Nou dames, wie van jullie heeft nu echt iets aparts qua hapjes, wat je met een feestje op tafel kan zetten...verjaardagen en dergelijke... Kom altijd op hetzelfde uit... Augurk met boterhamworst Kaas, worst enz. Dus wie heeft er iets lekkers...!
ben 27 maart jarig dus kom maar op dames aardappelsalade: - gekookte aardappels - fijn gesnipperde ui/ lenteui - gekookte ei - (zwarte)peper - zout - slaolie - cayennepeper (als je van pittig houdt) simpel maar heeeeeeeeeerlijk met sla geserveerd
Heb er trouwens zelf nog 1...miss niet heel erg origineel maar erg lekker... Plakjes rauwe ham, daar een stukje galiameloen in en dan een prikkertje erin...heerlijk!
Zie ook dit topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/about140732-0.html Daar staan ook veel heerlijke hapjes tussen.
gevulde cherry tomaatjes met een soort kruidenkaas/bieslook achtig iets? ik maak ook dan hartige dingen erbij.. bladerdeeg hapjes (bladerdeeg door 4-en), gevuld met gehakt, ui, olijven, tomatenpuree en kruiden natuurlijk..
mon chou: - mon chou (die roomkaas van de aldi kan ook) - rode paprika - uitjes (fijn gesneden) of bieslook - ham. (om het mengsel in te rollen. Het is echt heerlijk!
zelf tonijn salade maken: sla, blikje mais, blijkje tonijn ,, gekookte eitje, slasaus, olijfjes en husselen maar ik hou van salade soorten besef ik opeens
soepstengeltjes met een plakje parmaham met paar druppels honing erop kleine gevulde tomaatjes met garnaaltjes
- zalmrolletjes (en dan niet met wraps maar de originele met wit brood) daarvoor moet je de korsten van wit brood afsnijden, het brood tussen folie plat rollen, dan besmeren met boursin en dan plakjes zalm erop. Dan oprollen en in plakjes snijden. Ziet er heel mooi uit! - gevulde dadels dadels opensnijden en vullen met monchou - stokjes met olijven, zongedroogde tomaatjes, chorizo en gekruide stukjes brood ciabatta in blokjes snijden, deze kort bakken in olijfolie met kruiden (bijv oregano en basilicum). Dan zo'n boordblokje aan een stokje rijgen, dan een opgevouwen plakje chorizo, dan een olijfje, dan een zongedroogd tomaatje en dan nog eens. Moet je zelf een beetje kijken hoeveel er op een stokje past en hoe het er mooi uitziet. Ik kijk altijd pas welke volgorde ik doe, als ik ze aan het maken ben. Succes verzekerd! Ik maak dit best vaak en iedereen vind het altijd heerlijk. Ziet er ook leuk uit!
* Wraps (kan met van alles zijn, bijv kruidenkaas en zalm, tonijn + groenten uit een blikje en dan pureren, kip, noem maar op). Kan je van te voren klaar maken en dan vlak voor het serveren pas snijden * gehaktballetjes met ui, knoflook en italiaanse kruiden. Ook koud errug lekker! * mini-sateetjes met satesaus * kippevleugeltjes * zelfgemaakte salades met stokbrood * gevulde eieren * hamrolletjes gevuld met kruidenkaas * witlofschuitjes gevuld met garnaaltjes * gevulde cocktailtomaatjes * zalmrolletjes (gerookte zalm met kruidenkaas oprollen en dan plakken snijden) Mmmmmmmmmmm krijg honger...
Kleine tomaatjes gevuld met tonijnsalade ... Dadels met een plakje spek er om heen Rookvlees met een stukje ei Wrap met kruidenkaas en zalm ( uiteraard in stukjes snijden ) Ham inwikkelen met Sellerie Salade