Ik weet dat het echt heel erg per persoon verschilt, en dat sommigen er zelfs helemaal geen last van hebben, maar is hier een gemiddelde voor? Vanaf wanneer kán je je misselijk voelen vanwege je zwangerschap? (ik heb geen flauw idee waarom ik me dit afvraag eigenlijk, het is vast een hele domme vraag ook, maar toch )
Ik dacht altijd in de eerste 3 maanden van een zwangerschap. Maar bij mij liep het anders.... Net toen ik dacht dat ik de misselijkheid had ontlopen, begon ik met 3maanden zwaar misselijk te zijn en hing ik iedere ochtend een paar keer boven de wcpot. Gelukkig hield deze misselijkheid maar een week of 2 aan en toen was alles weer over.
Ik ben van week 3 tot week 4 heel erg misselijk geweest. Ik wist ook al dat ik zwanger voor ik uberhaupt (met 3,5 week) een test had gedaan. Daarna is het eventjes een stuk minder geworden. Vanaf week 8 (denk ik) kwam het weer een beetje terug, maar lang niet zo erg als in het begin. Ik heb maar 2 keer kokhalzend boven het toilet gehangen, maar geen één keer echt overgegeven. Ik hoop ook zeer dat ik de dans ontspring!
tussen de vierde en tiende/twaalfde week was ik misselijk met m'n eerste twee zwangerschappen. Met de derde HELEMAAL niets!
Vanaf week 4 tot week 16 was ik misselijk. Echt meerdere keren per dag overgeven pas vanaf 6 weken en dat duurde tot 16 weken, waarna het vrij plotseling over was.
In het begin van mijn zwangerschap, rond de 12 weken tot de 16 weken ben ik misselijk geweest. Nooit hoeven overgeven gelukkig. Maar nu de laatste loodjes, ben ik nog beroerder dan toen. En moet ik rennen om bij de wc te komen. Bij alle geuren etc. Maar ik denk dat het bij mij komt omdat de baby geen ruimte meer heeft. Hoop voor je dat jij niet misselijk wordt, is niet echt een pretje! Liefs, Sensa
Ik ben tot nu toe helemaal nog niet misselijk. Ben nu 7+4 weken. Zit nog steeds te ''wachten'' tot het komt.... Haha.
Ik ben vanaf enkele dagen voor nod tot aan gisteren misselijk geweest. Vandaag was ik voor het eerst niet misselijk.
De vorige zwangerschap begon het met 5 weken, dit keer met 6 weken. Dat werd steeds erger met een piek met 9 weken. Nu is het weer bijna weg, op af en toe een slechte dag na.
Eerste zwangerschap begon het met precies 6 wk. 2e zwangerschap met 3wk4d! Die ochtend testte ik toen ook positief . Misselijkheid werd geleidelijk erger met een piek rond wk 12 (4/5x per dag overgeven) en zakt sindsdien lichtjes, nu slik ik nog steeds emesafene, zonder kan echt niet, en hoop nog elke dag dat het ineens weg is . Hoe ging dat bij jullie trouwens, toen de misselijkheid weg was, kon je toen echt weer normaal eten, zoals voor je zwangerschap? Dus bijv tussen ontbijt en lunch gewoon urenlang niets eten, net zoals tussen lunch en avondeten?? Oh daar verlang ik zo naar, niet steeds die crackers/koekjes/bananen/kauwgom/soepjes etc tussendoor...
Werd misselijk rond week 8 en ben dat nu nog bijna elke dag. Maar een paar keer echt overgegeven. Vooral 's morgens vroeg ben ik erg misselijk.
Bij deze zwangerschap was ik ruim voor de test (misschien een week na de innesteling) al misselijk, waarop ik tegen mijn man zei dat het wel eens zou kunnen dat ik zwanger zou zijn! En een week daarna dus een positest. Daarna nog lichtelijk misselijk geweest tot een week of 9, maar nooit zo erg dat ik boven de pot hoefde te hangen. Maarre, Shadixxx, heb je een leuk nieuwtje
Daar had ik inderdaad ook zo'n behoefte aan, normaal eten! Iedere keer er op letten dat je iets eet omdat je anders direct weer misselijk(er) werd, super irritant. Gelukkig merk ik dat het nu steeds beter gaat, sinds een week denk ik. Maar ik ken ook vrouwen die het met week 20 nog steeds hebben.
Ik ben vanaf week 3 al extreem misselijk, maar ja ik dacht aan de buikgriep Ik ben nog steeds de hele dag door misselijk bleh! Belangrijk voordeel hieraan is dat ik echt heel makkelijk kon stoppen met roken Liefs, Sam