Hallo, Ik ben vorige week bij een vriendin in het ziekenhuis geweest en nu blijkt dat daar MRSA is uitgebroken! Ik maak mij erg zorgen of ik dat heb en als dat zo is of dat nu ook kwaad kan voor mijn kindje, ik ben na jaren ploeteren eindelijk 5 weken zwanger nu en ben daarom erg bang Weet je daar misschien iets van? Hoor het erg graag! Alvast bedankt! Marjo
Hoi Marjo, Of je besmet bent ligt er echt aan of je op die specifieke afdeling bent geweest. Je krijgt het namelijk niet zomaar, ook al is deze heel besmettelijk. Wanneer je niet in aanraking bent geweest met dingen die de mensen met MRSA hebben aangeraakt, is de kans niet zo groot dat je besmet bent. Wel zijn ze altijd heel voorzichtig en gaat die afdeling vaak in carantaine. Bel voor de zekerheid even het ziekenhuis die hebben met het oog op testen van bezoekers/patienten een protocol en ze zullen uitzoeken of jij bij die groep hoort. Wanneer je in de risicogroep zou kunnen vallen, bel dan even de vk, die kan zorgen voor kweekstokjes Groetjes Brigitte
Bedankt voor je snelle antwoord Brigitte! Het is helaas uitgebroken op de afdeling waar zij lag.. Ik had hier een paar dagen terug ook al een bericht geplaatst over mn verlaagde weerstand en bulten in mijn keel, dus ik hoop echt heel erg dat het niet schadelijk is mocht ik het hebben opgelopen. We bellen morgenvroeg gelijk met het desbertreffende ziekenhuis en maandag met de gyn.. Nogmaals bedankt voor de snelle reactie