Menstruatiepijn

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Knollie, 31 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knollie

Knollie Actief lid

17 okt 2006
    124
    0
    0
    Brabant
    Hallo,

Ik ben 29 jaar en ben drie maanden geleden gestopt met de pil. De cycles is goed op gang gekomen (25-27-?). Ook voel ik mijn eisprong. De eerste ronde voelde ik hem op dag 14, tweede ronde dag 15 en deze ronde dag 16.

Ongeveer 4 à 5 dagen na de eisprong begin ik al beginnende menstruatieklachten te krijgen. Als ik dan eenmaal ongesteld ben heb ik in het begin zo veel pijn dat ik echt op mijn kop kan gaan staan! Dit had ik overigens voordat ik aan de pil ging ook (reden om aan de pil te gaan) Mijn huisarts geeft aan dat dit geen kwaad kan.

Mijn vraag is nu: is het niet snel om ongeveer 4 à 5 dagen na de eisprong al menstruatieklachten te krijgen?

Alvast bedankt voor de reactie.

Knollie

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Knollie,

Nee hoor, dat zie je wel vaker, soms noemen ze het ook wel het premenstrueel syndroom. Je bent dus niet de enige en het komt inderdaad vaker voor.

Groetjes,
    Japke

3. Knollie

Knollie Actief lid

17 okt 2006
    124
    0
    0
    Brabant
    Hallo Japke,

Bedankt voor het antwoord. Ik heb alleen nog 1 vraag erover. Wanneer je na de eisprong dan deze klachten krijgt, betekent dit dan ook meteen dat je niet zwanger bent, of kan dat dan toch nog?

Groetjes Knollie

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je kunt ook klachten krijgen als je zwanger bent, dus je kunt (zeer waarschijnlijk) aan het wel of niet hebben van die klachten niet voelen/weten dat je zwanger bent. Dan moet je gewoon wachten tot de dag dat je ongesteld zou moeten worden en dan testen.

Mirjam

Deel Deze Pagina