Onze vloer is erg beschadigd en nu denken we na over een PVC vloer. Aangezien het nog een vrij nieuw product is, is het nog best duur. Heeft iemand van jullie misschien al zo'n vloer en weten jullie misschien een goede, maar ook zo mogelijk betaalbare leverancier?
Als het goed is legt de broer van mijn oom die vloeren. VDK kunstofvloeren heet het. Je kan ook kijken op Propox vloeren (via facebook) maar dat zijn maar grindvloeren, weet nu niet of die ook PVC doet.
Wij hebben een PVC-vloer,dezelfde vloer door het hele huis (behalve badkamer en wc). Ik weet niet zo goed wat de gemiddelde prijs is,wij waren ongeveer 6000 kwijt,incl. egaliseren en de plinten.
partyrocker, ik zit op facebook te kijken, maar zie daar geen pvc als uitziende laminaatvloer voorbij komen?
Wij hebben nu 2,5 jaar pvc in de woonkamer, ik vind het geweldig. Stuk 'stiller' dan laminaat, makkelijk schoon te houden en heel sterk. Ik heb ongeveer 50 euro per vierkante meter betaald inclusief leggen.
Hier ook pvc...we hebben het nu ongeveer 3 maanden. Wat een verademing...veel beter dan het laminaat wat hiervoor op de vloer lag. Wij hebben de vloer van flexxfloors...daar heb je vloeren in verschillende prijsklassen... vanaf 12 euro per pak(2 m2) tot 60 euro per pak volgens mij.
Wij hebben onze vloer, in de woonkamer, ondertussen bijna 3 jaar liggen en zijn nog steeds tevreden. Voor ons wat het, in combinatie met vloerverwarming/koeling, de meest voor de hand liggende optie. Het is makkelijk in onderhoud en geen probleem als er iets op gemorst wordt. Wij hebben gekozen voor een lichte houtlook van TFD floors. Er zit ook wat relief in bij de 'nerven' en daardoor geeft het een nauurlijk gevoel. Vooral in het begin hebben we wel vaker de vraag gehad of het hout was Twee dingen waar je wel op moet letten: De vloer moet perfect egaal zijn, anders ligt het niet mooi En overal viltjes onder doen, want het kan wel krassen. Al zijn de krassen dan ook weer niet zo zichtbaar gelukkig. Ohja en zoek eens hier in de lounge er zijn al vaker topics hierover geweest, misschien dat je daar nog meer uit kunt halen!
Het ligt op mijn werk in het kantoor en de kantine en als ik die vloer zie, zou ik het nooit kiezen! Die vloer krijgt op zijn donder met burostoelen, kantinestoelen e.d. en is lélijk geworden, binnen no-time. De verhuizers van de kantoormeubelen waren ook niet voorzichtig en je ziet dus alle krassen van het verplaatsen van kasten e.d. Echt afschuwelijk.
Ik heb hier niet zo lang geleden een topic over gestart. Hier de link; http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/411839-wie-heeft-pvc-vloer.html Ms. heb je er wat aan?!
Dat is bij ons op het werk (verzorgingshuis) dus ook het probleem. En dat is jammer, want het was een belachelijk dure vloer, maar dus duidelijk niet geschikt voor intensief gebruik. Hij ligt er nu anderhalf jaar in en hij zier eruit alsof hij er al 5 jaar ligt. Plus dat het erg "hol" klinkt, maar dat is maar net wat je gewend bent. Eerder lag er op het werk vloerbedekking, dan is de overgang naar PVC wel erg groot qua geluid. Had je eerder al een harde vloer, dan zal dat verschil minder zijn. Buiten dat vind ik het wel een mooie vloer en het dagelijks onderhoud is ook makkelijk. Stofzuigen of swifferen en dweilen en het is weer schoon.