Nog meer pastaliefhebbers hier? Ik zit aan een heerlijke bak vol smeuige stomende pasta en dacht ik moet dit toch eens delen en vooral ook vragen wat er nog meer voor heerlijke recepten bestaan. Dus, wat is jullie favoriete pasta? En hoe maak je em natuurlijk. Om te beginnen dan alvast maar de mijne Voor ong. 3 personen (of voor 1, als je zo'n monster bent als ik ) 500 gr. rijpe, zoete tomaatjes (cherry of andere kleine soort) 300 gr. rigatone 1 of als je het echt smeuig wilt maken, 2 bollen burrata (niet overal te koop, wel bij de grotere AH en dan is die zwart witte Burabú het lekkerst. De Lidl verkoopt het soms tijdens Italië week, maar die is veel te hard en smelt niet lekker) olijfolie, zeezout, peper, balsamico azijn, verse basilicum Tomaatjes halveren, omscheppen met flink wat olijfolie, zeezout, scheutje balsamico en wat peper en dan 45 min op 200 graden op een bakplaat in de oven. Pasta koken, tomaatjes met het vocht erbij, handje basilicum erover verscheuren en bol burrata erdoorheen roeren, nog wat peper erop en tadaaa. En nou ga ik nog een bak halen.
500 gram Penne koken 2 Uitjes fruiten 1 Paprika en bosje lenteui erbij 1 Bakje boursin 1 Flesje kookroom 200 gram Zalm Nu ook zin in pasta haha. Eet smakelijk!
Kip met groene pesto (liefst zelfgemaakt of anders in ieder geval de verse variant) wat room en pijnboompitjes en extra parmezaan met farfalle. Heel simpel maar zo lekker.
Mijn favoriet is: Pasta (lieft penne of andere grovere pasta) koken. Spekreepjes krokant bakken. Dan 3 tomaten snijden, beetje grove stukken, deze in kom doen met droge tijm (oregano kan ook) en flinke scheut olijfolie, twee blokjes mozzarella klein snijden, 1-2 rijpe avocado's in blokjes snijden. Door elkaar roeren en als laatste lauwe pasta en spekjes erdoor roeren. Eventueel op smaak maken met peper en zout. Laatste doe ik niet omdat de spekjes al zout zijn. Ik krijg zin in pasta .
pasta saus heel simpel maar heerlijk! spek bakken in het vet gesneden prei bakken spekjes erbij kookroom erbij verwarmen tot sausdikte lekker bij penne, rigatoni etc. Parmezaanse kaas er over, heel veel
Mijn favo: Penne pasta met Spinazie ala creme met half bakje kruidenkaas erdoor, halve cherry tomaatjes erdoor en dan gebakken stukjes zalm erbij of doorheen roeren.. gerookte zalm ook lekker!
Penne of fusilli koken broccoli koken Spekjes uitbakken De brocolli en pasta bij de spekjes en dan boursin (of een goedkopere variant) erbij. Goed omscheppen en smullen maar
Ik ben gek op pasta. Hier een paar succesrecepten. 1 -pasta tagiatella koken -Champignons en spekblokjes bakken met knoflook -Roux maken met bloem, boter en slagroom. Beetje peper en zout erdoor -Gebakken champignons en spekjes erdoorheen -op het laatst de pasta er doorheen scheppen Voor de liefhebber wat verse parmazaan er overrheen raspen 2 Pasta penne koken Kipfilet in stukjes met knoflook en zout en peper bakken Groene asperges bakken met een paar handen verse spinazie Eventueel champignon stukjes meebakken Beetje bloem erbij strooien en gaar laten worden Flesje kookroom en wat melk erbij en koken totdat het een dik sausje wordt En mijn persoonlijke favoriet: Hele krop sla stoven in wat roomboter twee voor vier personen Verse erwtjes erbij. Echt zelf gedopte Beetje zout en peper Uitgebakjen spekjes erbij Gekookte pasta naar keuze erbij
Spaghetti carbonara ( niet als je zwanger bent *kijkt sip*) voor 2 personen 250 ml slagroom 4 eidooiers ( gebruik verse eieren!) 2 tenen knoflook Gemalen zwarte peper naar smaak 2 flinke handen parmezaanse kaas geraspt( vers geraspt t lekkerst) 1 klein bakje magere spekblokjes Een handje diepvriesdoperwtjes Maak de saus door de slagroom, eidooiers , parmezaanse kaas , knoflook en zwarte peper te mengen en zet deze koel weg. Kook pasta voor 2 personen ( wij eten dit altijd met goede eierspaghetti maar andere pasta kan ook) Bak intussen de spekjes krokant en voeg de doperwten toe als de spekjes mooi gaar zijn. Draai t vuur onder de pan weg. Giet je pasta af en bewaar een kopje van het kookvocht. Niet koud spoelen!!Voeg de pasta toe aan de spekjes en doperwtjes en voeg de slagroomsaus toe, goed omscheppen en een klein beetje van het kookvocht toevoegen. Door de hitte van de pasta en het kookvocht gaan de eidooiers voorzichtig garen en zul je zien dat de saus prachtig gaat indikken. Niet doen met het vuur er onder anders heb je spaghetti met roer-ei Opscheppen en extra parmezaan er over raspen, en eventueel nog wat zwarte peper. Super simpel maar zo lekker.
Mm klinkt goed allemaal! Mijn pastasaus recept: Potje gedroogde tomaten, uitgelekt. + klein uitje + 2 tomaten in parten gesneden + 50 gram parmezaanse kaas + 6 eetlepels olijfolie in de blender grof hakken. Dan in de pan warm maken, en hierin 400 gram spinazie laten slinken. Daarna 1 bol mozzarella in stukken scheuren en erdoor. Wanneer je hem over de pasta schept, nog een bol mozzarella eroverheen scheuren.
Pasta met zalm in mascarpone-tomatensaus (4 à 5 personen): 500 gram pipe rigata Blik tomatenblokjes Bakje mascarpone 200 gram klein gesneden gerookte zalm Rasp van 1 citroen Bakje dille, fijngesneden Maak een saus van de mascarpone en tomatenblokjes. Breng op smaak met peper en zout (optioneel: klein schepje suiker). Roer de dille en citroenrasp door de saus. Kook de pasta, roer hier de saus en de zalm doorheen. Evt. nog wat vers gemalen chili erover en klaar.
In principe zou je dit “gewoon” kunnen eten hoor. Jij wordt er ziek van de baby gebeurd niks. Maar dat is alleen als het ei salmonella bevat. Lees je er maar eens over in. Ontopic: pasta is hier favoriet van iedereen. Mijn favoriet: quattro formaggi. (Eigenlijk 5) Penne koken. Monchou in pan laten smelten, blauwe kaas, mozzarella, parmazaanse kaas en gewone kaas. Allemaal geraspt of klein gemaakt erbij. Blijven roeren tot het allemaal gesmolten is en de saus glad is. Flink schep sambal erbij als het klaar is en dan zo over de penne gieten.
Pasta koken, spekjes, kleine stukjes kip en pijnboompitjes bakken. Alles door elkaar husselen met crème fraiche en rode pesto.
Pasta bolognese Pasta Carbonara Pasta caprese Pasta salades Pasta's al Forno Ja ik hou van Pasta's in alle variaties!