Vaginale ongemakken

Discussie in 'De lounge' gestart door MSL12, 26 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Ik heb sinds eergister pijnlijke binnenste schaamlippen. Het is heel erg gevoelig bij aanraking maar ook bij zitten of lopen het voelt gewoon niet helemaal fijn alsof het heel beurs is en gevoelig.

Ik heb verder geen afscheiding oid en het ziet er ook niet heel rood of gezwollen uit.

Zou het toch iets van een schimmelinfectie kunnen zijn of iets anders?

Ik heb vorige maand wel een spiraaltje laten zetten en ik was ongesteld geworden nu weer over maar weet niet of dat nog iets ermee te maken kan hebben?

Afgelopen dagen door de ongesteldheid ook geen gemeenschap gehad dus ook niet te wild geweest :)
    Als het blijft dan ga ik wel even de huisarts bellen. Maar misschien iemand die dit bekend voorkomt?

2. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    Soms heb ik het wel eens door inlegkruisjes of maandverband. Zou het daaraan kunnen liggen?

3. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    het zou kunnen heb wel afwisselend maandverband, inlegkruisjes en tampons gebruikt. Maar heb het normaal daar niet van. Gaat dat bij jou snel weer over?

4. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.570
    3.904
    113
    Vrouw
    H
    Herken dit ook wel bij gebruik van maandverband, soms wel en soms geen last van, ook bij bepaalde merken meer last dan bij andere. Misschien is er iets van ingrediënten veranderd waar je ineens niet tegen kan. Denk ook dat zweten met het warme weer van de afgelopen week in combinatie met maandverband ook irritatie kan veroorzaken. Duurde meestal een paar dagen voor het weg was, niet superlang.
    Ik smeerde soms met cicalfate van avene, dat verzacht zo wel wat.
    Sinds ik wasbaar maandverband en een cup gebruik helemaal niet meer gehad, tot ik een aantal weken geleden tijdelijk toch weer gewone gebruikte ivm omstandigheden, toen had ik het wel weer.

5. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.308
    8.777
    113
    Vrouw
    Ik heb dit een tijdje terug ook gehad. Bij mij leek het zelfs alsof 1 binnenste schaamlip helemaal gezwollen was en bloedde zelfs. Dus kreeg een spoedplek bij de huisarts (ivm de zwelling en bloed). Was gewoon geïrriteerd en waarschijnlijk ook een schimmelinfectie dus heb er crème voor gekregen. Die hielp wel snel gelukkig.

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Maandverband met deze temperaturen plus nog de dampige bende van...das een broeinest en daar kan een gevoelige huid als die niet heel best tegen ookal heb je normaliter nergens last van, de warmte is net t tandje teveel.

Zou ff creme halen en daarmee smeren en de volgende ronde als t weer zo heet is op tampons doorbrengen en regelmatig wisselen. Of wasbaar maandverband, dat scheelt weer t plastic verhaal waardoor t minder broeit.

7. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Welke creme zou ik kunnen gebruiken hiervoor?

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Anti schimmel en als het echt heel pijnlijk en gevoelig blijft dan kun je via de huisarts een hormoonzalf krijgen. Ik kan kijken welke ik heb liggen want heb na de bevalling van nummer 3 een infectie van mijn baarmoederslijmvlies opgelopen, waardoor het hele gebied daar in de fik stond. Die hormoonzalf was echt hemels.

MSL12 vindt dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    ^^ edit: dat was een gel die ik moest deppen.

10. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Ik kreeg door mijn koperspiraal constant een schimmelinfectie dus hou het in de gaten

11. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.082
    1.073
    113
    Wasbaar menstruatie-ondergoed vind ik echt een verademing bij dit probleem!

12. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Ja ik meld mij ook voor de ongemakken.
    Waar een ander exceem op de ellebogen heeft zitten, heb ik naast de schaamlippen exceem zitten. In één woord vreselijk. Met de huisarts bezig om een goede zalf te vinden, drama.

13. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Na jarenlang tobben en denken dat het schimmeltjes waren ben ik erachter gekomen dat ik lichen sclerosus heb. Niet om je bang te maken, maar ik hiel me aan alle leefregels en adviezen qua vaginale hygiëne/verzorging. Uiteindelijk ben ik zelf met een spiegel gaan kijken toen ik het gevoel kreeg dat seks niet meer lukte, ik dacht: na 10 jaar kan een penis toch niet opeens te groot zijn> Maar nee, bij mij was het gaan vervormen en verkleven..

14. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    977
    1.256
    93
    Vrouw
    zou zelf voor zoiets toch om een doorverwijzing naar de gyn vragen en niet blijven zoeken met de huisarts.

Nina Sanders vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina