Slijmerige ontlasting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vica86, 28 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt Friso Allergy Care ivm koemelkallergie.
    Normaal is hier de ontlasting heel dun van en 'licht'groen van kleur.

Momenteel heeft hij nog steeds last van het provoceren van afgelopen zondag/maandag.

Maar sinds vandaag valt mij op dat hij veel meer krampen heeft, de ontlasting is ineens wat dikker en slijmeriger en ineens heel donker groen. Het ruikt echt mega mega zuur en zijn piemeltje is steeds heel rood (smeer ik in met witte vaseline, dit werkt heel goed tot de volgende poepluier er weer is en dan is het hetzelfde liedje weer).

Nou lees ik op internet dat er meerdere dingen kunnen zijn.

Tandjes-lijkt hij mij erg jong voor
    Ontsteking in de darmen
    Allergie-dan zou hij dus nog last moeten hebben van deze speciale voeding
    Bacterie in de darmen...

Herkent iemand dit en wat was het toen?
    Moet ik hiermee de HAP bellen ivm de mogelijke ontsteking of bacterie ofzo? Of maandag naar de huisarts?

2. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Hmmm dit herken ik. het lijkt me een buikgriepje als ik het zo lees (en het heert momenteel bij kdv). De oudste heeft het afgelopen week gehad en het was alleen diaree en gelukkig niet hoeven overgeven. Nu is de jongste bezig met diaree, lichte verhoging en rode billen. Mijn advies is vooral niet meer vaseline insmeren, want dan wordt het alleen maar erger! dat heb ik meegemaakt bij de oudste. Met sudo insmeren en miss even naar de huisarts.

Hier is het zelf nu zo erg dat ik special zalfje heb (ook met zink) maar dan van de appotheek en die werkt echt effectief (beter als sudo)

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

De vaseline creme werkt juist heel goed. Hij heeft geen verhoging of koorts, is niet suffig.. Dus echt een griepje kan ik mij eigenlijk niet goed voorstellen.

Het is ook niet zo dat het de hele dag door is (maximaal 3 poepluiers op een dag) en met diarree zul je toch meer poepluiers hebben neem ik aan?

4. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik lees even mee, want mijn dochtertje had dit ruim een week geleden ook ineens. Donker groen met veel slijm en een zurig luchtje. Ze had ook ineens meerdere poepluiers per dag, terwijl ze tot dan toe een keer in de week ontlasting had. Uiteindelijk is het na een weekje weer opgehouden. Ik ben niet naar de huisarts geweest, omdat ze gewoon goed dronk, geen verhoging had of een lusteloze/ zieke indruk maakte.

Mijn dochter krijgt enkel bv. En was wel wat verkouden.

Hoewel het nu dus weer over is, ben ik ook benieuwd wat het is geweest.

5. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Balleke: buikvirusje, klinkt plausibel. Mijn dochter gaat sinds 3 weken naar het KDV, dus die doet al rap mee dan.
    Uit ervaring: gaat dus van zelf over.

6. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Is het een witte creme? Want mijn man had toen gewone vaseline gesmeert en het werd alleen maar erger...:( En de arts zei ook dat moet je juist niet doen, want dan gaat het broeien.

Het heerst denk ik gewoon. Ik hoorde van meerdere mama's op kdv dat hun kids soort van buikgriepje hadden. En idd gewoon eten (normaal) en zich niet ziek voor doen of zo.

7. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ja de oudste heeft week geleden ongeveer gehad en idd ging vanzelf over...:)

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja witte vaseline.

Mijn zoontje gaat nog niet naar het kdv, mijn dochter ook niet. De enige waar hij mee in aanraking komt die naar school gaat is zijn halfbroer maar die zagen elkaar vandaag weer voor het eerst en hebben elkaar niet aangeraakt. Ook had hij dit al bij de 1e voeding.

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Maar wel fijn dat het bij jullie gewoon over ging. Maandag moet ik toch met hem naar de HA dus dan zal ik het dan wel voorleggen daar.

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook een poepkont de afgelopen dagen!
    Met als gevolg: rode billen... Ik gebruik maizena voor op haar billen: werkt perfect!
    Eerst zinkzalf gebruikt, maar dan blijft het zo nattig. Vaseline heb ik ook gehoord dat het kan gaan branden!
    De maizena neemt het vocht op en zo kunnen de billen goed herstellen. Maarja, als ze zo vaak blijft poepen....
    Verder heeft ze overigens nergens last van, geen verhoging, buikpijn etc. Zal wel weer over waaien...

Deel Deze Pagina