Mtx injectie ervaring gevraagd

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by Justus28, Oct 22, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Justus28

Justus28 Nieuw lid

Oct 22, 2020
    1
    0
    1
    Female
    Ik zit op het moment in een enorme achtbaan van heftige tijd. Na een schrik dat ik zwanger was kwam er blijdschap, helaas na 3.5 week echos en spanning blijkt mn kindje gedeeltelijk in het litteken van de keizersnede te groeien. De zwangerachap is dus gevaarlijk voor mij en moet afgebroken worden. Ben nu 7+ 3 weken. Ze willen starten met mtx injecties in de hoop dat dit mijn lichaam het zelf gaat oplossen en een operatie bespaard blijft maar dat ik hier wel 3 maanden misschien bezig mee ben met misschien toch n operatie en alle gevolgen vandien. Heeft iemand hier ervaring mee, met de bij werkingen en alles. Iemand die me beetje gerust kan stellen,begin t nu wel heel eng te vinden.

2. RLSD

RLSD Niet meer actief

Ik heb geen ervaring hiermee maar jeetje wat een rollercoaster.. Heel veel sterkte!

3. KellD

KellD Fanatiek lid

Aug 29, 2016
    1,266
    556
    113
    Ikzelf heb een MTX injectie gehad , door een BBZ. Deze werd een ZOL omdat het ergens in mijn buikholte verkeerde.

De MTX injectie zelf valt erg mee. En de eerste 12 uur ook. Echter werd ik na die 12 uur ziek. Misselijk/koortsig gewoon simpel weg wat een minuscule chemotherapie zou inhouden. Ikzelf mag dan zeker niet klagen omdat dit voor andere doeleinden is gebruikt. En dit dus een echt kleine vorm was van eventuele bijwerkingen van een chemo.

Ben zo'n 5 dagen beroerd geweest. Gelukkig was het aantal HCG snel verminderd. Maar helaas duurde de laatste weken erg lang, toen bleek ik telkens heel langzaam te kruipen met het aantal HCG. Dit totaal heeft zo'n 2/3 maanden geduurd tot het HCG <5 was.

De eerste drie maanden na de shot mag je overigens niet zwanger worden. I.v.m afwijkingen vrucht etc.

Sterkte en succes gewenst!

4. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,315
    8,814
    113
    Female
    Wat heftig... Sterkte ❤

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,654
    27,304
    113
    Female
    Heel veel sterkte. Geen ervaring met mtx (ik had spoedoperatie nodig) maar wil je wel een digitale knuffel geven. T is heftig dat je deze keuze moet maken.

Share This Page