Hoiii De vaccinaties voor mijn baby. Ik vind het zo dubbel allemaal . Mijn gevoel zegt gewoon nee, niet doen. Zoveel troep en ziektes wat erin gespoten word. De schade die opgelopen kan worden. Ik zat net rond te neuzen op internet en ik kom veel spook verhalen tegen. Zijn er ook ouders die hun kind niet hebben laten vaccineren?
Gaan we weer. Ik zou zeggen, gebruik de zoekfunctie, kom je eindeloze discussies tegen over wel of niet vaccineren.
Tuurlijk is het troep wat er in word gespoten maar het niet laten doen omdat het jou zwaar op je maag ligt is denk ik niet de juiste insteek. Het zijn wel hele zware ziektes die je kindje kan krijgen dan en weet niet wat zwaarder is. Jou zware maag of een kind die dood en dood ziek kan worden. Zet jezelf er overheen en gewoon doen. En je kan overal over lezen op Google hè en alles is bij een ander erger.
Ik wel gedaan, lag me ook totaal niet zwaar op de maag. Ik vind het nodig en word een beetje moe van die spooksites (altijd een beetje amateuristisch in elkaar gezet en bijna altijd hetzelfde clubje mensen). Ja er zijn bijwerkingen en ja er zijn kinderen die er naar op reageren maar dat weegt voor mij niet op tegen het nut van die vaccinaties. Hier nooit echt reacties gehad moet ik zeggen. Verder loop je hier in NL niet zoveel kans op zo'n ziekte omdat bijna iedereen hier bijna iedereen is ingeend maar wij zijn niet van plan om hier eeuwig te blijven wonen.
ik zie het zo van niet enten kunnen kinderen nog zieker worden soms wel dodelijk, in tegenstelling tot wel enten maar begrijp je wel als je tegenwoordig alle horrorverhalen leest dan zou je bijna denken dat je beter niet kan enten, echter loopt je kindje dan wel een heel groot gevaar en dat is het mij niet waard. dus hier worden en zijn alle kinderen geent
Je kunt ook voor mono injecties kiezen en op een wat latere leeftijd. Mono's moet je wel zelf betalen overgins. Het is jou kind, jij bepaalt wanneer wat gebeurd of wat wel en wat niet. Je hoeft niet persee cocktails te laten inspuiten bij je kinderen, allemaal vrije keus. Luister vooral naar je gevoel zou ik zeggen en laat je door niemand opnaaien niet door de voor of tegenstanders.
Eens! Kritisch prikken, een vriendin van me kreeg zelfs een compliment(!) op het CB omdat ze kritisch was! (Google maar eens op vereniging kritisch prikken, die zijn niet voor en ook niet tegen, maar.. Kritisch )
Jaaa de start ging niet zo goed met de baby en nu sinds een paar dagen loopt alles lekker en nu ben ik bang dat het straks weer vanaf vooraf aan begint. Natuurlijk wil ik het beste voor de baby maar juist doordat ik dat wil, ga ik alles onderzoeken en twijfelen of dat nou goed is of niet.
Ik zeg het altijd maar zo: je voorkomt met inentingen ook ziektes bij andere kinderen, zo kan je het niet doorgeven. Vorige week zijn er 3 kinderen gestorven aan de mazelen, wil je dat? Als je kindje nu net weer een beetje opgeknapt is, kan je de inentingen ook 2w of een maand uitstellen. Weet niet of je werkt en je kindje straks naar een kdv gaat? In het laatste geval moet je bij alle ziektes die rondgaan je kindje thuishouden. En het is niet zomaar troep wat ze inspuiten, bij een deel van de inentingen krijgen ze gewoon een beetje van de ziekte zelf ingespoten zodat het lichaampje daar zelf antistoffen tegen kan aanmaken. Tuurlijk, je hebt zelf de keuze maar naar mijn mening is het niet een keuze die je alleen voor jezelf maakt.
Er zijn jaarlijks ontzettend veel kinderen die inentingen krijgen en echt, het gaat maar heel zelden mis, waarom je dan 'veel' info vindt om het niet te doen na een slechte ervaring? omdat mensen hun goede ervaringen niet delen. En het grootste deel van de kinderen waar het wellicht door de inenting niet goed ging had ook wat anders. Zelf ent ik niet als mijn kinderen niet helemaal fit zijn en daar wordt ook nooit moeilijk over gedaan. Maar mijn oudste dochter heeft kinkhoest gehad (zij is van 2001, toen hadden ze nog een oud vaccin) en echt geloof mij, dat wil je echt niet voor je kind. En voor een baby is dat ook echt levensgevaarlijk... mijn dochter heeft 2 jaar lang last van de kinkhoest gehad, en dat is niet een beetje hoesten, nee dat is hoesten de hele nacht lang, als een zeehond met bronchitis. Door het hoesten vaak overgeven, vreselijk benauwd zijn en daarom medicatie moeten gebruiken. Tsja, dan weet ik wel wat beter is, een vaccinatie ipv 2 jaar lang medicatie moeten gebruiken...
