#%^}-muggen!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Katalaya, Jul 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Fijn, een muggenallergie in combinatie met zwanger zijn...

Normaal gesproken kan ik die verrekte uitzuigertjes redelijk van het smakelijke lijf houden met DEET, maar helaas: google leert me dat dat een no-go is.

Mijn bloed is voor die monstertjes een dusdanige delicatesse, dat ik ze geniepig hoor schaterlachen zodra ze me met citronella-zooi zien slepen.

Nu heb ik zo'n stekker geprobeerd die blijkbaar werkt met het motto 'vuur met vuur bestrijden': het onding produceert nog een irritanter geluid dan die uitzuigertjes zelf. Zo'n hoge, knersende pieptoon die doet denken aan een kruising tussen een hele oude stoffige TV en met je nagels over het schoolbord.

Ik troost mij met de gedachte dat het tenminste voor een soort van natuurlijke selectie zorgt: mijn gloeiende allergie plakkaten en kapotgekrabde vleeswonden zijn veroorzaakt door heule zielige - want blijkbaar stokdove - muggen.

De slaapkamer een uurtje voor het slapen gaan tot chemische zone transformeren met woest gif, en dan deuren en ramen gesloten houden is ook geen optie. Zonder zuurstof in mijn slaapkamer halen KatMan en ik de ochtend niet...

Wie weet een wondermiddel? Ik word ramgek, die PrikParasieten drijven me tot waanzin!

2. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    Ik gebruik dat wel gewoon ! Er staat namelijk niet dat het niet mag maar dat je er maar 30 procent van mag gebruiken! En dat het schadelijk is in het eerste trimester maar die ben je al voorbij! Ik spuit het hier lichtjes op en in de ochtend haal ik het er weer af !

3. laatbloeier

laatbloeier Actief lid

Nov 27, 2011
    203
    0
    16
    Je mag wel deet gebruiken, in de vorm van autan spray!
    Zit 20 % deet in en bij mij werkt dat gelukkig goed genoeg.
    Ik gebruik het zo min mogelijk, maar levend opgegeten worden door die krengen is ook niks....

4. Sas1983

Sas1983 Actief lid

Dec 6, 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een muggen allergie. Ik heb juist op internet gelezen dat je tot 30% deet mag gebruiken. Ik gebruik nu al weken muggenmelk roller van jaico (20% deet) sindsdien weinig tot geen last van muggen gehad.
    Een klamboe werkt ook super maar niet als je 's avonds lekker buiten zit.
    Succes met de terror beestjes!

5. belgje1976

Jul 1, 2012
    98
    0
    0
    buitenschoolsde kinderopvang
    belgisch limburg
    ik weet er alles van, ik word ook elke avond opgegeten door de muggen. een tijd terug heb ik er allergisch op gereageerd. die dingen voor in stopcontact te steken werken helemaal niet :((

6. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Whoehoeiii! Autan heb ik nog in mijn nachtkastje liggen!

Ik heb even de bijsluiter opgezocht, en inderdaad alleen niet tijdens de eerste 3 maanden.

(De vorige keer was ik pril zwanger, en had ik mijn gebruikelijke, hoog geconcentreerde DEET opgezocht, wat dus niet mocht. En omdat ook in Autan DEET zit, was me dat blijven hangen...)

Ikke blij!

En mocht het niet helpen, ga ik zeker de andere tips proberen!

7. mar9

mar9 Actief lid

Oct 28, 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi, ik vind een zoemende mug om m'n hoofd, vooral als ik hem niet kan zien in het donker, echt vreselijk, bloedirritant! Bestaat niks ergers als dat!
    Maar 's morgens wakker worden met een muggenbult, vind ik gewoon lekker hahaha! heerlijk om de hele dag die jeuk weg te kunnen krabbelen, hahaha! :D

Best raar hè?;):p

8. rinnie

rinnie Bekend lid

Apr 11, 2008
    660
    0
    0
    Whahahaha jij moet columns gaan schrijven, geniaal beschreven :D .

Ik heb er vooral de afgelopen dagen last van gehad, terwijl er al jaren geen mug meer op onze kamer is geweest. Helaas weten ze me nu ook te vinden, gruwelijk irritant! Morgen maar eens Autan halen, kijken óf dat helpt.

9. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

Oct 4, 2011
    1,528
    59
    48
    Wij hebben deuren en ramen open daardoor tocht het lichtjes door en daar houden muggen ook niet zo van, dit jaar nog geen een prikje terwijl ik normaal lekgestoken word.

10. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Hier ook eentje met muggenallergie. Mijn tips:

Voor de bulten: Azaron creme halen bij de apotheek. Zit antihistamine in (wat je dus niet mag slikken tijdens de zwangerschap, maar wel smeren). Het helpt erg goed tegen de grote bulten!

Ter voorkoming van steken: elke dag een glas Bitter Lemon of Tonic drinken. Dat is een van de weinige dingen die echt goed helpen. Naast de deet (max 30% inderdaad).
    Tip voor na de zwangerschap: slik in tijden dat je veel gestoken wordt een heel licht antihistamine tabletje. Loratidine ofzo, gewoon elke dag, vraag je huisarts om een receptje. Dan heb je nauwelijks meer last en steken ze je man :)

Sterkte de komende tijd

11. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Bedankt voor je tips. Bij Azaron zweer ik al sinds jaar en dag.

Ik heb gisteren gewoon Autan gebruikt, en het is gelukkig al een stuk minder.

En KatMan steken? Muggen verhongeren nog liever dan dat ze op hem overstappen. Mazzelpik.

12. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Haha, dat dacht ik ook, tot ik begon aan de Tonic. Toen staken ze echt mijn man, die ze normaal NOOIT steken :)
    Dus probeer het maar eens.

13. niekenie

niekenie Actief lid

Feb 29, 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    hier worden er citronella kaarsen gebrand a volente ,zit er zo een baygon apparaat in ZONDER GELUID ,smeer mezelf meerdere keren per dag in met een zalf tegen de jeuk en extra beten op basis van kamille en citronella
    tot nu toe helpt t redelijk ,deze zomer NOG maar een 50beten gehad

14. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    2,177
    0
    0
    De kaarsenfabriek is blij met mij! Elke avond zit ik omringd door citronella kaarsen lekker in de tuin, ingesmeerd met OFF (koop ik op Aruba) en nog ben ik onweerstaanbaar voor die bloedzuigertjes!
    Maar vanwege mijn heftige op muggenbeten slik ik na elke beet tavegyl,beter dan een stootkuurtje Prednison. Werkt bij fantastisch en mag gebruikt worden in de zwangerschap....
    Manlief wordt dan voor die krengetjes een stuk aantrekkelijker...

15. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Alleen al om 'gerechtigheid-technische redenen' klinkt dit steeds interessanter!

16. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Wat ook schijnt te helpen is vitamine B1 te slikken. Wordt je bloed zuur van net als van knoflook. Houden ze niet van.

17. rinnie

rinnie Bekend lid

Apr 11, 2008
    660
    0
    0
    Hihihi :D:p

18. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    Dacht al dat het aan mij lag! Normaal heb ik hooguit 1 bultje in de 2 jaar.... Maar nú....pfffff ze hebben een lichte voorkeur voor mijn linkerenkel. Ziet er niet uit, hele dikke bulten en schijven. Maar erger vind ik ook dat gezoem hoor, vre-se-lijk! Gisteravond zaten er 3 in onze slaapkamer, begin toch ernstig te twijfelen aan onze horren;)
    Die van Bitter lemon ga ik zeker onthouden!

19. Kreeftje89

Kreeftje89 Actief lid

Dec 8, 2011
    465
    0
    16
    Female
    Mama /huisvrouw zijn genieten van ons 3 mooie mann
    Den Helder
    ik ben ook super allergies voor die kleine duivels als ze mij prikken dan heb ik geen muggen bult maar een een hele opgezwolle arm, voet of been waar ze ook maar prikken. als ik er alleen al een hoor raak ik al in paniek en vlieg ik hysterisch met een slipper door de slaapkamer en ga niet eerder slapen tot ik hem te pakken heb.

oplossing is dichtbij man lief heeft zo,n vliegen ding die je normaal voor de deur hangt nu voor ons slaapkamer raam geknutseld raam kan gewoon lekker wijd open en die herrie schoppers blijven lekker buiten. slaapkamer deur dicht kunnen ze ook niet vanaf binnen komen.
    en altijd licht uit laten als je raam open staat daar komen ze namelijk op af.

20. Peacock87

Peacock87 Bekend lid

Jan 8, 2012
    622
    0
    0
    Ik heb sinds dit jaar ook een hor voor ons slaapkamer raam en er is nog geen muggenbeet te bekennen! :D ideaal!!
    Normaal was ik rond deze tijd ook al lekgestoken..

Share This Page