MSNBC presentatrice: Abortus moet kunnen, ook na geboorte

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Natasja84, 17 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.864
    113
    Vrouw
    Thuis
    #41 Berte, 18 okt 2013
    Laatst bewerkt: 18 okt 2013
    Waar slaat jouw reactie nou weer op :x

Van jou had ik echt beter verwacht dan mij zo lomp te benaderen.

Voor de goede orde, ik ben niet gelovig.

Het is algemeen historisch bekend dat naastenliefde is geïntroduceerd door volgers van de monotheïstische godsdiensten: het Jodendom, het Christendom en de Islam.

Kijk maar naar landen waar deze religies geen aanhang hebben: De Indiërs, waar de grootste huidige slavenpopulatie zich bevindt.

Een vorm van een sociaal netwerk komt bijvoorbeeld in Japan niet voor.

Bij de Inca's waren mensenoffers gewoon.

Voor dat de monotheïstische godsdiensten groot werden, was er veel minder naastenliefde en was het vermoorden van bijvoorbeeld ongewenste kinderen normaal (in India en China worden nog steeds op grote schaal meisjes voor de geboorte geaborteerd). De Romeinen vonden iemand vanaf 3 jaar pas een volwaardig mens, vergelijkbaar zoals nu de grens bij 24 weken wordt gelegd.

Meld mijn post maar, succes.

2. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik ook. Maar dat is weer een andere discussie.

Maar waarom zou dit niet echt kunnen zijn? Er zijn genoeg gestoorde mensen op de wereld dus zal me niks verbazen als dit serieus is.
    Ik vraag me af of die mensen zelf ook kinderen hebben.. zo ja, dan moeten ze die kinderen bij hun ouders weg halen. Arme kinderen:( die hebben tot hun 3e levensjaar kans dat hun ouders hen alsnog vermoorden:$

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.864
    113
    Vrouw
    Thuis
    Waar zeg ik dat de Romeinen ten val zijn gebracht door het Christendom :(.

4. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Sprakeloos... Dat is wat ik ben na het lezen van het stukje en het bekijken van het filmpje!

5. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Christenen doodden zelfs kinderen boven de 3 jaar tijdens hun kruistochten..

*zucht*

OT: deze mensen hebben overduidelijk geen kinderen, óf ze zijn volslagen idioot. Combinatie van beide denk ik..

6. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik denk dat iedereen dat op dit moment is.. sprakeloos.
    Maar wordt tegenwoordig niet overal begrip voor gekweekt??
    pedofielen worden pedosexuelen genoemd, want ja, zij kunnen er toch ook niks aan doen dat ze die gevoelens hebben?;)
    Ik denk dat toen abortus voor het eerst introduceert werd er ook veel meer mensen tegen waren dan nu.

Ik hoop dat dit bericht niet waar is, maar het is wel mogelijk dat er mensen zijn die dit goedkeuren.
    Stelletje gekken:x

7. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.864
    113
    Vrouw
    Thuis
    Extremisten zijn over het algemeen geen representatieve vertegenwoordigers van hun geloof.

*Zucht*

Verder gaat het er hier om hoe ouders met hun kinderen zouden mogen omgaan, dat heeft niets te maken met het opjutten van volgelingen om de macht van religieuze leiders te vergroten: dat heet oorlog voeren.

8. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Zullen we nu eens ophouden elkaars geloof te bekritiseren?!:x Ga allemaal dingen oprakelen die ooit in het verre verre verleden gebeurd zijn. pfff;)

9. Sanne1985

Je hebt gelijk, sorry :) Laten we het erop houden dat er overal rotte appels tussen zitten.

Ik hoop van harte dat dit artikel een grap is..

10. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Ik ben nog eens opnieuw gaan googelen en het lijkt er toch echt op dat dit geen hoax is...

Melissa harris-perry is een pro-abortus figuur, autheur, presentatrice en politiek wetenschapper...

Even een paar quotes uit de Engelstalige stukjes:
    wtf... :$

11. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    :) inderdaad hopen dat het een grap is.
    Al heb ik het nare gevoel dat het echt is...

12. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Dit is zonder twijfel bedoeld om de discussie over abortus aan te halen. Vanaf welk moment noem je een kind dan wel een kind met bestaansrecht waarover een ouder niet meer mag beslissen over leven en dood. En welke reden vinden we dan allemaal wel dringend genoeg voor abortus?

Weekje op de nicu heeft mijn kijk op abortus wel doen veranderen. Daar lagen kindjes geboren met 25 wk, waren ze een paar dagen eerder geboren had de dokter niets gedaan om ze te redden. In NL ligt de grens op 24 wk. Best schokkend om dan een kindje van 25 wk te zien vechten om te mogen leven en het nog redden ook.

13. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Echt absurd!:$
    Maar als je dat laatste stukje leest weet je ook met wat voor gekken je te maken hebt... ze inspireren mensen op deze manier om hun eigen kinderen te doden. Want de ouders hebben alle zeggenschap over het kind en beslissen zelf wanneer het leven van het kind begint. (al is het al geboren:()
    Te idioot voor woorden.

14. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Dit is ook niet waar...!! Misschien eens tijd om de historie nog eens goed onder de loep te nemen. De mensen hier leefde gewoon in harmonie met elkaar en de natuur voordat hun het geloof van de Romeinen werd opgedrongen.
    Misschien moet je eens in de historie van verschillende oogpunten moet verdiepen en niet degene vanuit het christelijke geloof.

Nogmaals, het is absoluut niet mijn bedoeling om het Christelijke geloof aan te vallen...!! Maar mensen moeten wel eerst alle historische feiten weten voordat zij hun mening hierover geven :cool:

15. Sanne1985

Jeetje zeg.. Ik weet dat iedereen recht heeft op een eigen mening, maar dit vind ik echt gevaarlijke uitspraken!

Kan er met mn verstand niet bij..

Als je erover peinst je kind te doden, ben je in mijn ogen eigenlijk al geen "ouders" meer.

16. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Dat is ook echt schokkend...:( die kindjes kunnen buiten de baarmoeder al overleven vanaf ong. 23 weken. Zoek maar eens op youtube, daar staan genoeg verhalen op van baby's die geboren worden met 23/24 of 25 weken en overleven.

17. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

:$ waarom word een kind gedood wat al half geboren is? Ik heb even gegoogled maar word gewoon misselijk wanneer ik de werkwijze lees. Tijdens de bevalling word het hoofdje leeggezogen en verbrijseld. Dat is toch te gruwelijk voor woorden? Ik heb niet verder gelezen maar is snap niet waarom ze dit doen? Ik dacht dat wanneer blijkt dat je kindje gehandicapt is bijvoorbeeld dat je dan tot 24 weken kunt beslissen?

On topic: wie laat in godsnaam zijn kindje vermoorden? Sorry hoor maar dan ben je toch ziek in je hoofd? "Het kindje leeft pas als de ouders dat vinden" jaja dus dat het adem haalt, een hartje klopt en het kindje beweegt dat doet er zeker niet toe?

18. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.864
    113
    Vrouw
    Thuis
    Deze procedure werd vroeger vaak uitgevoerd toen een keizersnede nog dodelijk was voor de moeder.

Het was dan een keuze tussen het leven van de moeder of die van het kind. Het hoofdje zat klem en de artsen konden nog niet anders.

Het ging hier dus wel om gewenste kinderen en je moet er niet aan denken dat je dit als moeder tijdens de bevalling overkomt.

19. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is echt misselijk makend. Sprakeloos, dat zulke mensen bestaan

20. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Verdiep je voortaan eerst voordat je zoiets plaatst, want dat artikel is echt rommel. Die uitspraak wordt compleet verdraaid namelijk en de originele quote is niet eens vermeld, zelfs geen link ernaar.

“When does life begin? I submit the answer depends an awful
    lot on the feeling of the parents. A powerful feeling – but not
    science,” Harris-Perry said on her show Sunday.

Melissa zegt nergens dat een geboren kind gedood mag worden als de ouders niet het gevoel hebben dat het leven van hun geboren kind is begonnen. Dat is dus zeer breed te interpreteren, en daar maakt de anti-abortus propaganda gretig gebruik van.

En post natal abortion is natuurlijk niet echt.

Deel Deze Pagina