recept kruidenboter

Discussion in 'De lounge' started by Brigitte1985, Mar 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,019
    213
    63
    stom, heb ik net een vraag gesteld over aardappelsalade vergeet ik dit en weet niet hoe ik de titel moet aanpassen....... Maar goed, hierbij mijn vraag:

Maken jullie weleens zelf kruidenboter? Zo, ja mag ik jullie recept;)

2. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Ik weet de hoeveelheden niet precies meer, heb het al lang niet meer gemaakt moet ik bekennen... Maak het altijd op de gok.
    De ingredienten: 1 pakje roomboter, een paar geperste teentjes knoflook, bieslook en peterselie fijn gehakt. Alles door elkaar, klaar!
    Je kunt het overigens ook in een wat grotere hoeveelheid maken en dan invriezen. Dan maak je er een soort deegrol van in plastic folie, waar je dan plakken afsnijdt wanneer je het wil gebruiken. Ideaal!

3. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

je krijgt ook van duivis geloof ik een zakje met kruiden die je gewoon door de roomboter roert. erg lekker!

4. dushi85

dushi85 Actief lid

Aug 23, 2009
    354
    0
    0
    Zo maak ik m ook en soms met wat cayenne peper om het lekker pittig te maken. Heerlijk:p

5. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Zo maak ik hem ook, alleen voeg ik nog peper en zout toe... Kijk uit met de knoflook, die wordt nog sterker naargelang de boter langer staat. Beter kun je de boter maken en na een uurtje even proeven en eventueel nog het een en ander toevoegen..

6. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ook ik maak het zoals in de eerste reacite omschreven maar ik leg de knoflook gepeld in een kommetje in de magnetron en pof m dan issie niet zo heeel scherp en sterk van smaak maar wel lekker knoflook :)

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik gebruik gewoon kruidenboterkruiden (van de landwinkel) en roomboter, ff roeren en klaar!

8. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,019
    213
    63
    bedankt!

Ik las ergens iets over dat je roomboter eerst moet smelten, doen jullie dat of 'prakken'jullie het?

9. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    ik heb wel eens oranjekleurige kruidenboter gegeten bij een eettentje, zó lekker! Iemand een idee wat daar bij zou zitten? Het smaakte wel als gewone kruidenboter, maar dan nét ietsje minder boterachtig.

10. Maia

Maia Niet meer actief

gewoon de boter op kamertemperatuur laten komen, ik doe er altijd kruiden bij die op dat moment goed groeien (altijd vers), dus meestal iets van bieslook, peterselie, rozemarijn enz., knoflook, zout/peper en een schep mosterd. Ik maak altijd ruim voldoende, doe het in kleine bakjes en dan lekker invriezen :) heb ik altijd wat in huis

11. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    1,007
    0
    0
    Huismama.
    Die doe ik er ook door. En dan nog knoflook en wat bieslook...

Share This Page