Ons huis staat te koop, en we hopen dus dat we over niet al te lange tijd een ander huis kunnen gaan kopen. We willen nu graag zoveel mogelijk sparen. De laatste tijd wat financiële tegenslagen gehad waardoor onze spaarrekening wat is gekrompen Wij geven vrij gemakkelijk geld uit. Echt bezuinigen op abbonementen e.d. kunnen en willen we niet. Maar zoals ik al zei geven we vrij makkelijk geld uit. Nu zou je zeggen, dan weet je waar je kunt bezuinigen. Da's waar, maar hebben jullie tips voor me. Hoe pakken jullie dat aan?
Beetje tegenstrijdig. Je wilt zoveel mogelijk sparen en je weet hoe je dat kunt doen en toch vraag je tips? Persoonlijk kan ik niet uit ervaring spreken maar lijkt me toch voor de hand liggend dat je onnodige abonnementen opzegt, eerst nadenkt voordat je geld gaat uitgeven of je het echt nodig hebt, bezuinigen op luxe boodschappen. Noem maar wat op. Zijn trouwens hier genoeg topics over besparen
Sparen is heel simpel. Zorg dat er meer geld binnenkomt dan dat er uitgaat. Afhankelijk van je inkomsten-en uitgaven zal je daar in meerdere of mindere mate "offers" voor moeten brengen. Misschien in jullie geval tóch abonnementen opzeggen, auto wegdoen en/of anders boodschappen doen? Ik zou beginnen met een maand lang precies bijhouden wat jullie uitgeven en uiteraard ook wat er binnenkomt. Vaak schrik je dan achteraf van de onzinnige en nutteloze uitgaven.
Alles wat je wil uitgeven die maand pinnen, berekenen hoeveel dat is per week en niet meer uitgeven werkt hier heel goed. Abonementen en onzin dingen opzeggen, als je iets wilt kun je het los kopen toch? Als dat in het weekbudget past
Anice, zeker een beetje tegenstrijdig . Dat noemde ik dus ook al in mijn topic. Maar ik dacht, wie weet krijg ik de gouden tip. Dingen waar ik niet aan heb gedacht maar die erg helpen. Thnx voor je tips. Nikki: uitgaven bijhouden, da's een goeie tip. Ik zal ons kasboekje eens weer opduikelen ergens. Missym: ik vind het inderdaad een goeie tip om eerst te pinnen voor de hele maand. Voor boodschappen en benzine enz. Want ik denk dat je ongemerkt genoeg pint.
Ik laat gewoon iedere maand automatisch aan het begin van de maand een bedrag overmaken naar de spaarrekening. Wat er niet is, kun je ook niet uitgeven