Hooi, Help ik heb echt super veel pijn in me onderbuik eerst was het licht en af en toe nu komt de pijn continu!!!! Net weeen echt doet zon pijn! Het is een zeurende pijn in de onderbuik met daarom steeds felle fikse steken ik moet de pijn echt weg zuchten en ik mag maar om de 6 uur para ivm b voeding. Huisartsenpost zei para om de zes en ze zei kuur werkt pas ongeveer 24 uur later heb 14:00 ingenomen. Wat moet ik nou de pijn zakt niet af en in me rug/flank rechts ook niet
Als het zoveel pijn doet weten ze dan wel zeker dat je geen nierbekken ontsteking hebt? Verder helpt bij mij een warme kruik en diclofinac (ik ben blaaspatient en dit is het enige wat helpt tegen ontstekingspijn voor mij) pijnstillers helpen mij verder niet helaas. Wat rot zn ontsteking! Sterkte en beterschap en vooral veel water drinken!
Onzin je mag gewoon 4 keer per dag 2 pcm van 500 mg per stuk nemen! Verder helpt het om veel te drinken, klinkt misschien raar in jouw geval maar zo 'spoel' je de bacterien weg. Als je echt de pijn weg moet zuchten zou ik als ik jou was ook even je temp op meten, als je koorts hebt moet je weer de HAP bellen, dan kan het over zijn gegaan in een nierbekkenontsteking.
Zeker dat het niet al nierbekkenontsteking is? Heb je koorts? Ik zou zeggen warme kruik pakken, veeeeel drinken en dus veeeel plassen. Als het echt niet uit te houden is, zou ik toch HAP even raadplegen. Ik heb zelf NBO gehad en ging door de grond van de pijn. Wacht niet te lang als je twijfelt. Sterkte!
Veel water drinken, vit. C bij slikken (2000/3000 mg, helpt echt!) en andere 'zure' dranken drinken (cranberrysap, citroensap, sinaasappelsap), warm houden (kruik, in bed), als je moet plassen op de w.c. gaan zitten en verder antibiotica kuur innemen volgens recept. Bij (te) veel pijn HAP en HA raadplegen.
Oefff dat doet vreselijk pijn. Zoals ik nu lees lijkt het wel dat je nierbekontsteking hebt Ik heb zelf al meerdere keren nierbekontsteking gehad, en dat doet inderdaad nog pijner als weeen. Zorg er in iedergeval voor dat je heeel veel water drinkt.
Inderdaad, veel vitamine C. Het overschot komt in je blaas en het zuur doodt de bacteriën. Vooral doen voordat je gaat slapen, want dan zit het de hele nacht in je blaas en kan het goed zn werk doen. Beterschap! Die pijn van bo is echt verschrikkelijk.
Inderdaad, heel veel drinken en vooral iets met veel zuren zoals cranberrysap en dan zorgen dat je ook heel veel moet plassen, ook al doet het nog zo zeer. De Etos (en vast nog andere drogisten ook) hebben ook cranberry bruistabletten waarvan je dagelijks 1 moet oplossen in water. Zodra ik iets 'voel' opkomen drink ik daar dagelijks een glas van en komt er geen onsteking. Hier heb je nu niets aan, maar ik raad je aan om ze even in huis te halen voor een evt. volgende keer. Ik hoop idd voor je dat het geen nierbekken-ontsteking is, sterkte!
Volgens mijn uroloog heeft cranbarrysap geen zin. Je kunt beter de tabletten/capsules gebruiken omdat de concentratie in sap te verwaarlozen is en 2 tabletjes wel werken.
Een nierbekkenontsteking voel je niet in je onderbuik. Dan voel je pijn aan de zijkant en achterkant van je rug! Bij blaasontsteking MOET je antibiotica halen en deze kuur echt afmaken. Als je wat urine inlevert kan de huisarts het zo testen. Voel je de steken echt onderin of rechts aan de zijkant? Als dat laatste het geval is kan het ook je appendix (blindedarmontsteking) zijn. Hoe dan ook, de warme kruiken zijn lief bedoeld maar als het om een ontsteking gaat moet je warmte vermijden. Bacteriën broeien lekker verder met die warmte wordt het alleen maar erger. (dus ook even niet in bad). Ik ben een leek maar mijn mening is als volgt: paracetamol onderdrukt de pijn (oke nu niet helemaal) maar wat belangrijker is is wat de pijn veroorzaakt! Ik zou toch wat meer duidelijkheid willen. Beterschap!
