Huilbaby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door amandac, 18 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amandac

amandac Actief lid

26 nov 2008
    138
    0
    0
    winkelbediende
    houthalen
    goede morgen allemaal,
    Ik ben bevallen op 12/6/09 van een zoontje Allexander. Hij is gekomen op 34weken nadat ik een auto ongeval heb gehad als inzittende heeft de gordel mijn vliezen deels doen breken en 2 dagen later ben ik met een spoedkeizersnede bevallen aangezien hij zonder vruchtwater zat en vastzat in mijn bekken. Hij heeft tot 37 weken op Neonatologie gelegen onder strikte controle en daar ging alles goed.
    Toen we thuis aankwamen met hem was het echt een geweldige tijd! Eten slapen badje pampertjes echt geweldig allemaal om te zien en te doen! Tot hij een week of 5 was begonnen de problemen: reflux! Hij deed niets als teruggeven en afslikken dus medicamenten gehad: Malox, zantac en Motilium. Overgegaan op andere voeding Nutrilon AR IPV omneo. Dit lukte enkele dagen aardig goed, maar toen begon hij diarree te krijgen tot 30 pampers per dag, terug naar de HA rijst afkoken het water gebruiken en bambix erbij voor te verdikken. 3 dagen gedaan nog steeds zoveel diarree, en toch wel wat schrik voor teweinig vocht in het lichaam terug HA wortelsap maken. Dit gedaan tot enkele dagen terug zijn diarree gestopt en gwn water met zijn voeding in + verdikking wnt zelfs de AR is niet dik genoeg voor hem.
    Maar het grootste probleem: zijn non stop gehuil en geschreeuw, hij is zo gespannen al enkele weken zijn hele lijfje spant hij volledig op uit kwaadheid en frustratie, niet slapen enkel wenen wenen en nog es wenen. echt uren uren aan een stuk een voorbeeldje zoals vandaag: gisteren laatste fles om half 12 in bedje gelegd, geweend tot 1u geslapen tot kwart voor 2, geweend tot 4u eten gegeven, terug neergelegd, geslapen tot 5u, geweend tot 8u eten gegeven terug neergelegd, geweend tot... NU, hij is zoo moe en wilt slapen amar als hij zijn tutje verliest uit zijn mond is het hier echt een sirene nu. Heb er echt alles aan gedaan hem in slaap te krijgen, niets werkte: geen tut, niet in de koets, niet op de arm, nix werkte meer... Wordt je zo wanhopig van serieus hoor!!
    'k zie he tniet meer zitten zo! ik weet niet meer wat te doen op't moment!
    Waarom weent hij toch zo vaak is er een reden voor? EN wat kan ik eraan doen? heb hem ingestopt nix nix werkt meer!!
    vroeger was er altijd wel iets dat lukte maar die tijd is voorbij. Hij heeft altijd zo veel geweend maar lukte wel om hem kalm te krijgen maar dat is nu het geval niet meer! Hij geeft aan dta hij honger heeft, maar als je hem eten geeft heeft hij soms niet echt zo'n honger hoor! een uur na de voeding geeft hij weer aan dat hij wil eten ik kan toch niet blijven bijgeven. Hij krijgt al 150 water 5 scheppen en bambix verdikking is totaal 200 - 210 voor een kindje van 9weken is dit al enorm veel! Hij eet dit vaak wel op hoor, maar te veel is te belastend voor zijn darmen en maagje!
    Heeft iemand hier ervaring mee? Alle tips zijn echt welkom want ben ten einde raad!
    Bedankt!

Amanda

2. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    als de sodemieter een kinderarts aan zn jasje trekken. je kindje doet dit echt niet voor niks. misschien is het wel helemaal geen reflux maar kan hij lichamelijke klachten ondervinden die nog terug te leiden zijn naar het ongeluk? denk aan zenuw bekneld, wervel verschoven, enz. zou niet raar zijn.

niet ermee door blijven kloten hoor! ziekenhuis inlopen en niet eerder terug komen dat er een oplossing is want dit is ook niks. arm kindje.

en zte het consultatiebureau aan het werk. zij kunnen je helpen hierin.

3. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Hier de 1e 4 weken 8 uur huilen per dag en veel spugen en niet kunnen poepen! Hele voedingen kwamen terug. Cb vertelde dat we moesten afwachten tot de voeding (omneo) zou aanslaan. Met 3 weken een OSTEOPAAT gebeld en daar konden we een week later terecht: nekwervel was iets verschoven, daardoor beknelling richting darmen, stuwing onder schedel en iets met middenrif en daardoor spugen. Hij heeft haar behandeld en de volgende dag hadden we een heel rustig meisje!

Osteopathie

4. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Zo te lezen heeft je mannetje ook al genoeg meegemaakt in zijn korte leventje.
    Inderdaad kinderarts aan zijn jas trekken. Osteophaat proberen: werkt echt bij heel veel kindjes! Kan best iets scheef zitten na zo'n bevalling. Geen vruchtwater meer, spoedkeizersnede...

