hoi graag even jullie mening/ervaring. Mijn zoon van 2 is vanacht, waarschijnlijk, gestoken door een mug. Het was vanochtend namelijk een bultje met wat rood eromheen met een puntje erin. Zoals er bij ook muugenbulten uitzien dus. Maar geleidelijk door de dag heen is het helemaal gezwollen. De plek is precies naast zijn oog, aan de buitenkant. Nu is zijn ooglid en 2 cm onder zijn oog flink gezwollen en het loop ook richting zijn oor. Eigenlijk zag je het met het uur dikker en roder worden. Ik vroeg hem heel de dag of het pijn deed en hij zei nee, alleen jeuk. Tot een uur of 5, toen het ineens au als ie eraam zat. Ik ben zo bang dat het nog verder gaat zwellen. Ik heb de centrale dokterslijn gebeld en die zei dat ik zijn nagels moest knippen en af en toe koelen maar dat het verder wel vaker voorkomt. Ik mocht dus niet naar de post toekomen. Ik heb hem nu op bed gelegd en heb eigenlijk de bedoeling om hem rond 11 uur nog even wakker te maken en te kijken. Herkent iemand dit? en wat zou je zelf doen?
Ik heb het ook meegemaakt met mijn oudste. Het viel me erg tegen hoe groot ze werden, maar ze gingen ook weer vanzelf weg. Nu is ze twee en een half en blijven de muggebultjes een stuk kleiner. Nog steeds groter als bij mij, maar al een stuk kleiner.
Mijn man heeft dit ook bij muggebeten. Vorig jaar was zijn hele been erdoor ontstoken en sindsdien heeft hij antihistamine in de kast liggen die hij meteen in kan nemen als hij gestoken wordt. Goede muggemelk is die van de Jayco (of Jayko) die kun je gewoon bij de kruidvat halen. Er zit Deet in dus je mag het pas gebruiken bij kindjes vanaf 2 jaar. Maar zelfs als je het op de raamkozijnen smeert zal dit de muggen wat tegenhouden. Hou je zoontje in de gaten, wordt het dikker en warmer ga dan morgen gewoon even bij de huisarts langs.
hier ook vaak zo'n hevige reactie op muggebeten. Mn oudste zoontje heeft wel eens 2 ogen helemaal dicht gehad door die beesten. Als het erg jeukt kun je er azaron op smeren. Vantevoren even koelen met een nat washandje Sterkte voor de kleine man!
Mijn zoontje reageert ook erg heftig op muggensteken! Ik smeer met Combuduron van Weleda, dat helpt goed. Maar NOOIT iets in de buurt van de ogen smeren hoor! Het moet vandaag wel minder worden.
Mijn dochtertje is enorm allergisch voor muggenbeten. Vanacht is ze door 1 mug gebeten en ze heeft nu in haar gezicht wel 6 plekjes die opgezet zijn en jeuken, en waar van die etter/pus plekjes op komen. Kunnen ze nog niets tegen doen op deze leeftijd, wat ze al zeiden, bij de huisarts, nagels kort knippen en koelen tegen de jeuk. Ik gebruik ook Azaron stick tegen de jeuk. Ze mogen nog geen anti-histamine oraal maar in de Azaron stick zit het en uitwendig helpt het ook goed tegen de jeuk. Azijnwater helpt tegen de zwelling, maar pas op bij het oog.