bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door bbj, 14 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bbj

bbj Lid

2 jul 2006
    8
    0
    0
    Assen
    Hallo,

Ik ben momenteel 32 weken zwanger van ons tweede kindje. Tijdens de vorige bevalling, van onze zoon, is hij vast blijven zitten met zijn schouder tijdens de uitdrijving (dit heb ik toen trouwens niet gemerkt of meegekregen hoor). Hij is met een vacuum gehaald, was drie weken te vroeg en woog 2750 gram. Nu moet ik in de 35e week van mijn zwangerschap naar de gynaecoloog voor een voorcontrole voor de bevalling. Hebt u enig idee wat ik tijdens deze controle kan verwachten? De ene verloskunige (in de praktijk waar ik heen ga) doet er erg luchtig over en de andere (die ik afgelopen keer had) maakt het een beetje spannend. Ik krijg nu een beetje spookbeelden van een keizersnede e.d. in mijn hoofd. Is dit terecht?

Trouwens ons kindje heeft sinds 1,5 week zeer regelmatig de hik, soms wel drie keer per dag. Kan dit kwaad? Ik herken dit namelijk helemaal niet van de vorige keer.

Alvast bedankt voor je antwoord.

Groeten van Betty

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Betty,

De hik kan geen kwaad. Het is een goed teken, dan werken zijn reflexen goed en oefent hij regelmatig met slikken.

De controle bij 35 weken. Ze gaan geen enge dingen doen en haal je geen spookbeelden in je hoofd. Waarschijnlijk kijken ze naar jouw bevalling toentertijd, kijken ze naar de grootte van dit kindje en kijken ze met behulp van een inwendig onderzoek naar je bekken. Afhankelijk daarvan geven ze advies, wat dat is, is sterk afhankelijk van jouw situatie. Neem je partner mee en bespreek de dingen waar julie eventueel tegen opzien. Oak is het fijn als je partner meegaat want met z'n tweeën hoor je meer dan alleen.

Succes tezijnertijd met de bevalling.

Groetjes,
    Japke

Deel Deze Pagina