Verhuis hulp vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door trotsemamma1985, 17 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotsemamma1985

26 jun 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Als eerste wil ik even melden dat ik al jaren op deze site kom, maar heb een andere account aangemaakt een tijdje geleden! Mijn vorige was Ernemmertje namelijk!

Ik zit een beetje na te denken. Ik zit dus behoorlijk vast momenteel en als ik zou verhuizen zou mij en de kids dat een stuk beter doen (ik ga maar niet in details want dan is deze bericht wel 4 paginas lang haha of ff DMen!)

Nu zit het zo, ik ben eigenlijk eenzaam en heb eigenlijk niemand die mij kan helpen oververhuizen, of geld lenen, of wat mee kan helpen met wat klussen. Ook heb ik het financieel totaal niet breed (schulden dankzij ex). Verhuizen zou het uiteindelijk voor mij en de kids behoorlijk schelen in de kosten.

Maar ik maak mij druk, geen enkel hulp, geen geld en verhuizen naar andere gemeente (van gelderland naar noord holland). En verhuizen kost een hoop geld! Ook met de uitkering, die moet ik hier dan beeindigen en daar weer aanvragen, maar dan duurt het weer 3 maanden voordat ik het krijg.

Wie weet hoe het zo goedkoop mogelijk kan en waar ik eventueel vrijwilligers kan vinden (website ofzo je weet maar nooit)? Ben zelf ook maar alleenstaand met twee jonge kindjes.. Dat gaat zwaar worden maar uiteindelijk is het veel en veel beter!

Als dit niet duidelijk is mag je mij ook DMen hoor :)

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    En je hebt je eigen wel al in die andere provincie ingeschreven bij een woningbouwvereniging? Want sommige hebben echt jaren wachttijd of geven "eigen" bewoners voorrang. Hier is het bijv al 5 tot 10 jaar wachttijd.

In de tussentijd sparen om bijv verhuizers en verf en dergelijke te kunnen betalen?

En als je echt weinig hebt tegen die tijd dan kan je evt de woning woonklaar maken en dan zodra je geld hebt, wat schilderen en naar je zin maken.
    Dus niet alles van te voren schilderen en behangen, hoe graag je dat ook zou willen. Als er geen geld is is er geen geld.

En zeker niet aan het lenen van geld beginnen want daar schiet je niets mee op en er komt alleen maar meer ellende van.

Bij sommife gemeenten kan je een soort verhuisvergoeding krijgen.

3. trotsemamma1985

26 jun 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ga me binnenkort inschrijven. Weet niet precies of ik recht heb op urgentie maar daar krijg ik een (gratis) adviesgesprek over daar. Sparen gaat moeilijk maar probeer ik idd wel!
    Dubbel huur betalen gaat niet lukken dus dan is het hier uitschrijven daar inschrijven in gemeente, dat woonklaar maken moet dan dus best snel gebeuren denk ik.. Daarom maak ik mij ook druk haha.

Heb idd iets gelezen over bijzondere bijstand daarover, maar geloof dat dat sinds een paar jaar een lening is geworden.

Maar denk dat ik dan met alles erop en eraan wel zo'n 3000,- moet sparen?!

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik weet niet wat voor uitkering je hebt, maar waarschijnlijk een bijstandsuitkering als ik het zo lees. Ik zou er even met je klantmanager over praten hoe bepaalde dingen opgelost kunnen.
    Je kunt meer lezen op www.rechtopbijstand.nl.
    Ook weet ik niet of je in de schuldsanering zit of iets dergelijks. Als dat zo is moet je ook met hen overleggen of je kan en mag verhuizen. Die stoppen in ieder geval ook geld in een potje.
    Maar goed ik zou eerst kijken naar je financiele situatie en of je een woning krijgt in de andere gemeente.

5. trotsemamma1985

26 jun 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaa schuldsregeling ga ik binnenkort in, wat ik zo heb gelezen is dat hun het meestal juist goed vinden om te verhuizen naar een goedkopere woning en wat voordeliger is, kan bijv. daarna de auto de deur uit doen want nu kan dat niet ivm speciaal onderwijs kind 1 en gewone school kind 2. Lekker lastig allemaal, maar idd, heb ook een maatschappelijk werkster, ik denk dat ik het even met haar ga overleggen ook!

Kijk ver in de toekomst hoor, ben gewoon een druktemaker haha.
    Baal alleen dat ik er dan helemaal alleen voor sta wat best moeilijk kan zijn.

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Begrijpelijk, maar gelukkig heb je wel mensen om jeheen die je kunnen helpen.
    Ik zou zeggen probeer eerst de dingen voor de korte termijn goed te regelen (zoals schuldhulpverlening) en ga rustig met je maatschappelijk werkster de stappen uitwerken voor de verhuizing.
    Als je het te snel doet heb je kans dat niet alles goed geregeld is en dan ben je verder van huis! Heel veel succes

7. 0611inge

0611inge Actief lid

9 feb 2011
    188
    0
    0
    Ik zou ook heel goed kijken naar waar je in noord holland naartoe wilt, want er zijn vaak lange wachtlijsten. Als voorbeeld Alkmaar zit je als snel tussen de 4 en 8 jaar en urgentie kennen ze hier niet.
    succes in ieder geval

8. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Als je een maatschappelijkwerjer hebt kan je kijken of je misschien bepaalde fondsen kan aanschrijven. Ik weet natuurlijk niet waarom je verhuist naar een andere provincie, maar je zal vast een boel hebben meegemaakt waardoor die keuze beter is voor jou en je kindjes. Waardoor er misschien een fonds is die jou wil helpen om een nieuwe start te maken.

Ook kan je kijken of je na inschrijving op nieuwe adres in aanmerking komt voor verhuiskosten.
    Ikzelf heb dit ook gehad en heb inrichtingskosten aangevraagd voor mijn huisje. (ben van gelderland naar friesland verhuist ivm scheiding en huiselijk geweld, veiligheid) Na mijn scheiding had ik dus geen huis en geen spullen meer en had geen mogelijkheid om die terug te krijgen. Toen heb ik in Friesland een bijstandsuitkering aangevraagd en gelijk inrichtingskosten. Door mijn verhaal hebben ze me geholpen in vorm van een lening bij de kredietbank, en kreeg ik elke maand bijzondere bijstand voor de helft van het maandbedrag. Nu werk ik inmiddels en los ik zelf de lening af en ben daar klaar mee in februari. Ook had ik schulden in die tijd, maar sociale dienst stond borg voor mij en zorgde dat het maandelijkse bedrag direct werd overmaakt naar kredietbank.

9. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Ik raad je in ieder geval aan niet meer schulden te maken ten behoeve van je verhuizing. Kosten van je huidige spullen mee verhuizen hoeven niet zoveel te zijn. Eenmaal in je nieuwe woning kun je 2de handsspullen gaan verzamelen. Vaak doen mensen van alles voor niks weg, gratis ophalen enz. Je kunt een organisatie aldaar benaderen of ze je er mee kunnen helpen.

Deel Deze Pagina