Muggen!

Discussion in 'De lounge' started by Dahlia, Jul 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Heb jij vaak last van muggen?

1. Ja, soms.

2. Ja, elke nacht word ik lek geprikt.

3. Nee, nooit eigenlijk!

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Echt gek word ik momenteel van die beesten.
    Ik word constant gestoken door de rotbeesten. Vooral bij mijn voeten en op mijn benen. Laatst ben ik zelfs ook op mijn wijsvinger geprikt.
    Gisteravond hadden we nog maar net het licht uit en toen hoorde ik muggengezoem om mijn hoofd. Toen ik het licht aandeed en vlug in de aanslag ging zitten op het randje van het bed, met electrische vliegenmepper in mijn handen, was hij nergens meer te bekennen.
    Wat zijn het toch een rotbeesten.

Wie heeft hier ook last van?

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Toen ik thuis woonde had ik er ook altijd last van... Nu woon ik in een ander dorp samen met mijn man en ik ben nog geen 1 keer gestoken en mijn man ook niet.
    Heel soms hebben we hier ineens giga veel muggen maar die steken niet (wonen aan de zee)

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb niet zo heel veel last van muggen maar zit er een in de slaapkamer dan hoor ik hem altijd heel snel en dan slaap ik niet eerder dan dat zij dood is.
    De lamp gaat aan en ik ga speuren en wachten tot ik haar zie om dan vervolgens te roosteren.

4. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Ik word ook altijd helemaal lek geprikt, terwijl mijn vriend totaal geen last heeft.. Niet eerlijk dus.
    Het mooie? Nu ik zwanger ben word ik ineens helemaal met rust gelaten door de muggen, en is mijn vriendje de klos :D

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Ik ben ook altijd de dupe en manlief blijft ongedeerd.
    En waar ze vandaan komen?
    Heb overal horren, dus snap er niks van!
    Lang leve de electrische vliegenmepper en de azaron :p

6. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Klamboe kopen, bij de Xenos, zo'n vierkante.
    Echt sinds we dat ding hebben slapen we super relaxed.

7. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Heb ook zon klamboe maar dan van de camping winkel. Past een 2 persoons bed RUIM in. Echt onwijs fijn ding.
    Alleen....nu ik zon leuke klamboe heb slaan ze hun slag nog steeds als ik op de bank zit tv te kijken. Dus lek geprikt word ik nog steeds. Alleen lig ik iig niet meer wakker van het gezoem (helaas nog wel van de kriebelende bultjes :( )

8. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Citroengeraniums schijnen de muggen weg te houden.

Hier is het ook elke zomer raak, maar we hebben wat spul voor in het stopcontact. Helpt perfect.

9. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Een ventilator in je slaapkamer, helpt echt.
    En veel spinnen voor het raam (boeh, ben er bang voor maar ze eten wel muggen)

10. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Ik heb er totaal geen last van! En waarom niet? Heb een grote chemische rode spuitbus in de slaapkamer waarmee ik ze kapot maak. Vapona of zoiets :D En verder beneden en boven van dat kliiteband langs de ramen en stof er tegen. Kun je bij de Lidl kopen ;) Anders zou ik helemaal GEK worden want ik haaaat die smerige t***ng beesten.

11. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Er werd genoemd dat je ook een klamboe kunt kopen. Maar die dingen lijken me verschrikkelijk. Moet je 's nachts plassen, kun je eerst de opening zoeken en bij terugkomst weer. Teveel gedoe, dan maak ik mijn mannetje wakker.

En we hebben zo'n citrotinella geur ding naast het bed staan, maar ondanks dat komen ze toch gewoon.

En manlief word nooit gestoken. Hebben vrouwen lekkerder bloed of zo?

12. k3lly

k3lly Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,091
    2
    38
    Female
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik ben altijd zwaar de pineut, wij wonen aan het water, en dat houdt in met dit warme kleffe weer heeeeeeeel veel muggen. En IK wordt altijd gestoken, mijn vriend nooit! Blijkbaar vinden ze mij erg lekker :(

13. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik ben alergisch voor muggen (we noemen ze neefjes) en heb er alles aan gedaan om zo min mogelijk gestoken te worden
    1.Door licht te slapen en bij elke zoem ze dood te slaan
    2.Door de ramen dicht te houden en het licht snel uit te doen als we gaan slapen (want er ging een gerucht dat ze infrarood kunnen zien,ze reageren dus op warmte)
    3.Van die horgazen kopen en duimen dat het werkte

Toen ben ik gaan kijken hoe die krengen werken
    Waar ik achter ben gekomen is dat ze houden van adem
    (koolstofdioxide) en zweet
    Nou lekker dan dacht ik!
    Spoelen voor ik ga slapen en zoveel mogelijk ademen onder de dekens
    Geloof mij dat werkt dus ook niet die **** gaan dan alsnog je blote huid leeg steken...

Hmmm...Nog maar een keer googlen!

En wat ziet mijn oog??
    Ze kunnen niet tegen wind hoe zacht die ook maar is
    Oplossing:
    Een plafonwaaier!
    Wat een uitvinding!
    Lekker koel en GEEN neefjes!
    Ik kan nu voor het eerst van mij leven de ramen open hebben en lekker doorslapen in de zomer!

En geloof mij er zijn zelfs mensen die hun laten steken zodat het vrouwtje vol is en niet meer gaat zoemen langs je oor
    Dat geluid maken ze alleen als ze honger hebben

14. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik ben van de week ook lekker lek geprokt, hoorde er 1 zoemen die heb ik dood geramt maar zijn vriendje was er schijnbaar nog en die heeft me te pakken genomen.
    had nooit een allergische reactie er op gehad maar heb nu toch een mega bult ,knal rood ,mega groot, hard en warm , en dan lekker vlak bij me knie holte dus dat loopt ook nog is verrot.
    hopelijk slinkt ie snel want dit is ook geen harde.

15. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Het was inderdaad even wennen. Inmiddels duik ik er gewoon onderdoor als ik eruit moet... en na het plassen weer eronderdoor terug mijn bedje in! En het is maar een paar maanden van het jaar, 's winters ligt de klamboe in de kast. En bij het eerste gezoem... hangen we hem weer op.

16. droombeebje

droombeebje Bekend lid

Jun 7, 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons in huis bijna geen last van muggen (heel hard af kloppen). Maar we hebben dan ook voor alle ramen en deuren horren. Dit helpt bij ons enorm, wonen namelijk in een mugrijke omgeving. Ook hebben we voor noodgevallen een klamboe boven ons bed hangen. Als we die gebruiken stoppen we die bij ons matras in, omdat we ons zelf er anders inwikkelen of hij opengaat en de muggen alsnog naar binnen vliegen.

17. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik had gisteren weer gigantisch last van muggen, maar komt misschien omdat we gisteravond het raam hadden openstaan in huis, omdat het best warm was. Werd weer overal gestoken en manlief weer niet.

Ach, zo'n klamboe is niks voor mij/ ons.

18. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Waarom kopen jullie geen plafonwaaier ?
    Dat helpt zoooooooo goed he

19. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Het lijkt me echt heerlijk, maar vind het absoluut niet mooi en sfeervol. En in de winter vergeet je dat ding af te stoffen en als je hem dan in de zomer weer aanzet na al die tijd dan is je hele woonkamer wit van de stof. :D

Share This Page