Na lang twijfelen ga ik jullie advies vragen. Mijn directe buurvrouw heeft een hobby. Een hele lieve aaibare hobby. Momenteel heeft ze 14 katten... Nu is ze op vakantie geweest en is de achterdeur na 2 volle weken weer open. De geur die daar dus bij vrij komt is onbeschrijfelijk. Ze heeft meerdere kinderen die daar dus ook in leven. Laatst voorzichtig laten vallen dat we het best wel ruiken, maar nu! Even in de tuin zitten is echt vreselijk als ze haar achterdeur open heeft! Iemand nog tips? Ze is niet een "praat" buurvrouw. Haar humeur gaat van vriendelijk naar nog net niet agressief in één seconde...
Proberen haar nog een keer zelf aan te spreken op n enorm vriendelijke manier. Beetje overdreven vriendelijk doen. Mocht dit niet helpen kun je eventueel woningbouw inschakelen of mocht je n koop huis hebben de wijkagent of dierenbescherming alarmeren om te kijken of ze met haar kunnen praten. Of andere instanties die hier iets mee doen die ik misschien ju niet op noem.
Hier in de straat was dat ook zo. Volgens mij is woningbouw er uiteindelijk bijgekomen en heeft hij er nu nog 2 of 3. Met die man was ook geen normaal gesprek te hebben.
Wij huren, maar zij heeft een koopwoning. We hebben al niet zo'n fijne verstandhouding door een meningsverschil over onze nieuwe schutting.... Als ik hoi zeg draait zij vaak haar hoofd weg of "Hoi ik ben druk Doei! "
Ik zou de dierenbescherming of de dierenpolitie waarschuwen. Deze situatie is voor de katten, haarzelf en haar kinderen ongezond. Bovendien veroorzaakt ze op deze manier overlast voor haar buren. Met 14 katten in huis moet je volgens mij zo'n beetje de hele dag poetsen om de zaak op orde te houden. Dat doet ze kennelijk niet. En met dit warme weer wordt het allemaal nog een graadje erger. Deze situatie doet niemand goed. Je zou evt. ook nog de gemeente om advies kunnen vragen en in geval van huur de woningstichting/verhuurder?!
Jep dierenpolitie inschakelen. Dit is geen gezonde situatie voor mens en dier en jij ervaart overlast.
Ja idd de dierenbescherming. Je kan sowieso een melding doen van de situatie en dan kunnen zij beslissen of ze direct willen kijken. Het is geen spoed maar dan is de melding er wel en dan is het bekend.
Ik hou niet zo van direct melding doen. Alleen dit is wel echt naar. Wij hebben bewust de hele tuin betegeld vanwege de vele uitwerpselen. Nog steeds moeten we in de straat uitkijken dat kind of hond er niet onder komen. Dat wij alles betegeld hadden in de tuin was al een punt voor haar, want wij mochten het geen tuin meer noemen.... Wat wij ook doen het levert een bal commentaar op. Doe al zo zacht mogelijk met 3 kids zowel binnen als buiten anders staat ze aan de deur. Bbq'en is geen optie met een gewone bbq. Daar krijgt ze hoofdpijn van. Zelfs nadat we de gewone voor een gas bbq hadden verruild was het nog niet goed. Wij wonen hier net 8 maanden dus hoop dat het ooit nog beter zal gaan!
In dat geval zou ik al snel klaar met zo'n mens zijn. Daar valt niet mee te praten, die zit waarschijnlijk diep verzonken in haar kattenwereldje en heeft niet echt een idee van wat normaal is w.b.t. overlast en wat niet. Milieupolitie of gemeente inschakelen (het is stankoverlast) of een wijkagent? Vaak bemiddelen die ook wel of staan in contact met buurtbemiddeling. Dat is toch gewoon smerig, zoveel katten (ik heb ook een kat hoor, maar 1 of 14 katten is nogal een verschil), dat ga je gewoon ruiken. Straks zijn het er volgend jaar 20. Sterkte, niet fijn zulke dingen als je ergens bent komen wonen en je hier meteen tegenaan loopt.
Ik wist nog jaren geleden was er een alleenstaande man uit de buurt van mijn ouders en waren er ongeveer 500 dieren uit zijn huis gehaald. Buren klaagden jaren al over overlast en pas toen hij overleed werd zijn huis ontruimd. Nouuu wat er allemaal uitkwam.. hartstikke zielig voor die diertjes.. Als ze niet wilt praten, dan maar een melding, simpel.
