Straftechnieken, Ik lig in een deuk :D

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantal1984, 12 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hey Meiden,

Heb net zo zitten lachen had dit niet verwacht :)

Kyano had weer eens een dreumes puber bui en toen zat ik The Nanny te kijken ( dat programma met die nanny die langs gezinnen gaan om ze tot orde te roepen ;) ) en toen zag ik dat ze de Hoek techniek deed bij een klein kindje, nou dacht ik goh zal ik het ook proberen ( met het idee dat het bij een kindje van 15 maanden toch niet gaat lukken :) )
    en ja hoor uiteraard de 1e drie keer keer kwam hij gewoon de hoek uitgelopen maar toen zei ze dat je dan op een lage toon moest zeggen dat hij daar moest blijven zitten omdat hij iets verkeerds deed ... En ja hoor bij de 4e keer bleef hij netjes zitten :confused: ik stond perplex en op een gegeven moment liep hij weg en toen keek ik hem alleen boos aan en toen liep hij weer terug de hoek in hahahahahhaha :) ik kwam niet meer bij, ik wist niet dat kinderen zo snel iets konden leren... :)... geweldig...

Denk laat het jullie ff weten vond het wel grappig :)

Hoe straffen jullie die ukkies eigenlijk als ze iets doen wat niet mag ?

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Zeggen dat dat niet mag en vervolgens afleiden met iets wat WEL mag, en dat zo'n honderd keer per dag ( mijn jongste is 16 maand) De aanhouder wint he ;)

3. chantal1984

Nou als ik dat moet doen dan kan ik er een fulltime baan van maken hahaha :D ... nee vind die hoek techniek sinds vandaag wel makkelijk :)

4. chantal1984

Niemand andere tips om die kleintjes eens goed de les te lezen ;)

5. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Kinderen zijn ook een full time baan, er is geen " snelle oplossing" voor. Je kindje leren wat wel en niet mag is een langdurig proces.

6. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Hier geen tip voor straffen (wij zeggen ook 100x per dag nee en afleiden....) maar ook ik lag ik een deuk vanmiddag.

Dianthe trok een kastje open wat niet mag en ik zei, Dianthe.. dat mag niet he?
    En ze keek me op haar allerondeugends aan (en dan heeft ze echt een heerlijk bekkie *smelt*), ze doet het kastje weer dicht en gaat voor me staan, met 1 handje in haar zij en met haar andere handje het vingertje opgeheven en op en neer bewegen.
    Ik zag echt een kleine kopie van mezelf :D
    Waarschijnlijk niet goed, maar ik moest zo lachen! En zij ook :D

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ook mijn oplossing. En ja, dat vreet tijd en energie. Maar houdt het wel leuk en positief. Ik hou niet van straf om verschillende redenen. Voedt mn honden zonder straf op dus ga zeker mn kinderen niet met straf opvoeden. En prima vol te houden omdat ik ook een leven naast mn gezin heb. Tenminste, zo werkt dat voor mij.

8. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    even off topic ;)
    zit nu ook dat ehbo eerste hulp bij opvoeden te kijken ;)
    heb hem toevllig al gezien maar ze heeft het over braaf... haha dat zeg je toch tegen een hond je bent braaf ;)

maar nu on topic :) ik vind er wel vaak goede tips voorbij komen :)

9. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik heb een stoeltje staan maar om eerlijk te zijn weet ikn ogniet in welke mate ik hem kan gebruiken snap je?:S
    moet ik haar bij elke keer dat ze wat verkeerd doet erop zetten dan? of na drie keer of hoe zit dat dan?
    afleiden werkt hier echt niet want ze loopt terug en doet het weer.....

10. chantal1984

Ik zeg eerst 3x nee en als hij dan nog niet luistert dan zet ik hem in de hoek ... ik kan wel 1000x keer nee zeggen maar daar luisterd hij toch niet naar en aangezien dat hoekie werkt ga ik het nu gewoon verder gebruiken, :) .....

11. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    ik ga het ook proberen met het hoekje :)
    aangezien het nee effect strax helemaal uitwerkt.

Het helpt wel we zijn heel vroeg begonnen al toen hij voor het eerst kroop.
    en de dvd's cd's niet meer veilig waren.(nu af en toe raakt hij ze aan en kijkt ons heel lief aan en trekt zijn mondje zo van :eek: ooooooooo wat heb ik gedaan.

Nu herhaald hij telkens het laatste woordje.
    Terence kan niet he? he? komt er dan neeeeeeeeee!.

pffffmmmmmmm
    ps: Ik heb strax een bijeenkomst bij mij thuis, met moeders met kids onder de 3 jaar ong.
    Het gaat over REGELS EN GRENZEN STELLEN.
    We hebben er allemaal wel baat bij,ik ben benieuwd hoe het gaat worden.

Ik heb gister avond de Nanny gezien oei oei eoei dat (7 jarige)? meisje,sloeg en schold haar moeder uit je kon het niet bevatten.
    Het deed mij al pijn om te zien dat er kinderen zijn van die leeftijd die zo tegen hun ouders doen.

Ik heb zelf bijna nog nooit gezien dat een meisje dat doet meestal jongens.Deze was echt pittig.

12. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik ga het ook proberen alleen mijn hoeken zijn vol :) dus dan maar de stoel
    hopen dat het zin heeft:)

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Dat komt omdat hij nog niet kan onthouden wat niet mag. ;)

14. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik blijf gewoon herhalen, herhalen, en nog eens herhalen. Nee is nee, en uit de situatie halen en afleiden met iets anders wat wel mag! Ach ja, we blijven vol goede moed doorgaan, ooit zal hij het woordje nee wel snappen, Toch :(: :)

15. chantal1984

Nou kyano weet heel goed wat wel en niet mag hihihihihi ;) ... hij luistert gewoon neit, heeft tie van zijn moeder :) ....

16. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Je kindje KAN het gewoon nog niet onthouden, zo is het gewoon, zo zit de ontwikkeling van de mens eenmaal in elkaar. Het heeft nu echt nog geen zin om te straffen (ben zelf moeder van 5).

17. chantal1984

:) Hier werkt het toch echt ... sorry ...

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahaha, ik vind het ook echt BS (sorry hoor) dat je kindje "het nog niet snapt"
    Sommige kids hebben het dondersgoed door als iets niet mag. En ik heb genoeg situatie's meegemaakt waarin "straffen " (klinkt zo zwaar) helpt.

Fijn dat het bij jou helpt Chantal! :thumup: En grappig idd, kinderen worden volgens mij vaak onderschat. Ze kunnen volgens mij veel meer dan dat wij denken, of willen geloven.

19. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    vanaf welke leeftijd vinden jullie ''straffen'' dan nuttig...
    onze meid word 1 en weet ook heel goed wat nee is maar doet het vervolgens weer met een blik van ''haha dit mag niet maar doe het toch'' en als je dan opstaat en nogmaals nee zegt peert ze er tussen uit haha...oh oh mama komt eraan wegwezen! :)

dus zou ik ook al met een hoekje kunnen beginnen?

(tip: kan ook mat een mat een stoel of een ruimte heb ik begrepen uit de nanny series! )

20. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Het lijkt misschien te werken maar voor hoe lang.

Kinderen zijn zo jong daar ewoon nog niet aan toe, tenzij je kind bijzonderegaven heeft zo ja, good luck :)

Deel Deze Pagina