Jantje komt de klas binnen en gaat op zijn plek zitten en zegt midden in de les: "Juffrouw, mijn lul is 30 cm." De juffrouw draait zich om naar Jantje en zegt: "Kom jij maar na." "Dat dacht ik al", antwoordt Jantje.
Jantje komt thuis en treft zijn vader aan die zich heeft opgehangen. Dan komt moeder thuis en ziet het hele gebeuren. Ze draagt Jantje op naar de pastoor te gaan om te zeggen dat zijn vader dood is. Maar, zegt z`n moeder, je mag niet zeggen dat ie zich verhangen heeft, anders wordt hij hier niet begraven. Jantje gaat naar de pastoor en roept: Meneer pastoor, meneer pastoor...mn vader is dood. Meneer pastoor slaat een kruis en zegt: Heeft onze lieve heer hem nu eindelijk onder handen genomen? Nee, zegt Jantje, hij heeft hem gevangen met een lasso
Er loopt een kabouter in het bos langs een beekje. Hij wil het beekje graag oversteken bij de brug, maar er staat een groot bord. WAARSCHUWING: NIET MEER DAN 1 KABOUTER TEGELIJK OVER DE BRUG IVM INSTORTINGSGEVAAR. Nou denkt de kabouter en kijkt om zich heen, "ik ben alleen". Dus hij steekt de brug over... ineens stort de brug met luid kabaal in de kabouter kan ternauwernood naar de overkant zwemmen en zich op het droge hijsen. Hij loopt naar een ander bord wat aan deze kant van de beek staat hij leest: Een gewaarschuwd kabouter telt voor 2!!!!!!
Hoe oefenen mannen de buikspieren het meest? Door hun bierbuik in te trekken, telkens als ze een lekker ding zien.