Een beetje hoop; onterecht?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Ellen8, 3 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Afgelopen vrijdag eerste echo gehad. Ik zou zo ongeveer 7 weken zwanger moeten zijn. Heel veel korter kan echt niet, aangezien we 21 februari voor het laatst sex hebben gehad. Op de echo was helaas alleen een vruchtzak met dooierzak te zien, maar geen embryo. Zowel uitwendig als inwendig niet. Nou ja, voor mij de conclusie dat het foute boel is. En aangezien ik zo stellig was overdag ik niet korter zwanger kan zijn, heb ik van de verloskundige ook informatie meegekregen over een miskraam. We hebben aanstaande vrijdag weer een afspraak met echo voor de zekerheid gepland.
    Aangezien ik dit allemaal nogal heftig vind, heb ik mijn verloskundige gebeld die mij destijds de gehele zwangerschap van mijn zoontje heeft begeleid. Of zij mij verder wil bijstaan in dit traject. Ik ken haar goed en zij mij ook. Gelukkig wil ze dat en we hebben voor vanmiddag een afspraak met echo gepland staan. Zij gaf aan dat zij binnen haar nieuwe praktijk in beginsel niet met 7 weken een eerste echo plannen, omdat het dan nog zo klein is en er wel eens foute conclusies kunnen worden getrokken. En ondanks dat ik echt geen hoop wil hebben, heb ik dat door die opmerking toch een beetje gekregen. En ik baal daar eigenlijk van, want dan krijg ik vanmiddag weer zo'n klap.
    Wil gewoon mijn verhaal even delen en misschien ervaringen horen. Ik voel me emotioneel even totaal niet stabiel.

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Als je echt zeker bent van je termijn zou ik geen hoop koesteren meid.
    Vanaf een week of 6 (ruim) verwacht je een kloppend hartje te zien. Laat staan bij ruim 7 weken...

3. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Ja dat denk ik ook hoor Zonnetje. Ik dacht zelf afgelopen vrijdag precies 7 weken te zijn. Dus ga er ook vanuit dat het niet goed is. Bij mijn zoontje had ik met 6 weken 5 dagen ook al een goede echo met kloppend hartje.
    Fijn dat jullie na alle ellende een prachtige dochter hebben gekregen; gefeliciteerd!

4. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    Maarre de dag dat je sex heb gehad betekend toch niet dat je die dag gelijk bevrucht ben.. misschien was je eisprong wel een paar dagen later en is die later ingenesteld.. en dan nog is dat vaak het apparatuur van de vk niet zo gevoelig is als bij de gyn.. ik debk dat het 2 kanten op kan gaan..

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Je moet hoop houden tot het tegendeel bewezen is. Zaadcellen kunnen soms tot een week blijven leven in je buik. Het kan zijn dat je zomaar een week korter bent.

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou in dit geval juist zeggen, probeer niet teveel te hopen en ga maar van het ergste uit... dan kan het in ieder geval niet nog verder tegen vallen.
    Succes vanmiddag.

7. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Dank voor al jullie reacties. Het is ook dubbel. Maar ik verwacht wel dat ik uiterlijk 24 februari mijn eisprong heb gehad. Dus heel veel marge zit er niet in. Maar goed, de verloskundige heeft vrijdag inwendig ook niet lang meer gezocht. Ik was er wel klaar mee. We gaan het zien vanmiddag. Lastig om zo heen en weer geslingerd te worden in je emoties.

8. Amch

Amch Fanatiek lid

21 jun 2015
    1.014
    388
    83
    miss was je innesteling iets later ben je zeker van je eisprong dat je sex heb gehad 21 febr voor het laatst betekent niet dat je eitje die dga ook is bevrucht sperma kan wel een week leven

9. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Nou, geen uitsluitsel nog. Itt vrijdag zagen we nu een dooierzak en een vruchtje. Maar het vruchtje was erg klein/vaag en zowel uit- als inwendig niet goed in beeld te krijgen. Maar in ieder geval wat kleiner dan passend bij ruim 7 weken zwanger. Drie opties zijn er volgens de verloskundige: 1) het is vroeg gestopt met groeien, 2) ik ben korter zwanger of 3) het is niet goed op beeld te krijgen.
    Ze heeft me meteen doorgestuurd naar de gynaecoloog. Die hebben betere apparatuur en daar kan ik morgen terecht. Nog even spannend dus.

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Spannend!

11. Amch

Amch Fanatiek lid

21 jun 2015
    1.014
    388
    83
    spannend denk echt dat je korter zwanger bent dan je denkt

12. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Ja, inderdaad nog even heel spannend. Maar waarschijnlijk na morgen ook nog. Daar stel ik me maar op in. Ja Amch dat noemde de verloskundige ook. Maar het lijkt me zo vreemd gezien het moment waar we op het laatst sex hebben gehad... Maar goed. We wachten maar (on)geduldig af.

13. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Nou in principe geen goed nieuws. Zelfde beeld als bij verloskundigen. Een dooierzak je maar geen vruchtje. Passend bij 5-6 weken zwangerschap. En ik ben toch echt wel 7 weken. Gynaecoloog acht kans dat het mis is ruim 90 procent. Maar gezien die kleine kans dat het misschien toch gewoon priller is dan gedacht volgende week nog een echo. Dus nog een week met deze wetenschap rondlopen. Ik ben wel even klaar met die rollercoaster aan emoties. Wil het graag afsluiten.

14. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Wat ik me nog afvraag; de dooierzak was niet rond maar langwerpig. Ik heb daar niet naar gevraagd verder. Maar is dit normaal?

15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Heb je een foto?
    Een langwerpige vruchtzak was bij mij geen goed nieuws.. die hoort tich echt rond te zijn

16. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Nee, wilde de foto's niet mee hebben. De verloskundige heb ik ook nog gesproken en die zei inderdaad dat het een teken kan zijn dat het lichaam het al aan het afbreken is. Daar hoop ik dan maar op, hoe dubbel dat ook is.

Deel Deze Pagina