hoi ik vraag me af of er meerdere vrouwen zijn die het zelfde hebben als ik. laat ik eerst met mijn verhaal beginnen. zo`n 4,5 jaar geleden heb ik mijn mam laten weten dat ik dolgraag een kindje wil, hij wilde echter wachten. na 4 jaar wachten was hij er dan eindelijk klaar voor. dus in januari stopte ik dus uiteindelijk met de pil. vervolgens blijkt mijn cyclus best onregelmatig te zijn. ik had in november een uitstrijkje laten maken omdat er bij mij in de familie veel pap 2 en pap 3 voorkwam, (bij mijn oma hadden ze zelfs de eierstokken moeten verwijderen.) de uitslag van het eerste uitstrijkje bleek dus pap 2. in mei heb ik het herhalingsuitstrijkje laten doen, ook daar weer afwijkende cellen gevonden, weer pap 2, en hpv negatief. door de huisarts vervolgens doorverwezen naar de gyn, daar een inwendige echo gehad en die vond daar een cyste van maar liefs 10 cm! van de gyn vervolgens te horen gekregen dat we voorlopig niet zwanger mogen worden! aahhhh wacht je al zo lang en dan hoor je dit! een week later, (vandaag) heb ik een colposcopie gehad waaruit bleek dat mijn lichaam het virus (pap 2) zelf al aan het opruimen was, ze hebben dus ook geen weefsel weggehaald en mag dus over een half jaar weer terug voor een uitstrijkje! ze hebben dus niet naar de cyste gekeken, en ik dacht nog dat ze dat wel gingen doen. sorry voor het lange verhaal. nu hoor ik pas over 5 weken meer wat er gaat gebeuren... zijn er meer dames die ook zoiets hebben gehad of nu ook hebben?