof zelf heel erg in
    als je positief bent dan kom je ook positieve dingen /mensen tegen in het leven.

    Ally
     
  6. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik geloof heeeeel sterk in karma. Sta je zelf postief in het leven, ben je behulpzaam naar anderen en goed voor anderen dan pluk je daar de vruchten van. Ben je slecht of doe je iets slechts, krijg je dit ook terug..
     
  7. Ally

    Ally Fanatiek lid

    22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    Ik ben eigenlijk ook rustiger geworden ,toen ik moeder werd .
    Niet meer meer druk maken over andere mensen, wat ze zullen denken en zeggen ,en blablabla.
     
  8. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ja nu wel, maar 3 jaar geleden en die tijd ervoor niet...

    Ik zou het in een ander leven en met wat ik nu allemaal weet toch echt anders doen.
    het is gewoon allemaal niet zoals ik gehoopt had, vind het ouder worden best een hele strijd...

    maar ach helaas weet je die dingen gewoon niet van te voren.. dus heb ook geen verwachtingen van het leven, ik hoop nog wel steeds ;)

    Ik vind het leven 1 groot avontuur die jezelf kan indelen...
     
  9. Pina

    Pina Actief lid

    22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Als ik iets echt graag wil, ga ik er ook voor 100% voor. Dus eigenlijk is alles wat ik graag wilde hebben ook uitgekomen! Ik had vroeger nooit een vastomlijnd idee over "het leven", maar tot nu toe ben ik zeer tevreden, ondanks grote tegenslagen en verliezen zou ik het niet graag anders hebben gehad!

    Alleen zou ik soms willen dat ik zekerder was van de gezondheid van mensen om me heen! Ik hou altijd in mijn achterhoofd dat mij of mijn dierbaren iets vreselijks kan overkomen en dat zou direct invloed hebben op mijn geluk!
    Helaas is dat iets waar je bijna geen invloed op uit kunt oefenen!
     
  10. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Moeilijke vraag hoor!

    Als kind dacht ik dat volwassen zijn zooo makkelijk was! Dat was het einde! In dat opzicht is het leven niet wat ik had verwacht...

    Maar toen ik klaar was met school had ik dromen, en ja die zijn precies zoals ik had verwacht!
    Ik had niet veel wensen, wilde gewoon een man, huisje, kindje, werken, vrienden. Ik had geen verwachtingen over geld etc. daar dacht ik nooit zo over na!

    Verder wilde ik altijd 24 zijn! Dat was een droom leeftijd! In mijn ogen was dat "de" ideale leeftijd. Je bent dan volwassen, je "mag"alles zelf bepalen, je leven begint echt..(dit dacht ik altijd he) En deze gedachtes heb ik altijd gehad totdat ik 24 werd!

    En ach, toeval? In het hele jaar dat ik 24 ben geweest is mijn leven flink veranderd! De eerste maanden had ik een depressie, wist even niet wat ik wilde met mijn leventje, ben opgekrabbeld en heb bepaalde keuzes gemaakt! Halverwege werd ik zwanger, en aan het eind van mijn 24e ben ik gestopt met mijn werk dat ik al 4,5 jaar deed.

    In zoverre is mijn leven zoals ik had verwacht.

    Met 1 kantekening...
    Ik had niet verwacht dat volwassen zijn ook hard kon zijn! Je wordt meer geconfronteerd met de dood, met ziekte, met haat, met angsten..nee dat had ik zeker niet verwacht!


    kus miek
     
  11. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Tsja, er zijn dingen gebeurd die ik niet verwacht had, maar als ik kijk naar mijn leven nu, ben ik wel heel erg tevreden en voldoet het ook aan m'n verwachtingen.

    Ik heb niet zo'n vast omlijnd idee van wat ik wil of verwacht. Maar ik wilde wel heel graag voor m'n 30e moeder worden. Nou ik ben nu 26 en zwanger, dus dat is een wens die is uitgekomen.

    Voor de rest neem ik alles zoals het komt. Alles heeft een reden denk ik.

    Linda
     
  12. ezzie

    ezzie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    Toen ik van school kwam zag ik mezelf over 10 jaar als iemand met een leuke baan, vrijgezel of een lat relatie, niet getrouwd en zeker geen kinderen,en alle mensen van wie ik hou nog om me heen.

    10 jaar later heb ik wel een leuke baan, woon al heel lang samen, ben getrouwd, heb een kind en heb mensen om me heen verloren.

    Hoe anders kan het gaan,...
     