Ik weet dat je er wanhopig van wordt (wij moesten een paar maanden geleden ook overal zelf achteraan met een huilend kindje), maar probeer er te zijn voor je kindje. Hij heeft het nu gewoon even niet makkelijk.

Groetjes Marieke

5. sylvie120

sylvie120 Lid

27 jun 2009
    79
    0
    0
    Paardrij intrecreur
    Haarlem
    Als je kleintje alleen maar huilt en niks helpt zou ik hem tog echt naar een huisarts brengen het is niet normaal dat een kleintje zo veel huilt dan moet je wel uitsluiten dat er niks aan de hand is.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou een osteopaat bellen, hier geweldige ervaringen ermee en aan je verhaal te horen, zit er iets niet lekker aan de nekwerveltjes....
    Wel even zorgen dat je een geregistreerde osteopaat vindt. Zie (en hoor ;)) dat je in belgie woont, dus je hebt niet zoveel aan de website die ik normaal gesproken roep, maar toch maar even, misschien kom je via via dan toch bij een goeie terecht: www.osteopathie.nl

7. Wokkel

Wokkel Bekend lid

18 aug 2009
    659
    1
    0
    Ook ik raad je een osteopaat aan. Mijn dochtertje is ook een huilbaby, heftige bevalling gehad en de eerste uren bij mij weggeweest om onderzocht te worden door kinderartsen..uren lang... Ze sliep de eerste weken nauwelijks, heel veel gillen, overstrekken, spugen, nooit lekker ontspannen en tevreden. k wet hoe radeloos je hiervan wordt.
    4 weken geleden een osteopaat geraadpleegd, kon de volgende dag terecht. Het gaat stukken beter, we zijn er nog niet..maar oh, wat een verschil!!! Mijn meisje slaapt beter, huilt minder, overstrekt zich niet meer...
    Het is zo moeilijk je kleintje zo te zien worstelen he.. en door je radeloosheid en vermoeidheid kom je in een neerwaartse spiraal terecht. Ik merk echt dat ik steeds wat meer energie krijg doordat er steeds vaker rustige momenten zijn, waardoor ik de onrustige momenten beter aan kan!
    Heel veel succes en hou vol!

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm en eh... reflux doet natuurlijk ook gewoon pijn
    dat maagzuur is zo sterk dat zijn slokdarm er ontzettend pijn van gaat doen
    dat is even weg als hij eet... maar bnnen half uurtje na het eten begint de ellende al weer

zou toch even overleggen met degene die je de refluxmeds voorschreef :)
    en wat hier hielp... was uren lang troosten (waar je horendol van word)
    uiteindelijk een buikdrager gekocht waarin dochterlief continu tegen mij aan kon zitten.. dat scheelde echt!

succes in ieder geval
    het is ZO moeilijk om de oorzaak te vinden... hoop dat je het zo snel mogelijk vind.

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik hoor ook wel eens goede verhalen over een draagdoek. En ik ben persoonlijk niet overtuigd van osteopathie, maar als ik in jouw situatie had gezeten, had ik het naar aanleiding van de goede verhalen zeker uitgeprobeerd. En heb het er nog eens over met de kinderarts inderdaad...

En troosten, troosten, troosten. Ik lees vaak dat het rond zo'n 3 maanden vaak sowieso een stuk minder wordt, zeker als je gewoon erg veel aandacht aan je kleine besteedt.

10. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Als ik jou was zou ik zien dat je bij de KA komt! Die heeft vast wel een oplossing voor voeding, want het lijkt mij toch niet echt goed dat hij al zoveel bambix krijgt?

En een osteopaat doet ook wonderen!
    Ik had nooit gedacht dat het zoveel beter zou zijn na een bezoek aan de osteo!
    Marin krijgt speciale voeding , enfamil AR.
    Kreeg vreselijke diarree van andere voedingen waar JBPM in zit en mega krampen!
    Met deze voeding gaat het al wel wat beter,.
    Maar doorzetten hoor! Want ik kan me voorstellen dat je er doorheen zit!

11. san 14

san 14 Actief lid

22 dec 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    mijn collega had een soortgelijk verhaal die twijfelt zelfs of ze nog wel meer kinderen wil zo erg heeft zij het ervaren! maar bij haar zijn naar de ka gegaan na ook alle medicijnen geprobeerd te hebben. en die wilde een maagonderzoek doen! dus toen heeft ze gezegd absoluut niet!! hij heeft al zoveel pijn en ze heeft volgehouden dus toen hebben ze haar een drankje gegeven voor haar zoontje en toen was het binnen korte tijd over! maar ga echt stappen ondernemen want bij haar heeft het bijna een jaar geduurd en het is dus echt traumatiscg geweest voor haar

Deel Deze Pagina