Dag allen, Wij (mijn man en ik) willen een nieuw autootje aanschaffen (omdat degene waar ik nu in rij te duur is voor de kleine afstandjes). Nu hebben we in het verleden wel eens een ford Ka gehad en willen deze auto wel graag weer. Maarrrr.. nu komt er een kleine aan.. en zeggen vrienden dat een driedeurs-auto heel onhandig is met zo'n kleintje. Maar, het lijkt mij niet onmogelijk, stoel naar voren, kleintje op de achterbank, gordeltje om, stoel naar achteren, rijden maar! Tis wel een beetje bukken, maar doe het niet tien x per dag ofzo. Iemand ervaringen met een driedeurs-auto of Ford KA? Of kan ik toch beter een vijfdeurs aanschaffen? xx Lintje
Vroeger kon het ook. Ik heb ook een vriendin met ford ka. Ze heeft twee zitjes op de achterbank en gaat prima! Het is maar net welke luxe je wil.
Precies, het is prima te doen hoor. Wij hebben dus ook een 3-deurs. Ik ben nogal klein dus ik doe de stoel naar voren, klim in de auto zeg maar, mc goed zetten, gordel erom, weer uit de auto, stoel naar voren en klaar! Ik heb geen ervaring met een Ford Ka maar heeft die niet weinig ruimte in de kofferbak? Want daar meot je ook rekening mee houden (kinderwagen mee enzo). T is niet alleen het rijden maar ook alle spullen die je mischien mee moet slepen...
Wij hebben ook een driedeurs en hebben daarom zo´n easyfix aangeschaft, daar klik je de maxicosi zo op, zonder gehannes met gordels.
Gaat volgens mij ook prima hoor. Ik heb zelf een leaseauto ,maar mijn vriend heeft een fiat cinqueciento ( en die zijn echt klein) Luxe is anders, maar het past best. Toen ik mijn dochter kreeg 11 jaar geleden, was ik nog student en haden we ook een mini autootje. Ging best hoor
Ik had na de bevalling van mijn tweede veel rugklachten. Was toen een heel gedoetje om twee kinderen in een driedeurs vast te gespen. Maar als je gewoon gezond van lijf en leden bent....
ah, dat isofix lijkt me ook wel wat, ik ben tenslotte 1.80 m. Kofferbak ietwat klein.. mmmjaaa.. maar zijn de kinderwagens van tegenwoordig niet compact? Ik krijg straks een X-Adventure..
Als je de kinderwagen wil meenemen in je auto, moet je niet voor de Ford Ka gaan. Wij wilden deze zelf ook kopen, maar de kinderwagen paste er gewoon niet in. Nu hebben wij een peugot 306, 3-deurs en de achterbak is echt ruim zat. Liefs, Duveldraakje
Volgens mij heb je Isofix en Easybase. de Isofix kun je alleen in nieuwere types auto's gebruiken (vanwege de aansluiting) en de Easybase (hebben wij zelf ook besteld) kun je gebruiken in (wat oudere) auto's die geen Isofix aansluiting hebben. Moet je dus van tevoren wel even naar informeren welke je nodig hebt.
het is maar net welke luxe je wilt, een tweede auto lijkt mij zowiezo al een luxe, zijn er zat die alles op de fiets doen. Ik heb ook die luxe, ik heb een Opel Corsa, wel een vijfdeurs, toch bewust zo besteld vanwege mijn BI. Maar het is ook geen grote auto, en ik vervoer er met gemak drie kinderen in. Ben blij dat ik hem heb.
leuk dat isofix, maar wat doe je als je kindje uit de maxi cosi is. wel eens geprobeerd een kindje in een autostoel te krijgen in een 3deurs. ik vind het niets in ieder geval. ik zou gewoon een klein 5deurs autotje zoeken
Ja wij hebben ook extra de 3deurs weggedaan en een 5deurs gekocht... En dat vind ik al vaak een gehannes voordat Iman in de autostoel zit, laat staan met een 3deurs.
Ik had zo´n nieuwe Mini maar die heb ik echt weggedaan toen Loïs 2 maanden oud was. Het was echt niet te doen, zeker niet als ze gaan logeren en je moet je wagen en andere tassen en dingen meenemen. Dus ja, wij hebben ook een 5 deurs moeten kopen en met pijn in mijn hart heb ik afscheid moeten nemen van mijn supergave zwarte Mini
Wij hebben een driedeurs auto te koop staan. Het is een Daihatsu. Voordeel van deze auto is dat je de deur ontzettend ver open kan zetten, waardoor je makkelijk je kind achterin kunt zetten. Het is voor de rest van binnen een heel ruim autootje. Je kan er als volwassene makkelijk achterin zitten, zonder met je knieen in je nek te zitten. Mocht je toevallig interesse hebben, stuur me dan een PB. Het is voor ons altijd een geweldige auto geweest. Superzuinig. Rijdt 1 op 20. En heel goedkoop in wegenbelasting en verzekering. Succes. x Linda
Ik heb ook een driedeurs en ik wordt er GEK van... Stoel naar voren, kinderen in de zitjes... Joey is zwaar hoor Vind het gewoon lastig. Het is dat ik zo dol op mijn auto ben, maar eigenlijk zou ik heel graag een 5 deurs willen hebben. Ik overweeg dus de mijne weg te doen alleen hierom. Mijn ouders hebben een 5 deurs... als ik Joey bij hen achterin doe, dan besef wel zeker hoeveel makkelijker dat is!