muggenbulten worden groter

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Niekepiek, 17 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ons dametje is vorige week flink gestoken door een mug.
    Dit is zeker, heb de mug namelijk gekilled en ze zat vol met bloed:(.
    Inmiddels zijn we 9 dagen verder, en de bulten zijn i.v.p. minder/weg, groter en heftiger:(.
    Ze krabt er verder niet aan van wat ik zie als ze wakker is, misschien in haar bedje...
    Zou ze allergisch zijn voor muggen?
    Hebben jullie dit ook wel eens?

Heb er een foto bijgevoegd (niet echt van goede kwaliteit;))

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier zien ze er bij mij altijd zo uit:)

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje hier is er ook gevoelig voor, heeft ie van mij...laatste keer begon ie wel over jeuk maar heb 'm verder nooit zien krabben of iets en het duurt even maar ze gaan uiteindelijk weg.

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Beetje deppen met azijn..

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier zitten ze er ook zo uit. Dl heeft er nu 12 op haar handen :$ Ze lijken niet te jeuken want ze lijkt er helemaal niet naar om.
    Ik weet niet of het echt allergisch is maar weet wel dat sommige mensen er gevoeliger voor kunnen zijn.

6. Niekepiek

Ja ik vind het wel apart, na 9 dagen zou je toch wel denken dat ze verdwijnen...

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou even de huisarts bellen voor een hormoonzalf dan zijn ze heel snel verdwenen.Dit is dus een allergische reactie.Heeft mijn jongste dochter ook last van en als je het maar laat doorsudderen houden ze ook nog littekens over.

8. Niekepiek

Gaat het niet vanzelf weg?

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hormoonzalf? Waarom doen veel mensen toch alsof dat een soort onschuldige nivea-crème is?

Helaas hier ook de ervaring dat muggenbulten echt groot kunnen worden en erg lang kunnen blijven zitten. Ik zou er niets aan doen. Ze gaan echt vanzelf weg.

10. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hier heeft dochter het nog erger bij haar worden het echt ontzettende bulten, ze jeuken wel iets maar niet heel erg, hier heeft ze vloeibare aerius voor gekregen, ik zou het ff aan kijken eventueel inderdaad deppen met azijn en kijken wat het doet, anders eventueel als het nog lang aan houd even overleggen met de ha..

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn jongste dochter heeft vorige zomer muggenbulten gekregen en die hebben er ruim een half jaar gezeten.
    Afgelopen zomer weer een joekel die maar bleef groeien en toen wat triamcinolon zalf erop en na 2x smeren zo goed als verdwenen.

12. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Hormoonzalf?

Ik zou gewoon even een tube crème halen tegen insecten beten. Mijn zoon krijgt altijd ontzettende bulten en huismerk kruidvat helpt gied.

Deel Deze Pagina