galaxy s5 werkt niet goed

Discussie in 'De lounge' gestart door brownielover, 27 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.164
    3.044
    113
    Nederland
    Sinds 2 maanden heb ik een nieuwe telefoon. Samsung galaxy s5.

Vanaf begin af aan heb ik al problemen met het toestel. Als ik mensen bel, kunnen zij mij vaak niet verstaan waardoor ik weer opnieuw moet terug bellen. Telefoon is toen na 3 weken opgestuurd, nieuwe software er op gezet en weer terug gekregen. Is een kleine maand goed gegaan en sinds deze week vertoont hij weer dezelfde mankementen.

Ook ben ik overgestapt van provider. Ik heb nu sinds gisteren mijn nieuwe sim kaart van nieuwe provider er in zitten, en de telefoon geeft aan dat er geen netwerk is. Als mensen mij bellen krijgen ze te horen dat deze telefoon niet bereikbaar is.
    Mijn signaalsterkte staat ook uit (balkje met normaal 5 streepjes heeft nu 0 of 1 streepje). Contact opgenomen met nieuwe provider maar in hun systeem werkt alles bij mij naar behoren en heb ik ge woon verbinding.

Weet iemand wat ik hiermee kan doen? Heb ik bijvoorbeeld recht op een nieuw toestel oid? Of gaan ze hem weer "repareren"? Dan ben ik hem sowieso 3 weken kwijt Zeiden ze. En ben bang dat dit gewoon een fabrieksfout is ofzo. Of zal het de sim kaart zijn? Ik heb de telefoon afgesloten bij kpn via te Phone house.

Heb hem zelf al gereset naar fabrieksinstellingen maar problemen blijven. Heb ook altijd pech met telefoons, mijn vorige moest ook 2x vervangen worden:(

2. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Heb je kaartje al even gecheckt in een andere nog werkende telefoon? Dan weet je zeker dat het probleem niet, of juist wel, in je nieuwe sim kaartje zit.

Oh en misschien bijvoorbeeld het kaartje van je vriend/man even in jou samsung, om te kijken of de problemen eventueel weg zijn?

3. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.164
    3.044
    113
    Nederland
    Ja heb ik geprobeerd. In mijn oude telefoon heb ik dezelfde problemen en met mijn oude sim kaart kan ik nog steeds bellen en heb ik wel bereik.. Heel raar

4. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Dus toch je sim kaart. Dan moeten ze gewoon een nieuwe leveren lijkt me? ☺

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    hmm.. vond het al vreemd dat ik vrij nieuwe s5 telefoons op de verkoophoeken zag staan..
    misschien ligt het gewoon aan de telefoon zelf?
    of je simkaart moet nog geactiveerd worden?

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.164
    3.044
    113
    Nederland
    Heb kpn gebeld (Vodafone niet bereikbaar) en is een combi probleem. Ze snapte niet dat ik met mijn oude kaart bellen kan aangezien t abbo is gestopt. Maar met de nieuwe heb ik geen of nauwelijks bereik dus ik bel tot maandag nog met Vodafone kaart (als die het doet). En dat mensen me niet kunnen horen tijdens bellen ligt waarschijnlijk wel aan de telefoon omdat ik dit bij de oude sim kaart ook had. Leuk overstappen en een nieuwe telefoon nemen.... :p hopelijk kunnen ze t goed oplossen en krijg ik geen extra kosten van Vodafone :s

7. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Waardeloos zeg! Ik hoop voor je dat het netjes opgelost gaat worden, nieuwe telefoon èn een nieuw kaartje.

Ik heb zelf een S5, en super tevreden 😁

8. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Bij mijn vriend (ook Vodafone) bleek het toen aan de simkaart te liggen! Toen hij een nieuwe had gehad, nergens meer last van. Dus ik zou zeker achter een nieuwe sim aan gaan :) En het kostte hem trouwens niks extra's hoor.

9. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Nee, je hebt geen recht op een nieuw toestel, hierbij ligt de Max op 14 dagen en word death on arrival genoemd. Dat je de problemen vanaf het begin had maakt daarin niks uit. Bij garantie moet de verkoper de kans krijgen het toestel te maken. Bij telefoons geld dit 3x zelfde defect (dit moet ook geconstateerd zijn) binnen afzienbare tijd, reparatie mag maximaal 30 dagen duren. Een s5 is waterdicht en moet inderdaad altijd opgestuurd worden ivm ip67 certificering (= waterdichtheid).

Je oude kaartje = Vodafone begrijp ik. Het kan zijn dat het abonnement nog niet is in gegaan of dat de portering is mislukt. Als je in de mogelijkheid bent zou ik naar een kpn winkel gaan (vergeet id en bankpas niet) voor een andere simkaart.

Toestel moet helaas echt via the Phone house, aangezien je het daar hebt afgesloten. Mocht je nog problemen ondervinden met je abonnement kan ik morgen voor je kijken, PB me dan even als je wil

10. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Nog net even nagevraagd bij m'n vriend, maar het kwam toen en door de simkaart, en hij zat niet op het goeie netwerk. Hij stond op 4G only, maar dat was toen nog niet goed uitgerold bij ons in de omgeving. Daarom had hij ook continu slecht bereikt. En dat is toen omgezet naar 3G, sindsdien nergens meer last van gehad :)

11. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.164
    3.044
    113
    Nederland
    Dankjewel voor je uitgebreide reactie!

De vrouw van kpn zei dat ik mijn telefoon gewoon via kpn kan laten repareren omdat ik via the phone house geen verzekering heb afgesloten. Maar dat kan dus niet en moet wel via the Phone house?

Ik ga morgen iig Vodafone bellen en kpn, en ik rij even langs voor een nieuwe simkaart.

Wat repareren hij is nu 1x opgestuurd dus ik moet hem nog 2x opsturen als het defect zo blijft. En als het dan nog niet opgelost is krijg ik een nieuwe? Hopelijk komt het niet zo ver maar wel irritant als je net een nieuwe telefoon hebt. Mijn "vervangend" telefoon stamt uit het jaar 0 dus ik zie er als een berg tegen op als die weer een tijd weg is haha.

Bedankt iig voor je reactie als ik er niet helemaal uitkom morgen bij kpn en Vodafone pb ik je even.:)

12. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    De garantie op hardware (telefoon , tablet enz) gaat via de (web)winkel, ook al is het abonnement van kpn of Vodafone. Dit omdat stel dat kpn het toestel onder garantie repareert, ze dit niet terug kunnen vragen bij bijvoorbeeld samsung omdat het toestel niet door kpn is verkocht.. ik zou eerst even uitzoeken hoe het nou zit met de simkaart die niet werkt en kijken of het dan is opgelost. Daarmee sluit je uit dat het aan de simkaart ligt ipv aan het toestel.

Het opsturen, maken en vorm van garantie vind ik niet echt meer van deze tijd, maar vaak ben je al een week kwijt met opsturen en terug sturen, op de goede afdeling komen enz en om die reden dus inderdaad te lang. Vaak krijg je met een verzekering een leen toestel, met garantie zijn ze dit niet verplicht.

Succes! Als er iets is hoor ik het wel :D

13. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    De s5 was mn grootste miskoop ooit
    Om deze redenen heb ik m dus ingeruild voor een iphone

14. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik heb hetzelfde met de S5. Vaak bel ik mensen en horen ze mij wel maar hoor ik niets. Als ik m op de speaker zet dan wel.
    Als ik aan het bellen ben en wil even in mn menu kijken gaat heel het ding flippen. Ook word hij extreem snel warm en vind het eigenlijk in zn geheel maar een rot toestel. Wil m t liefst opsturen maar heb geen 3 weken vervanging.

Deel Deze Pagina