21xmei op onze trouwdag zouden we op vakantie gaan naar Mallorca, drie dagen van te voren kreeg N de waterpokken en mochten we niet vliegen, onze vakantie werd geannuleerd. Nu gaan we vanmiddag op vakantie, weer naar Mallorca geboekt, vliegen om half vijf en moeten om half drie op het vliegveld zijn. Ga N gister halen bij de opvang en ik denk wat voelt ze heet, ja hoor, bijna 40 koorts weer. Hoop maar dat het van de tandjes komt en dat ze er vandaag weinig last van heeft. Ze zal toch niet echt ziek worden he.....
Ze had vanmorgen 38.1 met opstaan was wel super vrolijk. Evengoed een zetpil gegeven. Dalijk naar bed en als ze de slaap uit heeft rijden s aan. Op het vliegveld nog maar een zetpilletje en hopen dat het snel over is.
Ze heeft gistermorgen een zetpil gehad, daarna geen koorts meer gehad of wat. Ze ligt nu heerlijk te slapen, onze vlucht had vertraging en al met al waren we pas om elf uur in het appartement. Ze hadden ook geen babybed je voor ons gereserveerd dus N bij mij in bed dat we tegen de muur hadden geschoven en manlief op de bank. Hihi. Gelukkig hebben ze net het bedje gebracht en ligt ze nu heerlijk te slapen
Gelukkig maar dat het meeviel! Van wie mocht je overigens niet vliegen met waterpokken? Van de dokter of de airline? Ik ben met beiden dochters (toevallig) gevolgen toen ze waterpokken hadden. Bij de oudste wisten we het wel, maar konden we lastig annuleren (was voor werk). De jongste kreeg ze op een terugvlucht van vakantie kort voor het opstijgen. We hebben ze toen gewoon een beetje afgeschermd van de andere passagiers en de mensen direct om ons heen gewaarschuwd. Bij de jonste (die het heel erg had) heb ik ook een stewardess op de hoogte gebracht. Zij (zelf ook een jonge moeder) deed er echter heel luchtig over en vond het niet nodig om iemand op de hoogte te stellen. Ik vind het eerlijk gezegd onzin om niet te vliegen met waterpokken. De ziekte komt zoveel voor en is al heel erg besmettelijk, voor je weet dat je het hebt. Bijna iedereen komt op enig punt wel eens in contact met waterpokken. Daarnaast kun je je kinderen (juist als ze ziek zijn) heel gemakkelijk op de stoel en dicht bij je houden, zodat ze weinig kans hebben om anderen te besmetten.