Bij mij helpt het zeer zeker, ook de capsules neem ik af en toe maar ik gebruik ze dan ook als ik (nog) geen ontsteking heb, niet alleen als het eenmaal zover is, dan is het een beetje mosterd na de maaltijd maar dan moet je alsnog veel drinken en sappen met vitamine C zijn echt wel het beste dan en zo zuur mogelijk. Mijn huidige (en vorige) huisarts zei dat zowel cranberry-sap als capsules prima werken. (Naast idd een antibiotica-kuur natuurlijk als je eenmaal een onsteking hebt!)
Bedankt voor de tips. Ik was inderdaad nog gegaan naar de hap. Ik hield het niet meer!! Het voelde echt in me vaginastreek en ik dacht aan een niersteen! De ha zei als het een niersteen is moet je er toch uitplassen. Ik kreeg Diclofenac maar heb niet genomen, de pijn nam af toen ik daar weg was. Best raar. Ik durf ook niet verder te gaan met me antibiotica me dochter heeft vandaag twee hele voedingen uitgespuugd lag gwn plas op de grond terwijl ze in ledikant lag en zichzelf helemaal onder gespuugd, was zo zielig. Ik ga cranberry sap halen en veel drinken en kijken wat het doet en dan als het niet weg is moet ik maar verder met antibiotica. Ik haat medicijnen ik weet niet waarom
Ik zou ab kuur wel afmaken. Als je stopt heb je kans dat de bacterien weerstand krijgen tegen de ab en dan helpt die ab niet meer. Je bent dan resistent geworden.
Antibiotica gebruiken heeft alleen zin als dat precies volgens de voorschriften gebeurt. Als de kuur voortijdig wordt gestopt of de tabletten onregelmatig en niet precies volgens de voorgeschreven dosering worden ingenomen, bestaat er een grote kans dat de infectie niet verdwijnt. Dit komt omdat dan niet alle ziekteverwekkende bacteriën zijn gedood en opgeruimd. Een ander risico van te vroeg stoppen is dat de bacterie resistent (= ongevoelig) kan worden voor dat antibioticum. Als het om welke reden dan ook niet lukt u aan de voorschriften te houden moet u dit altijd melden bij uw behandelaar.
Zoals gezegd, wél je antibioticakuur afmaken. Je kan anders resistente bacterien kweken en dan ben je verder van huis (en je dochtertje wellicht, als je haar per ongeluk besmet). Ook blijven gebruiken als je klachten weg zijn! Cranberrysap helpt bij mij altijd prima, ook toen ik heftige blaasontsteking had. Veel drinken, veel plassen. Heb je anders een voorraadje borstvoeding voor je dochtertje? Mss mengen met kunstvoeding om het tijdens de kuur te rekken? Sterkte!
niet stoppen met de antibiotica, heb je gekolft? dat geven zo niet dan zou ik toch gaan mengen met hypoallegeen kunstvoeding. Je dochter heeft niets aan je als jij in het ziekenhuis ligt met een verwaarloosde nierbekkenontsteking en wel die diclo nemen voor de nacht anders ga je vannacht weer.
Uroloog heeft wel veel meer kennis dan een ha over blaasontstekingen. Ik luister dan ook liever naar het advies van de uroloog dan van de ha. Maar als het voor jou mede helpt om blaasontstekingen te voorkomen vooral gebruiken! Ieder lichaam zit weer anders in elkaar! Iemand zei hier ook dat kruiken slecht zijn, voor mijn lichaam niet want ik krijg ontstekingen omdat mijn bekkenbodemspieren veel te sterk zijn. Daardoor kan ik niet alles uitplassen (er blijft dus een residu achter in mijn blaas waardoor bacterien groeien). Een kruik helpt mijn spieren te ontspannen wat een erg positief effect heeft in mijn geval. Zo zie je maar voor iedereen werkt wat anders! Als ik een tijd een slechte periode heb (= elke 2a 3 weken een ontsteking) dan neem ik ook wel eens wat biertjes thuis (ik drink normaal nooit thuis, tis echt een noodmiddel) dan blijf ik plassen en heb ik een stuk minder last!
Heb jij wel goed doorgegeven dat je borstvoeding geeft. Dan krijg je namelijk een andere ab kuur. Je kan gewoon door blijven voeden.
Ik zou je kuur dus echt wel afmaken want dadelijk heb je een nierbekkenontsteking te pakken en dan kruip je van de pijn.