Hallo, Mijn dochtertje is nu 7 weken en week 3660. Ze kreeg tot vorige week 7 flesvoedingen van 90 standaard 1. Maar na elke fles was het huilen en ze sliep erg slecht. Op advies van de VK ben ik overgegaan naar 7 x 120. Ze is nu heel tevreden en slaapt ook beter. Ze drinkt de flessen met gemak leeg. Ik probeer de voedingen te rekken zodat het om de 4 uur is maar soms is het om de 3 uur. Dit betekent dat ze veel te veel voeding binnenkrijgt. Gister zat ze op 800. Volgens de vk kan dit geen kwaad maar is dit ook echt zo??? Waarom geven ze anders het advies per kg 150mg voeding. Ze heeft zelf geen last van de teveel voeding maar even het zekere voor het onzekere. Alvast bedankt voor jullie reactie.
Hoi, Je kunt voor nu 700 ml - max. 800 ml als maximaal aanhouden, qua leeftijd en gewicht. Dat je dochtertje er geen last van is een goed teken. Bedoel je met 120 ml, 120 ml water met 4 schepjes voeding, dus 135 ml? Dan zit je namelijk met 7 voedingen op 945 ml. Een goed drinktempo voor een voeding is 15-20 minuten, wanneer het sneller gaat kan ze eerder komen voor een volgende voeding of niet genoeg aan hebben. Bij 150 ml per kg lichaamsgewicht komen de schepjes voeding nog bij, waardoor het totaal aan ml nog wat toeneemt. Groetjes Angelique
Bedankt voor de snelle reactie. Ik bedoel inderdaad 120 + 4. Ze krijgt nu op 1 dag 6 x 120 + 4 en 1 x 90 +3 in de nacht. Ze zit nu dus over de 900 per dag. Dit is dus teveel. Ze drinkt haar flesje in 10 minuten leeg dus dat is ook vrij snel. Is het raadzaam om te gaan minderen naar 800 per dag? Alvast bedankt,.
Hoi! Je kan inderdaad beter 800 ml aanhouden. Het kan al erg helpen om ervoor te zorgen dat je dochtertje wat langzamer gaat drinken (15-20 minuten), dan blijft ze wat langer tevreden. Dat kan je doen door haar een kleiner speentje te geven of om de voeding wat in te dikken met johannesbroodpitmeel. Groetjes Linda