  13. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Neeh mijn leven is niet zoals ik verwacht had.
     
  14. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Beter, veel beter eigenlijk.
    tot de conclusie gekomen dat je bijna alles wat je wilt kunt bereiken.
    Ook in je 30ste nog gesponsord sporten ( mijn droom ooit)
    Aparte dingen gedaan, meer carriërre gemaakt dan ik vroeger ooit bedacht had en nog lang niet klaar

    Veel geleerd van grote tegenslagen en verdriet en er weer beter uitgekomen.

    Veel geleerd van mezelf , van anderen, vooral veel geleerd van het omgaan met mensen en reizen door andere culturen.

    Nu je het zo vraagt, ja ik ben ontzettend gelukkig en ik besef dat er zoveel mogelijk is en dat je de meeste van je grenzen zelf gemaakt hebt.
     
  15. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Nee absoluut niet.

    Ik had op mijn 21ste nooit gedacht dat ik -

    niet fultime zou werken
    MS zou hebben
    2 jaar zou moeten klussen om vervolgens een miskraam te krijgen.
    Voor mijn 30ste geen 2 kinderen te hebben.
    arbeidsongeschikt zou zijn
    Jan al grijs zou zijn
    we kippen zouden hebben

    Op mijn 21ste had ik wel gedacht dat ik -

    met Jan zou trouwen
    samen tenminste 1 kind te hebben
    een hond te hebben
    gelukkig te zijn

    Groetjes anita
     
  16. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Lastige vraag. Ik ben nog wel heel jong, en toch gaat de tijd heel snel. En dan denk ik soms wel eens: voordat ik 't weet ben ik straks 30, en dan? Gewoon verder hè, je kan niet anders.
    Ik ben wel gelukkig, maar mijn leven ziet er anders uit dan ik verwacht had. Vier jaar geleden had ik niet verwacht op mijn 20e te trouwen. Toch is dat gebeurt en ik ben erg gelukkig met mijn man. Vier jaar geleden zag ik mezelf ook nog niet met de kinderwens die ik nu heb. Vier jaar geleden had ik ook nog een heel negatief beeld van de kerk waar ik nu met mijn man lid van ben, nooooit verwacht daar lid van te worden.

    Dat soort dingen, 't gaat soms best raar allemaal. Maar dat geeft niet. Als je je niet al te vast pint op je eigen plannen en wensen, want je kan het zelf niet bepalen.

    Voor mij is vertrouwen op God in je leven heel belangrijk, in alle situaties, tijdens alle periodes.
     
  17. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Ik had nooit verwacht zoveel te moeten leren om ergens te komen. Ik ben een ontzettend positief en vrolijk iemand, maar heb hiervoor wel eerst een depressie door moeten komen.
    Ik ben heel gelukkig en happy met mijn man, al 11 elf jaar, maar heb wel hiervoor een verlieftheid op een andere man moeten doorstaan. En daarbij nuchter blijven denken....en niet toe geven aan verliefde gevoelens.

    Maar hetgeen mij het meest gelukkig heeft gemaakt is het moederschap. Sinds ik moeder ben geworden kan ik alles relativeren. En lijkt een probleem ineens minder erg.

    Dus het leven is voor mij door alles wat ik graag hebben wou, maar heb ik wel moeten leren waarderen door een aantal lessen.
    En ik heb er vroeger nooit over nagedacht dat het leven zo hard kon zijn.
     
  18. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Het enige wat ik verwachtte was een huis, een auto en een baan.
    Het is dus veel beter dan ik verwachtte ;)
     
  19. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Nee is niet wat ik er van verwacht had.

    Heb op jonge leeftijd mijn man moeten verliezen en mijn dochtertjes waren toen 5 en 3 jaar oud.

    Heb nu wel weer het geluk gevonden en verwacht nu ons 2e kindje van mijn 2e man.

    Maar heb een hoop verdriet mee moeten maken al en dat was niet hetgene wat ik verwachtte
     
  20. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    nee, bij mij ook niet.
    Ben wel gelukkig, gezond, lieve vriend, fijn huis etc etc, maar er zijn genoeg dingen gebeurd die ik niet had verwacht!
    Ik depressie/straatfobie, gelukkig al jaren weg, zweedse vriend via internet leren kennen, pa onverwacht overleden...
    Tsja, zie op mn werk elke dag ook vreselijke dingen gebeuren en dat houd je met beide benen o pde grond.
    Nu moet je genieten, want het kan ook zo anders zijn.
     

Deel Deze Pagina