Regelmatig mondjes terug 8,5 mnd normaal?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ammie1984, Jun 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

Nov 12, 2012
    778
    68
    28
    Hallo,

Mijn dochtertje is nu bijna 8,5 maand. Sinds de geboorte is ze al een spugertje.
    Ze is nu echter bijna 8,5 maand en nog steeds geeft ze regelmatig mondjes terug. Na elke voeding laat ik haar zeker nog 15 min in haar stoel zitten.
    Ze is nu actief aan het tijgeren dus is erg veel op haar buik bezig. En tijdens het spelen komt er nog regelmatig een slok terug.
    Ze heeft er geen last van, maar ik vraag me af of het zo langzamerhand niet minder moet worden?
    Wanneer gaat dit een beetje over?

2. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

Aug 7, 2013
    2,294
    0
    0
    Hier precies hetzelfde! Ook nog steeds mondjes terug.
    Is ook niet zo gek. Zoveel als ze op hun buik spelen.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Mijn zoontje spuugde ook heel vaak en had er ook geen last van. Toen hij 11,5 maand was was het ineens voorbij.
    Hij spuugde, keek ernaar en speelde verder, of hij ging er met zijn handen in en ik met doekjes rennen ;)

4. Mellebel

Mellebel Bekend lid

Jan 20, 2013
    536
    6
    18
    Hier ook een spugertje..tis al veel minder dan eerst maar idd al hij op zn buik ligt komt er nog teveel druk op het buikkie waardoor hij af en toe nog mondjes teruggeeft.. Hier ook ernaar kijken en soms met handjes er lekker doorheen wrijven haha.. Ach ja maak me er niet druk om;)

5. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

Nov 12, 2012
    778
    68
    28
    Ik maak me er ook niet echt druk om. Alleen ondanks dat ik haar na elke maaltijd nog een tijd rechtop hou, blijft ze mondjes terug geven. Denk zeker wel 4 in een uur. Ook na haar slaapje komt er regelmatig wat terug.
    Maar goed, klinkt dus vrij normaal aan de andere reacties te lezen.
    Gelukkig heeft ze er zelf geen last van.

6. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

Dec 21, 2013
    1,805
    655
    113
    Ja ik weet dat ik het rond de 8 mnd ook aan het cb vroeg en ze zei ook dat het vanzelf over gaat en dat is ook gebeurd. Ik weet niet meer precies wanneer, maarvolgens mij duurde het toen niet meer zo lang.

7. sm1990

sm1990 Bekend lid

Nov 28, 2012
    618
    9
    18
    zoontje 10.5 mnd geeft ook nog steeds mondjes terug hoor wel minder als in het begin en ik gebruik in zn melk nog steeds nutriton...
    als hij 1 slokje water soms drinkt als hij wil drinken komt dat vaak ook terug... maak me er niet zon zorgen om. gaat vanzelf over :)

8. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Hier rond een jaar. Het leek nooit te stoppen, maar toch wel ;).

9. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    Mijn zoon spuugt ook regelmatig, vooral als hij na het eten gaat spelen.
    Soms is het ook echt zuur. Hij lijkt er verder geen last van te hebben.
    Ik denk dat het gewoon komt door dat rollebollen bij het spelen. Ik denk dat ik ook zou spugen als ik vlak na het eten zo actief ben.

Wat ik erger vind, is dat gekwijl!!! Ik moet hem verschillende keren per dag nieuwe kleren aandoen, soms doe ik hem maar een slabbertje om (maar dat staat zo stom!)
    Als hij kruipt door de woonkamer, laat hij echt een slakkenspoor achter op de tegels, hahaha:)

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ik heb dit aan de ka van Kind & Gezin voorgelegd (het cb van B) omdat ons meisje met 1 jaar nog steeds melk terug gaf. En het antwoord was dat het tot een jaar normaal was. En idd, paar weken later was het over. Kan blijkbaar ook geen kwaad zolang je ziet dat ze er geen last van hebben.

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Is dit dan eigenlijk ook reflux! Omdat ze er geen last van hebben?

12. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113

Hier ook, mondje(s) terug tijdens het spelen, ook al houd ik hem eerst nog een kwartier omhoog. Maar dat kwijlen is echt erg ja, hij draagt de hele dag een slabber, ook als we weggaan. Je hebt van die kwijlie sjaaltjes, maar die nemen zo weinig op :D.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0

Ik heb altijd gedacht dat ons meisje reflux had, maar ze was niet moeilijk. Bij de ka in het zh nagevraagd toen we op 3m op controle moesten en die zei dat in principe elk kind reflux kan hebben maar lang niet elk kind heeft er last van. En zo lang ze er geen last van hebben wordt er geen medicatie voor gegeven.

Ik had dus geen huilbaby, nachten gingen vanaf 5w uitstekend, maar wel na elke voeding een guts melk teruggeven. En vaak ook erg zuur ruiken. Zelf groetepap heeft ze een tijdje beetjes teruggegeven.

Share This Page