Ben benieuwd of iemand dit weet of ook ervaring mee heeft? Wij wonen in een appartement en aangesloten bij de vve. De vve is verzekerd bij nationale nederlanden voor de opstal. Wij hebben waterschade wat gekomen is van het balkon van de bovenburen en nu is iemand van de verzekering geweest en die heeft aan de vve aangegeven dat ze onderverzekerd zijn. Door dat de vve onderverzekerd is voor de opstal krijgen wij maar een klein bedrag terug voor de schade!!! Weet iemand of we de rest van de kosten voor de schade kunnen verhalen bij de vve zelf of wat het beste te doen??
Jij bent zelf (onderdeel van) de VvE. Ik denk dus dat je er zelf verantwoordelijk voor bent om te controleren of de verzekeringen kloppen.
Ik sluit me aan bij minke24. Via de algemen ledenvergadering kun je stemmen voor wijzigingen binnen de vereniging. Je zou nog kunnen proberen Om te verhalen via de inboedelverzekering van je buren of die van jezelf.
Oke ja ik heb al een mail gestuurd naar juridisch loket. En zal vanaovnd mijn vriend vragen hoe het zit hij is eigenaar van de woning en ik woon zelf nog niet zolang bij hem. En het even aankaarten als er wer een vergadering is van de vve. Want tja als niemand dit weet en laat staat er komt zo brand ofzo dan zijn we gewoon met zijn alle de dupe. En wat ik ook zal navragen of wij als bewoners ook van de vve kantoor een overzicht of iets hebben gekregen over de opstalverzekering. Wel een gedoe joh allemaal als je hier geen verstand van hebt of niet bekend mee bent. En word nog een dure grap want van 700 euro kun je niet de hele achterkant van een woning opnieuw laten issoleren.
Lekkage via het balkon van de bovenburen? Waarom stel je je bovenburen dan niet aansprakelijk ervoor? Voor zover ik hier kan terug lezen, is de schade dus uiteindelijk door hun schuld ontstaan. Je kunt wellicht dan nog een bedrag verhalen. Heb je een eigen opstalverzekering via de vve of is het een polis van de vve waarop alle bij de vve aangesloten woningen zijn meeverzekerd? Dit is belangrijk want dan weet je wie zijn verantwoordelijkheid het is om een juiste verzekerde som te hebben. Waar heb je allemaal schade? Allemaal opstal of ook inboedelschade? Heb je iets van een verzekeringspolis en voorwaarden?
de buren zullen waarschijnlijk hun wa verzekering moeten inschakelen als de inboedel het niet dekt. In iedergeval je rechtsbijstand inschakelen, want verzekeringen gaan nu lekker naar elkaar verwijzen. Daar moet je niet tussen gaan zitten.
Oei, dat is balen! Wij hebben een huisgekocht, voorkant staat onder VvE en die betaald ook opstal enz. Verzekeringsagent is heir achteraan gegaan, wanneer wij geen badkamer en keuken voor 10 duizenden euro's plaatsten waren we goed verzekerd, anders moesten we er zelf verzekering bij nemen.. Maar heo dan ook VvE is echt balen!
Eh nee hoor. Zo gaat dat niet. Er wordt gekeken waar aansprakelijkheid ligt en dan heb je ook nog de brandregresregeling zodat aansprakelijkheid niet altijd belangrijk is voor wie de schade uitkeert. Je hoeft niet je rechtsbijstandsverzekering voor ieder klein dingetje in te schakelen. Straks gaan zij zich ook nog mee bemoeien wie volgens hen aansprakelijk zijn. Tsja ik heb het niet zo op de juristen van de rechtsbijstand. Het duurt alleen maar langer want er gaat meer tijd zitten in de schadebehandeling..
de bovenwoning stond al een tijdje leeg. maar we zijn dus met de andere koopeigenaren in het appartementengebouw aangesloten bij de vve via een administratiekantoor en hun hebben de opstalverzekering geregeld. ik heb begrepen van het juridische loket dat we bij de verzekering de informatie moeten aanvragen waarom hun het gebouw onderverzekerd vinden en dat we dan op die manier het administratiekantoor verantwoordelijk kunnen stelen. Aan de inboedel hebben we niets het gaat echt om de muren en het plafond zijn gewoon weg aan het rotten!! en de polis is dus van de vve ik heb hem zelf ook nooit gezien ga ik nu dus wel achteraan! ik heb echt de balen verstand van die dingen en woon hier dus nog niet zolang vanavond ook maar even naar de benedenbuurman.