Flesvoeding en verstopping

Discussion in 'Voeding' started by flappie, Sep 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Ik ben net overgestapt van 2 flesjes Nutrilon naar 4. Stijn heeft nu al drie dagen geen ontlasting gehad en aan hem te zien zit de boel verstopt. Hij heft namelijk wel krampjes en stinkende windjes. Ik doe al extra water door de voeding. Weten jullie hoe lang het duurt voor z'n darmen er aan gewend zijn en is het erg dat die ontlasting er nu niet uitkomt? Ik vind het zo zielig voor 'm... :cry: Ik masseer zijn buikje ook al....

xxx

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Heb je al eens geprobeerd om zijn temperatuur te meten? Bij Iman kwam het dan altijd wel op gang toen ze nog zo'n harde ontlasting had.
    Verder heb je druppels van VSM die hielpen Iman ook altijd heel goed.
    Ik heb geen idee hoe lang het duurt, maar ik ben bij Iman 2 weken geleden veranderd van FV en zij kan nu pas weer redelijk goed poepen zonder mijn hulp...
    Ik denk dat het wel niet goed is dat het er niet uitkomt, vooral omdat je aan hem merkt dat het hem dwars zit...
    O ja, ik deed bij Iman ook vaker een theelepeltje zonnebloemolie in de fles. Dat hielp ook.

Succes ermee!

Misschien heb je hier ook nog iets aan:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... highlight=

3. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Dank je Sweetangel, ik zal 'm zo even tempen, misschien komt het dan wat op gang. Ik heb al Cinababy van VSM en verder doe ik al extra water in de flesjes. Maar zonnebloemolie? Kan dat zonder problemen en hoeveel dan? Alvast bedankt! ( enne mooi meisje heb je hoor :D )

XXX

4. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Oh, sorry ik lees het al een theelepeltje.... :oops:

5. sweetangel100

Die druppels van VSM voor de ontlasting heten Kindicol, Cinababy is voor krampjes.

Een theelepeltje idd ;)

Hihi

6. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    @Flappie.. toen wij er achter kwamen dat Tim ook een flinke verstopping had, heeft de kraamverz. een zetpilletje gemaakt van een stukje SUNLIGHT zeep. (je weet wel zo;n blokje zeep) Daardoor word het propje wat er voor zit ook wat soepeler zodat hij dat er makkelijker uit kan persen.
    Je mag dit overigens maar max 1 x per dag doen.. maar als je voeding hebt voor verstopping tegen te gaan en extra water bij de voeding doet, dan moet het zo lukken...succes!

7. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    theelepeltje olijfolie heb je meer resultaat :)

en zeep idd ook maar krijgen ze wel een uitbarsting :(

sterkte en hopelijk raakt hij snel van zijn verstopping af

8. sweetangel100

Met olijfolie moet je wel n beetje uitkijken... Iman kreeg er vreselijke krampjes van :(
    Als de darmpjes iets gevoelig zijn zei de KV dan is olijfolie TE... Dus even proberen meid!

9. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Ben weer de hele nacht in touw geweest :cry: Heb olijfolie door de fles gedaan, een zetpilletje erin, getempt met olie erop..... de huisarts zei dat ik roosvicess laxo moest proberen, maar ben vergeten te vragen hoeveel hij daarvan mag hebben. En kan hem nu niet meer bereiken, wacht nu tot ik word teruggebeld door het cb. En mag het ook een stukje gewone zeep zijn, palmolive ofzo :)? Bedankt voor jullie tips in ieder geval. Extra water geef ik hem ook al. Ik moet het van de dokter nog een week aankijken!

xxx

10. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Zijn jullie trouwens ook overgestapt op bv Omneo voeding, want Stijn krijgt nu dus nutrilon hypo-allergeen? Of gewoon eerst dit proberen?

XXX

11. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik zou eerst dat proberen

niet meteen overstappen op een andere voeding

@sweetangel100 dat hij erge krampjes kreeg door de olie dat kan wel kloppen :)
    want de darmen reageren ook intenser op de olijfolie

maar je hebt er wel resultaat van :)

roosvice lacto tja dat werkt niet altijd , dat is mijn ervaring teminste

olijf olie werkt hier het beste en appelsap en ontbijdkoek
    maar dan is Caitlin ook al een stukkie ouder

ik zou doorgaan meis met de olijfolie en als die erg reageerd dosis wat aanpassen dus dan een 1/2 theelepeltje

ik zou niet meteen met zeep gaan prieke

succes

12. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Ik had gegoogeld over die olijfolie, en er staat dat het maar 1x per dag door de voeding mag. Deden jullie dat vaker? En die roosvicee, geef je dat dan ipv een flesvoeding of erbij ( maar dan drinken ze toch bijna geen melk meer?) en hoeveel gaf je dan?
    xxx

13. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    erbij een laxceermiddel zoals roosvice lacto nooit als vervanging van, en het is vocht het voed niet

dus een paar slokjes steeds tussendoor als hij wakker is kan geen gevolgen hebben na mijn idee op zijn eetlust :)

en een theelepeltje per dag is idd genoeg
    ik deed het in de eerste fles

14. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Bedankt, Deb!!

xxx

15. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    En binnen hoeveel tijd hielp het bij jullie? Dezelfde dag of gingen er weer een paar dagen overheen. Ik moet van de dokter nog een week afwachten, maar stel dat hij dan nog geen ontlasting heeft, dan heeft ie 10 of 11 dagen niet gepoept!!!! Nou, ja eerst dit proberen...

xxx

16. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    YESSSSS, hij heeft net gepoept! Hele luier vol, wel groenig ( ik denk van de kramp) en ook heel dik, van die smeerpoep. Ik ga nog maar even door met die laxo.....( hoe lang zou je dat moeten blijven doen?)

xxx

Share This Page