Als je kindje vroeg geboren is of een moeilijke start heeft gehad dan kan het zeker wijs zijn wat later te beginnen en rustig te beginnen. Ik vind vaccineren met 2 maand echt onzin, andere omringende landen doen het ook niet vroeg. Wij zijn met 3,5 maand begonnen en eerste de DKTP gedaan om te kijken hoe ze reageerde, een paar weken later de Pneu, een paar weken daarna heb ik ze wel samen laten zetten omdat ze er goed op reageerde. van de Pneu heb je er maar 3 ipv 4 nodig dus de derde kan je laten vallen (ook alleen maar die), Hep B heeft Elise niet gehad maar zit er nu verplicht in, als je geen risico groep bent zou ik die echt never nooit niet laten zetten, echt onzin vaccineren voor een SOA bij een baby, dan maar en los vaccin bij de HA halen. Elise is nu bijna 14 maand en heeft net haar DKT/Pneu serie afgerond. BMR/MENC zit ik over te twijvelen. Ik denk dat ze wel de MenC gaat krijgen over een paar maand maar niet de BMR, ik bedoel ik heb deze kinderziektes ook gehad als kind en met 9 jaar krijgen ze hem weer en zijn ze beschermd zodat ze niet als volwassenen er mee te maken krijgen waneer het meer schade kan oplopen.. Nou ja, zo sta ik er in. Ik denk wel dan vaccineren zin heeft maar vind ook dat in Nederland teveel en toe vroeg wordt gevaccineerd. Daarbij heeft mijn nichtje een allergische reactie gehad om de vaccinaties maar werd niet serieus genomen toen ze belde met klachten "ja ja mevrouw kindjes kunnen altijd wat ziek worden van de vaccins" ware het niet dat mijn nichtje ademhalingsproblemen kreeg en daarna een week aan de hartbewaking gelegen heeft....heel uniek, komt zelden voor maar gebeurt dus wel degelijk. Mijn nichtje was dysmatuur en is met 8 weken geent, was veel te veel voor dat lijfje O, ja en ik heb nooit problemen met het CB gehad, ik heb het meteen uitgelegd en toen mijn arts in de gaten had dat ik goed geinformeerd was kon alles gewoon. Als je een fijn CNB hebt zou je nog kunnen vragen naar de DKTP/HIB coctail ipv de DKTP/HIP/Hep A, ze hebben hem namenlijk nog steeds omdat kindjes van voor oktober 2011 nog het "oude" vaccin krijgen. maar of ze die willen zetten hangt erg af van je CB arts, met hem/haar zul je dit moeten overleggen
Ik ben bang dat als je googlet op entingen het zelfde krijgt als je googled op sympthone. Er komt altijd iets dodelijke uit
Ik heb na een aantal prikken toen besloten te stoPpen. Mijn dochter werd er dood en dood ziek van. Het mens van het CB heeft toen gedreigd de kinderbescherming op mij af te sturen. Hahaha het viel echt slecht bij haar. Maar ik kon t niet over mijn hart verkrijgen om mijn meisje zO ziek te laten worden. De huisarts, wijkverpleegkundige heel het dorp was over stuur. Hahaha. Inmiddels is ze bijna elf ! En nooit ziek en een prachtige meid. Nu weer Zwanger kan mijn kindje er tegen prima en anders sla ik weer over. Simpel.....
Kinderbescherming omdat je wou stoppen met enten? Nog nooit van gehoord, het is een keuze uit vrije wil namelijk die je maakt.....
dat weet ik ook wel maar ik zal mezelf corrigeren.. Het hepatitis B-virus kan worden overgedragen (aldus rijksoverheid): - door onveilig seksueel contact; - via bloed-bloedcontact; - van moeder op kind tijdens de geboorte, als de moeder drager is van het hepatitis B-virus; - door gebruik van niet-steriele naalden, bij piercings, tatoeages en acupunctuur; - door gezamenlijk gebruik van tandenborstels en scheermesjes. Nou ik heb het niet...en ik geloof niet dat mijn kids in de andere groepen vallen en na drie vaccinatie zijn ze tot hun 15e beschermd, dus tegen de tijd dat ze (ik hoop het niet) in de doelgroep gaan vallen zijn ze niet eens meer beschermd....dat bedoel ik dus precies met teveel en onnodig vaccineren
verstandig en kritisch vaccineren. Mijn zoontje heeft de eerste 3 vaccinaties gehad maar krijgt bijvoorbeeld de bmr niet, maar pas op zijn 8e, moest hij de ziektes dan niet gehad hebben. Maar goed, lees de ruzietopics maar eens door, daar zul je genoeg uitleg vinden. Maak je eigen keuzes en heb vrede met de eventuele consequenties. Succes!