kinderopvang kind gevallen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mary12, Jul 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 mary12, Jul 13, 2015
    Last edited: Jul 13, 2015
    Hallo

Mijn dochter is op de kinderopvang op de eettafel geklommen en op haar hoofd er af gevallen. Ze had een flinke bult en wij zijn erna naar arts geweest, door sufheid wekadvies gekregen.

Nou, ben ik huiverig om haar te brengen en vraag mij af of ik hier wat van moet zeggen. Ik vind het wel onoplettend ze klimt nogal, maar de eettafel is behoorlijk hoog om er vanaf te vallen. Van de andere kant weet ik dat zoiets snel kan gaan.Is dit normaal of zijn ze slordig?

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Ik zou denken kan gebeuren ze zijn zo snel. Mijn zoon heeft ook wel is op de tafel gestaan. Gelukkig niet gevallen maar had zo kunnen gebeuren.

Ik vind wel dat ze het bij ophalen moeten zeggen.

3. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Het is niet de bedoeling uiteraard, maar een ongeluk is snel gebeurd.

4. X11

X11 Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,768
    1
    0
    Kinderen zijn snel, dit gebeurt nu eenmaal.
    Je kunt gewoon even vragen hoe het precies gegaan is: als er dan dingen ter verbetering van het KDV zijn, kunnen ze dat oppakken.
    En sowieso horen zij hier een melding van te doen, (iets met fouten, ongelukken en bijna-ongelukken), dus daar zou ik even naar vragen, of ze dat opgepakt hebben.
    Maar dit zal je thuis gerust ook eens gebeuren, en dan heb je er maar 1 rondlopen en gebeurt het al. Gewoon weer brengen dus.

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Dit gebeurt! Mijn dochter is eens van de bank gevallen op het kdv. Kunnen de leidsters niets aan doen, ik heb nu eenmaal een klimkabouter. Ze hoeven mij ook niet te melden als ze weer eens is gevallen, enkel als het ernstig is en er een arts bij moet komen. Anders wordt ik om de haverklap gebeld.

Gewoon weer brengen dus ... Ze zal nog wel vaker vallen.

6. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Als de tafel hoger was dan je dochter, en je dochter is nog geen 2, dan zou ik hier ook niet blij mee zijn hoor. Ze moeten of toezicht houden, of er voor zorgen dat ze er niet op kunnen klimmen, lijkt me.
    Dat kan je best aangeven daar, want dat kinderen klimmen zou toch bekend moeten zijn op een kdv :)

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,987
    3,996
    113
    En als je kind 2,5 is maakt het niet meer uit? En alsof een kind van een laag stoeltje niet met zn hoofd ergens op kan vallen. Beetje rare redenatie.
    Het gaat er toch om hoe ernstig het is, leeftijd of hoe het gebeurd is maakt dan niks uit...
    Natuurlijk wordt niemand blij als zijn kind gevallen is, maarja het gebeurt. Ook op een kdv. Net als thuis. De meeste ongelukken gebeuren nog altijd in en rond het huis, je hoort zelf toch ook toezicht te houden en toch gebeurt er wel eens wat.
    Denk dat de leidsters hier heus wel lering uit trekken en het kindje van ts goed in de gaten houden.

8. Miss M

Miss M Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    2,389
    597
    113
    Female
    Noord-Holland
    Kan gebeuren!

Mijn oudste zit hier nu met 3 hechtingen in zijn voorhoofd omdat hij bij het kdv ergens tegenaan is gelopen.
    Ik denk dat ze het bijna erger vonden, dan ik.
    Zoiets kan overal gebeuren en binnen 1 seconde is het gebeurd.

Ik breng hem morgen weer heen, met absoluut hetzelfde vertrouwen als hiervoor.

9. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    ok, bedankt voor de reacties. Ze is net 21 maanden , tafel is hoog, zij is 80 cm. En ja thuis klimt ze erg veel, ook eettafel en aanrecht etc. Ik weet dus hoe wel dat het lastig is vooral als je er meerdere hebt.

10. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Nou, van een grote hoogte val je harder hoor vraag maar na bij je eigen huisarts of ziekenhuis (daar heb ik nl. deze info vandaan, Dl is een paar keer hard gevallen). En leeftijd speelt ook een rol. Een kind van 2,5 kan meer hebben dan een kind van 16 maanden (waarbij de fontanellen misschien nog niet eens dichtzijn).

Hoe ernstig een val is, kan je vaak niet op het oog beoordelen. TS kreeg niet voor niets een wekadvies. Als het kindje gewoon tegen een deur opgelopen was, had ze dat waarschijnlijk niet gekregen.

11. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    hier ook zo'n stuntpiloot. krijg haar ook regelmatig met bulten, schaafwonden op de knieeën enz terug. hier gebeurd het ook heel snel dat ze valt. pas nog van een stoel gekukelt met haar hoofd op de grond. gelijk een enorm ei op het hoofd... zoiets is helaas nooit helemaal te voorkomen.

12. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik werk zelf al 15 jaar in de kinderopvang.... Het mag niet maar het kan helaas gebeuren! Net zoals ongelukken ook thuis kunnen gebeuren. Als het goed is hebben ze een incidenten formulier ingevuld Mey daarop wat er is voorgevallen en hoe dit in de toekomst kan worden voorkomen. Als ze dit niet hebben (elk kdv is anders) zou ik zoiets eisen... Kan erg nuttig zijn namelijk

13. X11

X11 Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,768
    1
    0
    Ze moeten dit hebben. Is namelijk wettelijk verplicht :)

14. Daan22

Daan22 Bekend lid

May 12, 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het kan inderdaad gebeuren, kinderen zijn zooooo snel. hier bedoel ik niet mee dat dit MAG gebeuren maar helaas is het zo.. ik zou wel even een goed gesprek aan gaan met een van de leidsters of een hoofd.... maar ik denk zelf dat ook die leidsters zo geschrokken zijn dat ze het nog extra in de gaten gaan houden... hebben ze je wel gebeld toen ze gevallen was of hoorde je dit bij het ophalen pas? als het goed is moeten ze ook een ongevallen registratie formulier invullen. misschien mag je die wel even in kijken...

15. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik weet dat het wettelijk is verplicht alleen bedoelde ik dat het overal anders kan zijn (andere naam formulier, aanpak etc of soms domweg vergeten. Kan ook gebeuren we zijn tenslotte ook maar mensen ;) )

16. X11

X11 Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,768
    1
    0
    Ah, OK. Ja, heet overal anders, dat klopt. Maar ze moeten 'm invullen idd, dus daar kan TS naar vragen. Hebben ze het dan niet gedaan, dan is dat direct een mooie reminder.

17. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh echt nee ik wist niks van het formulier ze hebben ons ook ingelicht pas na ophalen? moesten ze ons bellen dan?

18. X11

X11 Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,768
    1
    0
    Dat formulier is in principe gewoon intern.
    En inlichten bij ophalen: zolang er niets ernstigs was, is dat ook prima.

19. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

Jan 28, 2010
    1,091
    102
    63
    Ik werk ook in de kinderopvang en het hoort inderdaad niet te gebeuren maar het gebeurd. sommige kinderen zijn zo snel. Het is super rot als het gebeurd, maar helaas komt het wel eens voor. mijn zoontje was ook zo'n klimmertje op die leeftijd en is ook wel eens gevallen van die hoge tafel, maar dan van die bank zeg maar dus ietsje lager, op zn kin. ze hebben mij toen gelijk gehaald en ben met m naar de huisarts geweest want het moest geplakt worden. Maar er moet inderdaad een ongevallenregistratie ingevuld worden, je kan vragen of ze dat hebben gedaan. En ze hadden je wel even moeten bellen zodat je gelijk naar de huisarts kon. Maar je kan je kindje met een gerust hart brengen hoor, dit gebeurd hun geen tweede keer.

Share This Page