Ze gaat waarschijnlijk niet haar kattenweg doen. Daarvoor is het probleem te groot. Je hebt niet zomaar 14 katten. Praten zal waarschijnlijk niks opleveren.
2 moederpoezen zijn laatst bevallen van 9 kittens. Hiervan blijven er ook een paar. Ik zit de hele dag al kittens over de schutting te zetten. (Gewoon netjes op haar eigen schutting waar ze normaal vanaf kunnen. Onze schutting is veel hoger dan die van haar....)
14 katten hoeft geen probleem te zijn hoor. Als je goede kattenbakkorrels gebruikt (van die absorberende) en hem meerdere keren per dag schoonmaakt en uiteraard alle katten zindelijk zijn, gaat het niet zo ruiken hoor. Kans is groot dat ze de goedkoopste korrels neemt en die stinken nu eenmaal. Een vriendin van mij heeft opvang voor het asiel gedaan (oa kittens) en heeft op het toppunt 9 katten gehad. En ja, het is veel en ja, je rook ze wel in huis, maar tussen ruiken en stinken zit een heel verschil. Ze maakte de kattenbakken dan ook 2x per dag schoon (1x per week zelfs met chloor, alhoewel ik daar zelf geen voorstander van ben) en stofzuigde iedere dag.
Na de bevalling zou ze ze laten steriliseren. Helaas is dat nog niet gedaan dus we zullen op korte termijn er wel nog meer bij hebben. Dat is overigens wel de grens voor mij. Dan schakel ik wel direct hulp in. Ben zo bang dat mijn hondje er 1 te pakken krijgt. Hij is voor erg lief voor alle soorten beestjes, maar in onze achtertuin erg waaks.
Twinkle ze bevuilen alle tuinen dus het ruikt met het warme weer vrij snel. Alleen de geur wat uit haar huis komt is nu niet te harden...
Je bbq't niet omdat zij er last van heeft? Binnen no time zou ik 3x per week gaan barbecueën en een vuurkorf neerzetten etc. En wanneer ze dan komt klagen; klaag jij over haar katten. Wanneer jij water bij de wijn doet (door je eigen bbq al in te ruilen voor een andere) en zij blijft mokken, is het gewoon klaar. Ga naar de Lidl, neem je spaarkaart voor bbq-pakketten mee en nodig al je vrienden uit! 14 katten is niet normaal om in een huis te hebben! Ga dan op een boerderijtje wonen of in een groot huis met een stuk landgoed ofzo. Niet met directe buren naast je.
Mijn man gaat donderdag zeevissen... Dan gaat de rookton aan. Word geheid weer gezeur... 16 augustus zijn we 3 jaar getrouwd en dat vieren we met een bbq. Wel netjes onze gasbbq trouwens. Wil ook weer niet "terug pesten". Een gewoon gesprek zou fijn zijn, maar dat staat zij niet toe!
Heeft ze kleine kinderen? Je kan ook maatschappelijk werk inschakelen. Die komen dan langs en zoeken naar een diplomatieke oplossing. Ik had ze hier laats ook binnen omdat er iemand waar ik het niet zo best mee kan vinden een onterechte melding had gedaan dat mijn huis zwaar vervuild was. Ze komen dan gewoon zomaar langs zodat je niet even de tijd hebt om er een schoonmaakploeg door heen te laten gaan en ze een reëel beeld krijgen. Hier waren ze dus zo weer weg (jammer voor diegene die de melding heeft gedaan maar mijn huis wordt dus bijna elke dag gedweild ) Maar Maatschappelijk werk is wel in staat om de juiste wegen voor hulp te bieden zeker als er ook (kleine) kinderen in het spel zijn. Als je 14 katten hebt en het stinkt een uur in de wind als zij hun deur open zetten dan is er echt iets serieus mis hoor. Dat je huisdieren ruikt als je daar naar binnen stapt met die hoeveelheid is te begrijpen. Ik kende iemand die had 16 kantten in een vrij klein huis maar die stonken echt niet! EN verder allemaal stuk voor stuk keurig verzorgd.
De jongste is een jaar of 8 geloof ik. Ze is een alleenstaande moeder die haar kindjes goed en liefdevol opvoed. Ik weet dat als ze op een verkeerd moment binnen komen (nu bijvoorbeeld ) ze gelijk allemaal instanties in haar nek heeft die daar absoluut niet horen. Ik hoor haar kinderen nooit klagen over de dieren alleen maar leuk mee spelen.