Wij hebben altijd zijn klamboe dicht zitten, al vanaf de dag dat hij in zijn ledikant is gaan slapen en tot nu toe nog maar 1 x geprikt ( was s'nacht met kijken erin gevlogen denk..)Liever dat dan een mooi gezicht, al vind ik het persoonlijk niet hinderlijk een klamboe en vind ik bulten een lelijker gezicht.... Ik heb voor het camping bed een ook zo'n reisklamboe die je erover heen trekt en een op natuurlijke basis muggenroller... Ook wij hebben horren, maar ze komen altijd binnen op 1 of andere manier!
waarom zijn veel muggenbulten gevaarlijk? hier weinig tot geen muggen ( klopt af) maar hebben boven overal horren en scheelt heel veel
Klamboe! Is misschien niet mooi (hoewel hier in afrika kun je er niet omheen hoor, met die malaria) maar een baby vol bulten ziet er ook niet fraai uit, en is nog vervelend voor de kleine ook. Smeerspul voor baby's is stukken minder lekker als het zweterig warm weer is, dan krijg je gegarandeerd warmte uitslag (heet dat zo?), daar hoeft je baby echt geen gevoelige huid voor te hebben. We hebben verder geen horren voor de ramen, want de wind blaast gewoon door het huis heen (gaten, dak half open etc.), dus heeft weinig zin. kHEb het wel bij mn ouders gezien met dat klitteband, werkt heel handig, maar toch nog muggen (maar geen malaria stress ) Pasgeleden had uk in 1 nacht een stel muggebeten te pakken in erg malariarijk gebied. Ik heb hem wel geknepen hoor! Er waren wat agressieve vindingrijke muggen door een niet goed ingestopte klamboe gekomen. Gelukkig had ze na 2 weken nog geen symptomen, dus we hebben geluk gehad. kWeet verder niet veel van andere middeltjes, sprays etc. Wat ze hier hebben dood zelfs hele legers kakkerlakken, dus vrij giftig en niet aantrekkelijk om regelmatig te gebruiken. Je kunt elk ordinair muskietennet simpel straktrekken rondom het ledikantje door de poten van het bedje erop te zetten.
En het heet: een HOR. Hahahah, nog last van de hormonen of zo?? Wij hebben ook een hor, laten plaatsen tegelijk met de kunststofkozijnen. Ideaal, kunnen altijd het raam open doen.
Hey heb ze vandaag ook gehaald. M`n schoonmoeder kwam met de tip! Je ruikt ze in het begin even daarna niet echt meer. Af en toe even schudden. Citroengeranium niet heel erg mooi maar als het maar helpt! Wij hebben er een op onze kamer en bij Jarno staat er een. Ook beneden hebben we er een neergezet! Eens kijken of het helpt! groetjes Danielle
ja de blokker heeft die dingen ja. En anders een gamma ofzo. En anders moet je toch echt aan een klamboe.
vandaag helaas niet aan toe gekomen om te kijken voor citronella(geuren) moest bas opahelvan t kdv, hij had koorts. (komt gelukkig niet door de muggenbulten) n ander kindje op t kdv had er ook last avn. helaas die klittenbandhorren heb ik ook gehad. maar omdat mn ramen naar binnen open gaan en op halve stand? open kunnen moet je t klittenband buiten plakken. en als t regent laat dit weer los. dus ook helaas geen oplossing. blijft lastig.
Als je aluminium ramen hebt met naar binnen draaiende delen, dan heb je op het kozijn waarschijnlijk een rubber, waar het naar binnen draaiende deel op aansluit. Je kunt dan ook zelf een hor maken van houten latten (wij hebben oude plinten gebruikt), die je ertussen klemt. Van boven laat je dan de 2 verticale latten iets uitsteken, zodat de hor met een beetje wind niet naar binnen valt. Ik hoop dat je me een beetje kunt volgen Groetjes, Jem
ik heb bij de hornbach een zakje met zaadjes gehaald voor de citroenplant. Ik heb nu meer dan 20 jonge plantjes en bij beide kinderen en ons komt zo'n plantje te staan. Helpt echt goed. Het is een goedkope oplossing, praktisch en voor onze oudste ontzettend leuk omdat hij me mee helpt met de plantjes zaaien.
alyssa wordt ook regelmatig geprikt door die ellendelingen maar ze schijnt er gelukkig niet al te veel last van te hebben. ik heb ook over een klamboe lopen denken maar alyssa trekt alles dr bed in en gaat eraan sabbelen. (zelfs het zonnescherm in de auto is niet veilig voor dr) een klamboe vind ik dus een beetje een eng idee. wat je misschien zou kunnen doen is een beetje citronella olie in een bakje doen en dat in de vensterbank zetten. succes met de ellendelingen. liefs doris
mijn dochter had in 2 dagen tijd 15 muggen bulten. heb bij haar op de kamer nu een muggen ding voor in het stop contact maakt een zoemend geluid, volgens de verpakking moet je het niet kunnen horen, dan moet je volgens mij doof zijn want het is een best irritant gezoem. citroen spul voor in de slaapkamer schijnt niet zo best te zijn, schijnt op de luchtwegen te slaan, zoiets las ik in de ouders van nu.
Wij hebben horren bij action gekocht met klitterband. 1 euro nog wat en ook allerlei lampjes hebben ze daar. heb er 1 met blauw verlichting die die prikkers dood en je hoort hem niet, kostte maar 2,79. Suc6
Dat schudden helpt wel, daarna ruik je ze weer goed. Bedankt voor de tip, want dat wist ik ook niet ! Bij ons helpt het trouwens, want ze heeft de afgelopen dagen nog maar 1 muggenbult gehad!