Ik gebruik altijd nestosyl op die jeukende bulten. Helpt bij mij wel goed. Verder helpt wierook (als je buitenzit) en kleding. Dus Ik heb savonds een legging en sokken aan. Of ik smeer me helemaal in met vieze deet. Of met citriodiol. Maar ze moeten altijd mij hebben helaas. Wat trouwens ook helpt is zorgen dat je in de tuin geen plasjes/poeltjes water hebt. Dus bijv potjes die vol geregend zijn legen en in de schuur zetten. Want daarin leggen ze de eitjes en heb je alleen maar meer muggen.
Ik smeer op de muggenbulten onctose. Dat koop ik in Frankrijk in de apotheek. Kost geen drol en helpt mij altijd goed (ben wel allergisch voor muggen). Gelukkig hebben we nu een hor, stuk minder last. In Duitsland bij de DM koop ik Insektenschütz. Dat is een middel zonder deet. Zit een stofje in wat ook in peper zit.
Preventief vitamine B complex gaan slikken!! Sinds ik dit gebruik in de zomer periode GEEN prikken meer. Je gaat er anders van ruiken, wat enkel de muggen merken
Kneten, knutjes, in Engeland heten ze midges en wees gewaarschuwd mocht je ooit naar Wales, noord-Engeland of vooral Schotland gaan: hele WOLKEN van die beesten. Wat een verschrikking. Ik dacht dat ik in een aflevering van de X-Files zat.
Wij hebben allemaal een ventilator. Muggen kunnen niet tegen tocht. Ik word alleen maar geprikt als ik vergeet de ventilator aan te zetten.
Goed dat je t zegt die staat nog op mn planning (Snowdonia o.a.). De horror van 3 stk. v.s. een wolk...IEK
Snowdonia is fantastisch, je moet het er niet voor laten. En de midges van Schotland zijn erger dan die van Wales. Goede anti insecten middelen meenemen. En in Schotland zit ik liever in een huisje ofzo dan op een camping, vanwege de midges. Als de wind gaat liggen en het is redelijk bewolkt (weinig Lumen) dan is het tijd om weg te wezen.
Vitamine b gaan slikken. Mijn zoon wordt ook helemaal lek geprikt . De dame van de drogisterij vertelde me dat je dan een geurtje gaat uitscheiden dat muggen niet lekker vinden. Ik weet alleen niet of het helpt want mijn zoon weigert ze te slikken….
Wat al gezegd is: ventilator aan en bij beten een wattenschijfje met azijn erop houden. Of airconditioning nemen
Maar ook snachts aan dan zo'n ventilator? Ik vind dat zelf altijd zo'n irritant geluid.. Maarja muggen zijn nog irritanter natuurlijk
Ik heb hem gekocht. Bij mijn zoontje al gebruikt.. wel klein flesje, dat is zo op vrees ik haha. Heb het zelf nog niet geprobeerd.
Smeer je dat op je lichaam dan bij preventief gebruik? Is maar zo'n klein buisje eigenlijk. Hoeveel gebruik je dan? En ook na de beet dus?
Citriodiol? Echt nooit van gehoord. Deet wil ik eigenlijk niet zoveel gebruiken.. Ik heb inderdaad ook altijd bij buiten zitten iets over de benen en sokken aan haha
Oh dat hoor ik allang niet meer. En is ook handig om aan te wennen, want zo kom ik de hele warme nachten ook nog eens prima door. Dubbel handig En als ik hem vergeet aan te zetten komt er onmiddellijk een mug in mijn oor zoemen en dat vind ik, naast het prikken, nog veel irritanter
Dit voor na de beet: https://www.soin-et-nature.com/nl/6184-apaisyl-0-gel-75-voor-topicale-toepassing-tube-30-g.html koop ik altijd in Frankrijk en ik reageer altijd super allergisch op muggen en met deze blijven het kleine bultjes en de jeuk is ook zo foetsie. Echt wat een verademing zeg!
Mijn oudste is helemaal leeg geprikt We worden allemaal bespaard behalve hij krijgt er ook nog eens een allergische reactie bij Straks even anti histamine proberen
citriodiol is een insecten werend middel. Het zit in de meeste Deet vrije muggensprays. https://www.kruidvat.nl/kruidvat-anti-insect-citriodiol-spray/p/4367140 https://www.prenatal.nl/bad-en-verzorging/verzorgen/baby-verzorgings-producten/care-plus-citriodiol-anti-insect-spray-natural-100ml-5299071.html/?utm_source=google&utm_medium=shopping&utm_campaign=surfaces&utm_content=gratis_google_shopping_clicks&gclid=Cj0KCQjwraqHBhDsARIsAKuGZeFpBNxqbyAGqh-Y_DT19eq-cMJ7EW83FjpueibK35cSGbI-TxK91K4aAp9wEALw_wcB