Hoi Japke, Lonneke, Mirjam, Ik heb even een vraagje. Afgelopen dinsdag ben ik de bij de gyn geweest. Ik loop bij degyn vanwege een afwijkende baarmoeder. Hij vond de baby aan de kleine kant en wil een groeiecho maken. Na een week zou ik terug moeten op controle, dat zou komende dinsdag zijn. Maar bij het afsprakenbureau vertelde ze me dat het pas vrijdag kan, omdat de controle gecombineerd wordt met de groeiecho. Nu begin ik me eigenlijk heel veel zorgen te maken. Met 28 weken heb ik nog een echo gehad en toen lag de kleine zelfs iets voor met groei en nu, in de 37e week, is ze 'erg' klein. Natuurlijk zou dit kunnen komen door mijn afwijkende baarmoeder (ik heb waarschijnlijk een tussenschot), maar nu lees ik her en der over placenta's die niet meer goed werken enz. Nu vraag ik me af: kan het dan niet vrijdag al 'te laat' zijn... Ik bedoel, stel dat het een slechtwerkende placenta is, dan is een week toch nog erg lang of niet? Misschien is het allemaal een beetje ver gezocht, maar ik maak me opeens zo'n zorgen... Alvast bedankt!
O ja, en sinds een paar dagen heb ik zo'n pijn aan de binnenkant van mijn bovenbenen, bovenaan, maar niet in de lies, echt in de benen. Net spierpijn die je hebt als je een tijd niet gesport hebt en net weer de 1e keer gegaan bent. Zou dit vanuit mijn bekken komen? (heb ik nl ook last van). T is net alsof de spieren vast zitten, heel erge spierpijn en ik kan er bijna niet van lopen...
Hoi Sweetangel, Ik kan me voorstellen dat je je ongerust maakt. Ik zou het niet doen, anders had de gynaecoloog wel gezegd dat je eerder op controle moest terug komen of meteen daarop gehandeld. Als hij/zij veelste klein vond, dan had hij/zij daarop gehandeld. Placenta's niet goed werken. Mocht dat zo zijn dan kondigt zich meestal of de bevalling aan of je voelt je kindje minder bewegen. Los gezien van de eventuele oorzaak (placenta werkt niet meer goed) had je zo en zo al het ziekenhuis gebeld met minder leven of weeën. Spierpijn in je bovenbeen. Dit kan inderdaad vanuit je bekken komen, doorstraling naar je bovenbenen. Als je belemmert in je dagelijkse doen, je kan er amper van lopen, dan zou ik je willen adviseren om even contact opte zoeken met je huisarts. Hij/zij verwijst je dan door naar de fysiotherapeut, die je nog even de laatste tips en houdingen kan adviseren voor je bevalling. Mocht je nog ongerust zijn of blijf je toch met vragen, dan is het altij mogelijk om het ziekenhuis te bellen. Ze zijn net zo laagdrempelig als ons. groetjes en succes, Japke